Takräcke - Thule Wingbar - Model S 2015-2017
Moderator: Redaktion
Takräcke - Thule Wingbar - Model S 2015-2017
Har ett Tesla Wingbar - Takräcke, sparsamt använt, skall enligt utsago passa Juli-2015 till 2017.
Nypris ca 3500 kr
Pris: 2200 kr
Finns i Solna / Stockholm
/Jocce
Nypris ca 3500 kr
Pris: 2200 kr
Finns i Solna / Stockholm
/Jocce
Senast redigerad av Jocce, redigerad totalt 1 gånger.
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Re: Takräcke - Thule Wingbar - Model S 2015-2017
Hej!
Finns dom på västkusten?
Betalar 1500kr isåfall.
Mvh Per-Anders
Finns dom på västkusten?
Betalar 1500kr isåfall.
Mvh Per-Anders
PerOls skrev:Hej!
Finns dom på västkusten?
Betalar 1500kr isåfall.
Mvh Per-Anders
De finns i Stockholm.
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Enligt vems utsago? jag har en MS nov 2017 med panoramatak.
Om man kollar på Thules hemsida.thedude skrev:Enligt vems utsago? jag har en MS nov 2017 med panoramatak.
Hur ser dina fästen ut?
/Jocce
Det är det som är problemet, att jag har panorama tak och därmed ingen möjlighet att montera om inte jag väljer att modda bilen. Fick höra också från en annan medlem här i forumet att om man moddar bilen så måste man montera Teslas nyare takräcke från typ feb 2019 och nyare.Jocce skrev:Om man kollar på Thules hemsida.thedude skrev:Enligt vems utsago? jag har en MS nov 2017 med panoramatak.
Hur ser dina fästen ut?
/Jocce
Krångligt detta!

thedude skrev:Det är det som är problemet, att jag har panorama tak och därmed ingen möjlighet att montera om inte jag väljer att modda bilen. Fick höra också från en annan medlem här i forumet att om man moddar bilen så måste man montera Teslas nyare takräcke från typ feb 2019 och nyare.
Krångligt detta!
Ja, det kanske finns bilar som inte har möjligheten om jag förstått. Men jag tror att Tesla har möjlighet att modda åt dig?
Just detta fäste kräver dock den "mellangamla" varianten.
/Jocce
Ja de kan modda men vet inte vilka takräcken som passar då, typ om det måste vara nyare modeller av Teslas egna eller tredje parts....har bokat service så får vi se va dem säger.Jocce skrev:thedude skrev:Det är det som är problemet, att jag har panorama tak och därmed ingen möjlighet att montera om inte jag väljer att modda bilen. Fick höra också från en annan medlem här i forumet att om man moddar bilen så måste man montera Teslas nyare takräcke från typ feb 2019 och nyare.
Krångligt detta!
Ja, det kanske finns bilar som inte har möjligheten om jag förstått. Men jag tror att Tesla har möjlighet att modda åt dig?
Just detta fäste kräver dock den "mellangamla" varianten.
/Jocce
Knappast 3500:- för nya EVO WingBars. Köpte för nya för 2300:- från Remeder i oktober.
Med fästen och själva wingbaren kostade dom ca 3500 kr när jag köpte dem.d3marcus skrev:Knappast 3500:- för nya EVO WingBars. Köpte för nya för 2300:- från Remeder i oktober.
Kanske finns billigare idag, det har jag inte 100 koll på.
Bud är så klart välkommet.
/Jocce
Aluminium men tror "fötterna" är svarta.NoSocks77 skrev:Hej, är det de svarta eller aluminium-färgade?
/Jocce
Synd, jag hade hoppats på svarta.
Är det nån som har erfarenhet av Yakima Whispbar (vs Thule eller Tesla original)?
Är det nån som har erfarenhet av Yakima Whispbar (vs Thule eller Tesla original)?
NoSocks77 skrev:Synd, jag hade hoppats på svarta.
Med takbox eller liknande på så syns knappt färgen. Förstår dock att vissa vill ha helsvarta.
Priset är dock i alla fall diskuterbart om du är intresserad.
/Jocce
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Finns dessa kvar?
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Tars skrev:Finns dessa kvar?
Tyvärr, sålt!
/Jocce