Missfärgad klädsel av bältet bak

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
SkipperO
Teslaägare

Missfärgad klädsel av bältet bak

Inlägg av SkipperO »

Såg idag att klädseln (vit) har blivit ordentligt missfärgad/sliten av bältet på båda sidorna bak ovanpå ryggstödet där bältet kommer ut. Får inte bort något med vanliga hushålls-rengöringsmedel. Bilen är 10 månader och gått 1000 mil. Undrar ju hur det ser ut om ett par år. Antar att det ser lika ut på alla 3:or med vit klädsel som använder baksätet regelbundet, eller? Nått tips om hur man snyggar till det? Nån som fixat nån lösning för att slippa detta (obältade barn känns inte rätt)?
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Användarvisningsbild
cryptonic
Teslaägare

Re: Missfärgad klädsel av bältet bak

Inlägg av cryptonic »

Jag valde bort vit interiör pga missfärgning. Vet att det är jobb med att hålla det rent, men om det inte går bort i baksätet skulle jag ta kontakt med Tesla. Har du kollat med dom? En kollega hade vit interiör och han var supernöjd.
Användarvisningsbild
SkipperO
Teslaägare

Re: Missfärgad klädsel av bältet bak

Inlägg av SkipperO »

Jag skall kolla med Tesla vad de säger om det. Hittade en del skrivet om samma sak på andra forum.

Förutom detta har den vita klädseln varit lätt att hålla ren och jag gillar den verkligen.

Vore intressant att höra om det är samma märken för alla (som frekvent använder baksätet)?
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Skriv svar