Hämtning av T
Moderator: Redaktion
Hämtning av T
Hej
Har hämtat ut bilen idag på em.
Supernöjd med DS och genomgången.
Skulle behöva vara i bilen hela natten... Så mkt jag måste lära mig.
En fråga till er som haft Tesla längre än jag. Det brummar lite pricis innan jag stannar helt. Någon som vet om det är mormalt eller inte?
EES
Har hämtat ut bilen idag på em.
Supernöjd med DS och genomgången.
Skulle behöva vara i bilen hela natten... Så mkt jag måste lära mig.
En fråga till er som haft Tesla längre än jag. Det brummar lite pricis innan jag stannar helt. Någon som vet om det är mormalt eller inte?
EES
Re: Hämtning av T
Inget jag hört.
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
Tycker faktiskt att det låter som bromsar som inte är inslitna så att bromsbeläggen vibrerar. Men om det dröjer kvar kanske du ska kontakta service.
Ja det kan det vara
Följd fråga. Om jag inte anväder bromspedalen, är det ändå så att klossarna bromsar eller är det bara motorn som bromsar bilen?
Kanske korkad fråga men om man inte frågar så lär man sig inte...
Följd fråga. Om jag inte anväder bromspedalen, är det ändå så att klossarna bromsar eller är det bara motorn som bromsar bilen?
Kanske korkad fråga men om man inte frågar så lär man sig inte...
Den adaptiva farthållaren kan använda friktionsbromsarna utan att du trycker på bromspedalen (och kollisionsmildraren om bilen anser att du håller på att köra in i något), men om du bara kör vanligt och släpper körpedalen så används inte friktionsbromsarna, bara regenerering via motor(er).
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Filbytesvarnaren kan vivrera skönt... Den stängde jag av för blinkar inte vid filbyte nör det inte finns några andra bilar... Plus att den är lite känslig. Ratten vibrerar och det låter, tog mig ett par bilturer innan jag kom på det och stängde av...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Problemet med det är ju att veta att det inte finns några andra bilar... Även med dödavinkelnvarnare... Blinka så ger du andra chansen att reagera även om du inte har sett dem. Fast det kanske sitter i sedan BMW-tiden? Det verkar inte som BMW har fungerande blinkers i alla fallhybris skrev:Filbytesvarnaren kan vivrera skönt... Den stängde jag av för blinkar inte vid filbyte nör det inte finns några andra bilar... Plus att den är lite känslig. Ratten vibrerar och det låter, tog mig ett par bilturer innan jag kom på det och stängde av...

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag blinkar inte när det inte finns några andra bilar. Med filbytesvibratorn på så stör den enormt om man inte blinkar. Plus om man kör lite när kanten... tycker det räcker med den vita och röda varningen på displayen. Stängt av vibratorn. Kan vara den som op har hört...
Jag blinkar vid filbyte när andra bilar finns på vägen. Eller tror du älgarna bryr sig? Har kameran på och har aldrig varit när att krocka pgr av döda vinkeln eller missat att det är bilar på vägen. Tycker dock den vita och röda varningen är bra på displayen liksom krockvarnaren som jag ställt in att varna tidigare vilket är kanon.
Jag blinkar vid filbyte när andra bilar finns på vägen. Eller tror du älgarna bryr sig? Har kameran på och har aldrig varit när att krocka pgr av döda vinkeln eller missat att det är bilar på vägen. Tycker dock den vita och röda varningen är bra på displayen liksom krockvarnaren som jag ställt in att varna tidigare vilket är kanon.
Min känns som när jag glömt trycka ner kopplingen på en manuell, och precis innan den vill stanna burrar/skakar det till. Händer varje gång innan jag ska stanna. känns inte som det har med bromsarna att göra.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Kolla den här tråden, det kan vara samma: http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... ve-braking
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Något med driveunit? In på service och be dem kolla!
Tror tråden stämmer bra å min upplevelse. Och när jag tänker efter så kom den faktiskt efter den senaste uppdateringen som jag gjorde den 18e.
Jag har upplevt precis samma sak på min 85D. En liten lätt (lätt) vibration i gränslandet mellan stillastående och minimalt gaspådrag. Speciellt vid lite rattutslag. Typiskt vid manövrering på en tight parkeringsplats. Det är relativt subtilt och sådär, men nog märks det.
Jag har klurat lite på vad som orsakar, men inte riktigt spekulerat fram nåt bra. Konflikt i "diffhantering"?
Jag märkte det ganska nyligen, efter ca en månad med bilen. Så det kan mycket väl ha kommit med en uppdatering, precis som nämnts ovan. Feedback kan därför vara viktigt. Ska skicka en report från bilen sen. Övriga: gör detsamma.
Jag har klurat lite på vad som orsakar, men inte riktigt spekulerat fram nåt bra. Konflikt i "diffhantering"?
Jag märkte det ganska nyligen, efter ca en månad med bilen. Så det kan mycket väl ha kommit med en uppdatering, precis som nämnts ovan. Feedback kan därför vara viktigt. Ska skicka en report från bilen sen. Övriga: gör detsamma.
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Lär vara samma problem!danni skrev:Kolla den här tråden, det kan vara samma: http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... ve-braking
Vi får mosa in rapporter, så kommer det nog en snabb fix...

- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Märkte av detta för någon dag sedan, precis i hastigheten 10kmph när regen slutar vid inbromsning ( utan användnings av bromspedal). Lär väl komma en OTA för denna bugg?
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag har också märkt detta beteende.
Jag har pratat med SC om det och de bokade in en tid för att titta på det.
Jag har pratat med SC om det och de bokade in en tid för att titta på det.