Körjournal för Tesla

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Teslajournalen
Kontakt:

Körjournal för Tesla

Inlägg av Teslajournalen »

Hej,
Vi utvecklar en körjournal för Tesla och det finns nu en möjlighet att vara med och påverka!

Anmäl dig nu via https://teslajournalen.se/

Vänliga hälsningar

/Teslajournalen
Användarvisningsbild
Syotesla
Teslaägare

Re: Körjournal för Tesla

Inlägg av Syotesla »

199 kr per månad eller 1995 kr per år är mycket pengar för en ensamföretagare. TeslaFi kostar ca 50kr per månad eller 500/år, men då får jag sammanställa körsträckor och föra in i bokföringssystemet manuellt. Å andra sidan har jag tillgång till en hel del annan värdefull information via TeslaFi. Till detta kommer 29 kronor per månad för TeslaPlus, för att kunna förinställa värme/ac etc.
Nja, det känns inte som Teslajournalen blir mitt alternativ med den avgiften.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Inlägg av Walker »

Syotesla skrev:
199 kr per månad eller 1995 kr per år är mycket pengar för en ensamföretagare. TeslaFi kostar ca 50kr per månad eller 500/år, men då får jag sammanställa körsträckor och föra in i bokföringssystemet manuellt. Å andra sidan har jag tillgång till en hel del annan värdefull information via TeslaFi. Till detta kommer 29 kronor per månad för TeslaPlus, för att kunna förinställa värme/ac etc.
Se, den ekvationen får jag inte ihop. Ensamföretagare som väljer att köra Tesla och som tycker 199.-/mån är dyrt?? Det är mindre än 2 dagens/månad.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
tennisarm

Inlägg av tennisarm »

Jag jobbar som konsult med timarvode, för mig kostar det mer att bokföra mina resor varje månad manuellt jämfört med att få det automatiskt via Teslajournalen. Så känns rätt enkelt val tycker jag. Gillar också att minimera min admin till så nära noll som möjligt.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare

Inlägg av tor-ake »

Priset skall ställas i proportion till vad man får, tycker jag. Och inte bara jag, så klart.

Att mitt företag betalar tiotusen på min förmånsbil betyder inte att pengar helt saknar värde. Som jämförelse betalar vi 250kr/mån för Speedledger, för all bokföring och fakturering. Att då betala 199kr/mån för enbart körjournal för min bil? Does not compute.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

tor-ake skrev:
Priset skall ställas i proportion till vad man får, tycker jag. Och inte bara jag, så klart.

Att mitt företag betalar tiotusen på min förmånsbil betyder inte att pengar helt saknar värde. Som jämförelse betalar vi 250kr/mån för Speedledger, för all bokföring och fakturering. Att då betala 199kr/mån för enbart körjournal för min bil? Does not compute.
Kan bara hålla med! :)
(Man blir inte rik genom att slösa...)
Jag kör med pappers-varianten, den klassiska röd-vita :lol: svinbilligt :mrgreen: och den håller
för en granskning av Skatteverket, garanterat.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Trean
Teslaägare
Referralkod: ts.la/tony98579

Inlägg av Trean »

Jag skulle nog inte hålla på att köra manuell körjournal. Betalar 49 kr/mån för Automile och den gör sitt jobb.
Användarvisningsbild
dbar
Teslaägare

Inlägg av dbar »

Kör också teslaFi, jag har lagt ganska mycket tid på att få den att autotagga 90% av mina körningar. Lägger cirka 20 min på att tagga övriga 10% och sedan skriva in ersättningen i löneprogrammet.

Känns ändå styvt att betala 4gånger mer för en tjänst som på sin höjd kommer spara mig 10 eller i absolut bästa fall 15min i månaden och missa en hel del funktioner.

Är nog beredd att betala mer än teslafi för en bättre körjournal. För teslafi är absolut inte perfekt som en sådan, men kanske snarare i spannet 75-100kr.

Att det är gratis att att hjälpa er att utveckla tjänsten ser jag inte som en förmån. Ett erbjudande om lägre pris om man stannar efter att ha hjälpt till hade varit en förmån. Då hade jag övervägt det förutsatt att att priset var attraktivt.
Model 3 LR Vit FSD+AccBoost såld
Model Y LR Grå med matt PPF+FSD ska säljas
Model 3 SR letar efter begagnad som andrabil
Model 3 P Highland blå beställd
Användarvisningsbild
Henrik
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Körjournal + HUD = sant....
TESLA Model S | P85+
Verdi

Inlägg av Verdi »

Syotesla skrev:

TeslaFi har ju också funktionalitet för värme/AC. Vad ska du med TeslaPlus till?
Användarvisningsbild
gunnand
Teslaägare
Referralkod: ts.la/manfred61228

Inlägg av gunnand »

adteknik.se i Göteborg har en kameravarnare med körjournal, Ska vara ok från skatteverket. Inget abonnemang/ingen månadskostnad, gratis uppdatering via nätet. Har själv ingen erfarenhet av körjournalen men har använd deras kameravarnare i mer i 20 år med bra resultat. Och använder den fortfarande. Köpte den i slutet av nittiotalet, det var deras första modell. Har den uppdaterad via dator under alla år och den är även idag up to date. Den hette då Active GPS men heter Bobrik idag eller något liknande.

När min fru första gången fick böter via en fartkamera för några år sedan köpte hon en likadan med samma positiva resultat fram till nu.
Användarvisningsbild
Trean
Teslaägare
Referralkod: ts.la/tony98579

Inlägg av Trean »

Bobrik är ju ingen skönhet direkt. Tyvärr inget som skulle få synas i min bil.
Teslajournalen
Kontakt:

Inlägg av Teslajournalen »

Nu finns Teslajournalen Beta :o för den som vill testa gratis under sommaren!

Skapa ett konto genom att klicka "Kom igång"

:arrow: http://teslajournalen.se/
Skriv svar