Upptäckte igår att Teslas app inte längre fungerar som den ska - det går att styra klimatanläggningen och laddning, men inga funktioner under Reglage fungerar, t ex låsa upp bilen, öppna bakluckan, tuta, blinka, nyckellös körning etc.
Eventuellt har inte detta fungerat alls sedan jag fick eMMC:n utbytt och senaste versionen av programvaran med rödljus etc. Appen uppger 2020.36.11
Är det någon inställning i bilen som begränsar detta, är det bara jag, eller upplever fler de här problemen?
Appen kan inte längre låsa upp Model S
Moderator: Redaktion
Re: Appen kan inte längre låsa upp Model S
Spekulation. Det finns två olika nivåer på token. Ett som bara kan läsa data av bilen och ett som också kan utföra vissa saker. Nånstans har fel nivå på token skapats. Har du testat att logga ur appen, rensa data och sedan logga in igen?
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- Henkens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/henrik34698
Finns en knapp som medger app styrning.
Kolla den.
Kolla den.
Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
Modell S 90D -17
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Råkade ut för samma när jag fick ny MCU i min gamla S. SC löste det med toolbox.
Jag har också detta problem. Vad menar du med "SC löste det med toolbox"? Sorry, fattar inte...NEO skrev:Råkade ut för samma när jag fick ny MCU i min gamla S. SC löste det med toolbox.

Jag hade liknande problem med min Model S. Jag pratade men en av Teslas tekniker i USA som förklarade att bilen har ett certifikat i MCU:n som används för att godkänna vissa funktioner och när man får sin MCU utbytt så måste SC flytta certifikatet från gamla till nya MCU:n. Ibland glömmer de göra det.
Mitt problem visade sig bero på nånting annat, bilen var ny och hade inte fått MCU utbytt. Det tog fyra månader innan Tesla till slut lyckades fixa problemet remote.
Mitt problem visade sig bero på nånting annat, bilen var ny och hade inte fått MCU utbytt. Det tog fyra månader innan Tesla till slut lyckades fixa problemet remote.
- teslaTobster
- Teslaägare
Hej,
jag hade samma problem med min efter att de bytt MCU. Jag ringde Tesla som fixade det remote på ca 1h.
jag hade samma problem med min efter att de bytt MCU. Jag ringde Tesla som fixade det remote på ca 1h.
Model S 85D