Första inlägget forumet så hoppas jag inte gör bort mig Är inne på att beställa en M3P med privatavbetalning. Är nyfiken på vad ni som beställt senast fått för räntor? Är det 1,95% effektiv ränta som gäller?
Tack på förhand!
Vit Model 3 Performance tillverkad 2020-07, svart klädsel, 20" Performance-fälgar med PS4S däck, svart klädsel, VIN 752xx
MSM Model Y Performance beställd
Första inlägget forumet så hoppas jag inte gör bort mig Är inne på att beställa en M3P med privatavbetalning. Är nyfiken på vad ni som beställt senast fått för räntor? Är det 1,95% effektiv ränta som gäller?
Tack på förhand!
Välkommen till forumet!
I maj var räntan 2,25%. Sen betalar man 55 kr/mån i administrationsavgift så den effektiva räntan är något högre.
Senast redigerad av pefreli, redigerad totalt 1 gånger.
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
Tack båda två för info! Bra att ha lite koll inför köpet.
Vit Model 3 Performance tillverkad 2020-07, svart klädsel, 20" Performance-fälgar med PS4S däck, svart klädsel, VIN 752xx
MSM Model Y Performance beställd
Blev det någon köp? Funderar också på Privat lån. Men var kan man läsa om villkoren om man kan lösa bilen tidigare osv?
// M
Jag pratade med dnb som är en av de som tesla använder vid finansiering.
Kör man privatavbetalning så kan man betala av bilen när man vill utan att betala nån avgift eller ränta.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Det är väl helt okej ränta? Enda sättet att få bättre är väl att belåna huset.
Dock att tänka på så tror jag att den räntan som anges är bara giltig de första 6 månaderna sedan justeras den och det var uppåt för min del hos DNB.
Som referens såg jag att Elon själv fick 3,5% ränta på sina lån där han har typ ett par procent av hela bolaget som säkerhet
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag frågade Tesla när jag klote om hur räntan förändras och den info jag fick var att du får den ränta som gäller vid avtal och den kommer sedan vara rörlig och följer reporäntan. Det betyder att den kan gå både upp och ner men att om räntan är förhållandevis låg nu jämfört med andra lån så kommer den fortsätta vara det förhållandevis. Fick också 2.25% ränta och 2.52% effektiv ränta.