Spotify fungerar inte?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Gimbo
Teslaägare

Spotify fungerar inte?

Inlägg av Gimbo »

Är det bara lin spotify som inte fungerar? Efter senaste uppdateringen så går det inte att logga in med tesla kontot. Står bara en massa konstiga siffroro o bokstäver som användarnamn och ett för ifyllt lösenord men går inte att logga in. Trycker på använd tesla konto den vill att man godkänner användarvillkoren när jag gör det så händer det inget utan kommer tillbaks till inloggningssidan.
Användarvisningsbild
Ragge
Teslaägare
Referralkod: ts.la/barbro73794

Re: Spotify fungerar inte?

Inlägg av Ragge »

Har samma problem, det kom med uppdateringen före 2020.48.26 och är kvar nu när 48.26 är installerad. Och fakturan för Premium är betald....
Nån som har nån lösning??
2019-08-19:Model 3 SR
2022-09-08:Model 3 LR
Användarvisningsbild
Gimbo
Teslaägare

Inlägg av Gimbo »

Häftigt suttit i kö till tesla supporten i 40min nu för att fråga vad det är frågan om utan att komma fram, ger upp o lägger på usch
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Gimbo skrev:
Häftigt suttit i kö till tesla supporten i 40min nu för att fråga vad det är frågan om utan att komma fram, ger upp o lägger på usch
Har du testat att starta om bilen? Efter uppdateringar kan detta behövas även ifall det sker en omstart i och med uppdateringen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
anfr05
Teslaägare

Inlägg av anfr05 »

Spotify krånglade för mig men efter omstart så funkade det perfekt igen.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

Jag har gamla versionen, så den funkar, men jag har knappt använt Spotify tidigare...

Privat har jag inte premium.

Jag vill spela en viss artist och/eller ett visst album, men Spotify spelar andra artister mellan låtarna. Oerhört irriterande.
Tydligen finns det bara en lösning, att skapa spellistor, men det kan man inte göra i bilen?
Spellistor jag gör hemma i mitt ickepremium Spotify går inte att hitta i bilen, trots att jag gjort dem offentliga. Är det korrekt?
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Inlägg av evilirish »

Första saken man ska prova vid mjukvaru-fel är omstart (lägga i park, fot på bromsen och sen hålla ner båda scrollhjulen på ratten). Speciellt om man nyligen uppdaterat mjukvaran.
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Inlägg av evilirish »

mikebike skrev:
Jag har gamla versionen, så den funkar, men jag har knappt använt Spotify tidigare...

Privat har jag inte premium.

Jag vill spela en viss artist och/eller ett visst album, men Spotify spelar andra artister mellan låtarna. Oerhört irriterande.
Tydligen finns det bara en lösning, att skapa spellistor, men det kan man inte göra i bilen?
Spellistor jag gör hemma i mitt ickepremium Spotify går inte att hitta i bilen, trots att jag gjort dem offentliga. Är det korrekt?
Angående att söka en viss artist, du råkat inte välja endast låten och därmed får "radio baserad på den låten". Det är inte helt glasklart vad man ska välja när man söker. Prova att välja typ av sökning längst upp, ska finnas en flik "Artist", då ska du bara få låtar av just den artisten.
Användarvisningsbild
Gimbo
Teslaägare

Inlägg av Gimbo »

Har testat omstart med fot på broms och skrollers och problemet kvarstår, har premium connectivity och det är aktivt då kartorna är aktiva
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Inlägg av metchristian »

Funkar utan problem för mig
Användarvisningsbild
Ragge
Teslaägare

Inlägg av Ragge »

metchristian skrev:
Så bra!
Varken omstart eller att stänga av bilen fungerar för att få igång Spotify.
Det får väl bli telefonkön till Tesla supporten för att få hjälp .....
Användarvisningsbild
Gimbo
Teslaägare

Inlägg av Gimbo »

Ragge skrev:
metchristian skrev:
Så bra!
Varken omstart eller att stänga av bilen fungerar för att få igång Spotify.
Det får väl bli telefonkön till Tesla supporten för att få hjälp .....
Fick du någon hjälp?
Användarvisningsbild
Gimbo
Teslaägare

Inlägg av Gimbo »

Antar att su inte fick det, har väntat i 80mimuter men ändå inte kommit fram (!) sjukt helt ärligt usel support och inte heller får man veta vad man har för köplats och man blir bara mer frustrerad.
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Inlägg av evilirish »

Ett alternativ är att lägga ett service-ärende i appen. Är det något de kan lösa "remote" kommer de göra det och ställa in servicen.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

En gammal klassiker..
s/mail/app ;)

Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

anfr05 skrev:
Spotify krånglade för mig men efter omstart så funkade det perfekt igen.
Fungerat fint för mig, men gjorde ändå en extra total omstart av hela bilen efter 48.26.

Använder iofs. mitt egna Spotify-konto (inte Teslas, även om jag har Premiumabb. för LTE) då jag har alla mina spellistor på mitt egna konto (supert att det synkar så fint med mina andra enheter med Spotify).
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
A76
Teslaägare
Referralkod: ts.la/andreas13052

Inlägg av A76 »

Använder bilens inbyggda Spotify-konto, har bara gratiskonto på Spotify men kan spela mina spellistor i bilen. Tricket är att döpa spellistan till något helt unikt och sedan söka på namnet. När man gjort det ett par ggr så återfinna den under ikonen spellista i bilen. Smidigt. 8-)
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

A76 skrev:
Använder bilens inbyggda Spotify-konto, har bara gratiskonto på Spotify men kan spela mina spellistor i bilen. Tricket är att döpa spellistan till något helt unikt och sedan söka på namnet. När man gjort det ett par ggr så återfinna den under ikonen spellista i bilen. Smidigt. 8-)
Jag gjorde just detta, men hittade den ändå inte. Möjligen råkade jag göra den "gemensam", men det skall väl inte spela någon roll?
Jag skall prova igen..
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Vulgarsonic
Teslaägare

Inlägg av Vulgarsonic »

mikebike skrev:
A76 skrev:
Jag gjorde just detta, men hittade den ändå inte. Möjligen råkade jag göra den "gemensam", men det skall väl inte spela någon roll?
Jag skall prova igen..
Tyvärr aldrig nånsin funkat för mig heller att hitta en (egen) delad spellista i bilen.
Användarvisningsbild
Credde
Teslaägare
Referralkod: ts.la/christian81643

Inlägg av Credde »

Upptäckte i dag (kör med 48.12) att min egen spellista (kör med mitt eget Spotify konto) plötsligt har begränsats så den saknar en stor del av musiken som ligger i spellistan. Kom med nya uppdateringen där Spotify fick ändrat utseende - har försökt med omstart.

Någon annan som har upplevd detta? 48.26 uppdateringen får jag väl snart så kanske det löser sig!
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
Ragge
Teslaägare

Inlägg av Ragge »

Gimbo skrev:
Är det bara lin spotify som inte fungerar? Efter senaste uppdateringen så går det inte att logga in med tesla kontot. Står bara en massa konstiga siffroro o bokstäver som användarnamn och ett för ifyllt lösenord men går inte att logga in. Trycker på använd tesla konto den vill att man godkänner användarvillkoren när jag gör det så händer det inget utan kommer tillbaks till inloggningssidan.
Fabriksåterställning löser problemet.
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Ragge skrev:
Gimbo skrev:
Men det skapar väl en hoper andra problem? Typ sparade adresser, använda laddställen, förarprofil, fjädringshöjning osv.
"Använd pitolerna bara i nödfall! Kom ihåg det, pojkar!" <-- T Sventon, privatdetektiv i interntelefon till fröken Jansson.
Användarvisningsbild
Ragge
Teslaägare

Inlägg av Ragge »

Lessmog skrev:
Ragge skrev:
Gimbo skrev:
Ja, pest eller kolera.....
Men det skapar väl en hoper andra problem? Typ sparade adresser, använda laddställen, förarprofil, fjädringshöjning osv.
"Använd pitolerna bara i nödfall! Kom ihåg det, pojkar!" <-- T Sventon, privatdetektiv i interntelefon till fröken Jansson.
Användarvisningsbild
robpow
Teslaägare

Inlägg av robpow »

Logga ett case med Tesla i appen så löser de det. Hade samma fel.
Mattias
Skriv svar