Hur lång leveranstid?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hoben7
Teslaägare

Hur lång leveranstid?

Inlägg av hoben7 »

Hej Alla,
Jag har just beställt en 85D och det stod slutet av december innan jag tryckte på konfirmera knappen. Efter det ändrade de till "Slutet av december - januari 2016".
Så jag undrar, ni som precis har fått era bilar, när beställde ni och vad sa Tesla i bekräftelsen?

/Mats
85D / vit / Panorama
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Re: Hur lång leveranstid?

Inlägg av bylund »

Inte ett direkt svar, men de kommer att göra vad de kan för att leverera bilen innan årsskiftet för att se till att putsa på siffrorna för fjärde kvartalet.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Min beräknande tid ändrades fram Och tillbaka 3 gånger innan den spikades, så man kan tyvärr inte vera med säkerhet.
Användarvisningsbild
thompap
Teslaägare

Inlägg av thompap »

hoben7 skrev:
Hej Alla,
Jag har just beställt en 85D och det stod slutet av december innan jag tryckte på konfirmera knappen. Efter det ändrade de till "Slutet av december - januari 2016".
Så jag undrar, ni som precis har fått era bilar, när beställde ni och vad sa Tesla i bekräftelsen?

/Mats
Jag beställde och konfirmerade en 85D 28/9 och står fortfarande i produktionskö. Samma estimerade leverans som du. Kollar man på https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 1875390998 så kan man få någorlunda data, men man ser rätt snabbt att det varierar en hel del på tid mellan confirm och production start. Försöker hålla modet uppe i produktionskön genom att tänka att jag hela tiden får en lite nyare bil med de senaste förbättringarna.
Tesla M3 AWD
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare

Inlägg av JonasH »

Min bil skulle vid beställning den 15:e juli levereras i september.
När den började byggas ändrades det till september/oktober.
När den var färdigbyggd så blev det oktober/november
Sen ringde min leveransansvarige och meddelade att det troligtvis skulle bli leverans sista september, och så blev det. :D

/Jonas
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Användarvisningsbild
John
Teslaägare

Inlägg av John »

Jag beställde 21a augusti och hade då november som leverans. Konfirmerade 10 dagar senare och då var det plötsligt december /januari som leverans. Bilen började byggas förra fredagen, ingen ändring då. I fredags eftermiddag blev den klar (pacific time ) och då ändrades det igen... nu har jag beräknad leverans november /december.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
2015 Model S 90D | Svart | Pano | NextGen | Interiörpaket | Vinterpaket - SÅLD
2019 Modell 3 LR AWD | Grå | Dragkrok | 19'' - SÅLD
2017 Peugeot Partner Electric
Ioniq 5 First Edition beställt
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Hemsidan sa slutet feb. Personalen sa mitten av mars. Hämtade bilen 13e mars.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Inte direkt logistik som BMW som alltid levererat rätt dag för mig. Datumet fick jag 3-6 månader innan. Enkelt att planera.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Nej dom behöver helt klart jobba på sin logistik.
Användarvisningsbild
Machris
Teslaägare

Inlägg av Machris »

Kan tycka det är märkligt att om man beställer i aug och möjlig leverans är oktober/nov och man då som jag väljer leverans i januari så ändras ändå leveranstid efter ngn månad från januari till "slutet januari/början februari" :?
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Användarvisningsbild
John
Teslaägare

Inlägg av John »

John skrev:
Jag beställde 21a augusti och hade då november som leverans. Konfirmerade 10 dagar senare och då var det plötsligt december /januari som leverans. Bilen började byggas förra fredagen, ingen ändring då. I fredags eftermiddag blev den klar (pacific time ) och då ändrades det igen... nu har jag beräknad leverans november /december.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Och idag när man loggar in så har det ändrats tillbaka till december - början på januari igen.
Jag som precis börjat stressa elektrikern att hinna sätta dit trefasuttagen innan jag får bilen i november.
2015 Model S 90D | Svart | Pano | NextGen | Interiörpaket | Vinterpaket - SÅLD
2019 Modell 3 LR AWD | Grå | Dragkrok | 19'' - SÅLD
2017 Peugeot Partner Electric
Ioniq 5 First Edition beställt
Användarvisningsbild
Haglund
Teslaägare

Inlägg av Haglund »

Jag beställde i början av september (9:e?) och fick då leveranstid slutet december-januari. Det ändrades för ett par veckor sedan till december-början januari, men är nu tillbakaändrat till det ursprungliga och bilen står fortfarande och väntar i produktionskö. Får hoppas att de börjar smälla ihop bilen snart.
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Jag beställde 3:e juli med preliminär leverans september. Efter ett tag ändrades det till "tidigt oktober" på MyTesla. Sen visade det sig till slut att bilen hade kunnat bli klar för leverans redan under andra halvan av september, men av andra skäl så valde jag leverans första oktober. Tycker ändå det är rätt bra jobbat för en bil som görs i Kalifornien och färdigställs i Holland.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Haglund
Teslaägare

Inlägg av Haglund »

Haglund skrev:
Jag beställde i början av september (9:e?) och fick då leveranstid slutet december-januari. Det ändrades för ett par veckor sedan till december-början januari, men är nu tillbakaändrat till det ursprungliga och bilen står fortfarande och väntar i produktionskö. Får hoppas att de börjar smälla ihop bilen snart.
Citerar mig själv lite eftersom statusen på mitt konto idag ändrades till "Teslas fabrik bygger nu din Model S". :D
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Haglund skrev:
Haglund skrev:
Citerar mig själv lite eftersom statusen på mitt konto idag ändrades till "Teslas fabrik bygger nu din Model S". :D
De var väl in här och såg att du började bli otålig. Så det var ju bara att sätta igång.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Haglund
Teslaägare

Inlägg av Haglund »

bylund skrev:
Haglund skrev:
Haglund skrev:
De var väl in här och såg att du började bli otålig. Så det var ju bara att sätta igång.
Kanske är Teslas kundservice bättre än vad de framstår som med uteblivna löften, m.m. ;)
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Beställde min bil den 31/7, konfimerade den 1/8, blev färdigproducerad den 5 september, ska hämta upp den 4 november. :D
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

SR-71-BlackBird skrev:
Beställde min bil den 31/7, konfimerade den 1/8, blev färdigproducerad den 5 september, ska hämta upp den 4 november. :D
Min blev klar den 13de Sept, har ingen info ännu om när jag kan plocka upp den annat än Nov-Början på Dec. När fick du reda på ditt leveransdatum och har du sett att bilen har kommit till Tillburg ännu?
Användarvisningsbild
Johannes
Teslaägare

Inlägg av Johannes »

MC Röd S85D.
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare

kangru skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Min blev klar den 13de Sept, har ingen info ännu om när jag kan plocka upp den annat än Nov-Början på Dec. När fick du reda på ditt leveransdatum och har du sett att bilen har kommit till Tillburg ännu?
Idag, hur ser man det?
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

SR-71-BlackBird skrev:
kangru skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Idag, hur ser man det?
På din my.tesla sida så ser du leveransstatus, enligt uppgift så skall det ändras till "tillverkas" igen när den har kommit till Tillburg. Vad säger den sidan nu?
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare

Nope, bara att det är klar och på väg, håller koll och meddelar om det ändras.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

kangru skrev:
På din my.tesla sida så ser du leveransstatus, enligt uppgift så skall det ändras till "tillverkas" igen när den har kommit till Tillburg. Vad säger den sidan nu?
Den ändrades inte till "tillverkas" igen när min bil var i Tillburg.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

danni skrev:
kangru skrev:
Nej den ändras inte till tillverkas i tilburg. Det är i så fall nått nytt.
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

Martinen skrev:
danni skrev:
kangru skrev:
Nej den ändras inte till tillverkas i tilburg. Det är i så fall nått nytt.
Det är nog ifrån inlägget här som jag har fått för mig att det sker ibland http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... urg#p36479 men det kanske bara är en skröna?
Skriv svar