Byte MC2 och 4G

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bozzman
Teslaägare

Byte MC2 och 4G

Inlägg av Bozzman »

Hej, jag undrar hur det blir om man ska byta mc2 när man har redan uppdaterad mc1 plus att man har bytt 3g till g4, får man rabatt? får man mc1 tillbaka?
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Re: Byte MC2 och 4G

Inlägg av Svenssons »

Bozzman skrev:
Hej, jag undrar hur det blir om man ska byta mc2 när man har redan uppdaterad mc1 plus att man har bytt 3g till g4, får man rabatt? får man mc1 tillbaka?
Nej, ingen rabatt och ingen hårdvara tillbaka. Lär vara svårt att ändra. Själv bytte jag min MCU1 med LTE i veckan. De lär använda min MCU1 som byte för de med trasig eMMC efter att de bytt ut minneskretsen på den.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
d3marcus
Teslaägare

Inlägg av d3marcus »

Svenssons skrev:
Bozzman skrev:
Nej, ingen rabatt och ingen hårdvara tillbaka. Lär vara svårt att ändra. Själv bytte jag min MCU1 med LTE i veckan. De lär använda min MCU1 som byte för de med trasig eMMC efter att de bytt ut minneskretsen på den.
Varför då? Det är ju bara eMMC:n som byts.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

d3marcus skrev:
Svenssons skrev:
Bozzman skrev:
De plockar inte ur din MCU, ha någon som löder dit en ny eMMC-krets och sedan sätter i din MCU igen utan de har ett antal preppade MCU:er med nya och större kretsar som de byter till vad jag fattar det som. Det går snabbare och effektivare att ha en som byter flera kretsar mer på löpande band och sedan bara behöva byta MCU:n när en bil kommer in.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Svenssons skrev:
d3marcus skrev:
Svenssons skrev:
Bozzman skrev:
De plockar inte ur din MCU, ha någon som löder dit en ny eMMC-krets och sedan sätter i din MCU igen utan de har ett antal preppade MCU:er med nya och större kretsar som de byter till vad jag fattar det som. Det går snabbare och effektivare att ha en som byter flera kretsar mer på löpande band och sedan bara behöva byta MCU:n när en bil kommer in.
Tvivlar.
Till mig sa de att de byter bara minnet och därför får man inte LTE vid minnesuppgraderingen om man har 3G. LTE kostar ca 5500:- om man vill byta i samband med minnesbytet.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Skriv svar