
Och så detta idag, som följer:
Spräckte hö backspegelkåpa genom att kapa bort den på en annan bil, som stod still. My bad och inget mer med det.
Åkte till TeslaSC i Väsby där en personal , mycket hjälpsam o trevlig, plockade fram en ny kåpa åt mig till överkomligt pris.
Glad i hågen åkte jag hem till Uppsala och till Attila på Tesla skadeservice och fick den lackad till Obsidian black. Sedan har den legat för torkning till det var dax för foliering i samma, som bilen i övrigt, gjort på Wrapcenter.
Åkte till WrapCenter idag och de gjorde folieringen med samma folie som användes till bilen för 1 1/2 år sedan. Han har folien kvar som räcker till några fler skador om så är.
Jobbet gjordes snabbt och sedan skulle kåpan på plats. Den passade inte!
Irriterad så åkte till Tesla som ligger ”granngårds” för att få en ny samt göra upp om utlägg för lackning/foliering som utförts på den ”felaktiga”
Ja det visade sig att jag fått en till modell X och nu plockade man fram en till S och beklagade att det blivit fel!
Men det jag lagt ut för lack och foliering ska jag stå för själv!
Va, jag har varit till Tesla och fått ut en kåpa till min bil, måste jag misstro dem och be någon där montera den för att se om den passar?
Hade jag köpt den begagnade på Vimmerby eller liknande så hade jag nog köpt resonemanget att kolla upp noggrannare vad jag köpt men nu var jag till Tesla SC för att köpa rätt kåpa till rätt årsmodell av S.
De gav mig förvisso den nya kåpan idag och jag fick den felaktiga med mig, men rent juridiskt, är inte jag berättigad till ersättning för mina utlägg jag gjort för lackningen o foliering ?
Detta är ingen försäkringsfråga gällande min bil dock motparten har min försäkring tagit för 500:-
Skulle ha kostat mig 6000:- i självrisk om min försäkring skulle ha tagit allt. Därav självfixet som nu verkar bli dyrt

Skönt att fått skriva av sig
