Öppning Trunk och Frunk

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MatsM3
Teslaägare

Öppning Trunk och Frunk

Inlägg av MatsM3 »

Hej, en fråga
Gällande öppning av trunk och frunk är det bara via app eller från skärm detta är möjligt?
"Fotviftning" är ju kanonbra när man har händerna fulla
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Öppning Trunk och Frunk

Inlägg av TiborBlomhall »

Ja det är bara via app, mittskärm och baklucka handtag.

Fotviftning går att fixa via tredje part eftermontering, tex https://hamphi.com/model-3/model-3-fotsensor-trunk
Användarvisningsbild
Skyltspurtaren
Teslaägare
Referralkod: ts.la/thomas36594

Inlägg av Skyltspurtaren »

Har man en fob-nyckel kan man också trycka på en knapp för bak o framluckan.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Inte en exakt ersättare till fotviftande (som jag personligen inte har superbra erfarenhet av från andra bilar), men jag använder ibland appen på klockan jag har på vänsterarmen (går ibland att komma åt den även om man har påsar i händerna). Kör med appen Watch for Tesla, men finns ju flera olika sådana.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av pinussen »

Fotsensorn funkar fint så länge bilen känner av mobilen, kan bli lite viftande med den ibland för att få igång det.
Användarvisningsbild
pp3
Teslaägare

Inlägg av pp3 »

Nu som har satt dit försensorn, är ni inte rädda att bakluckan kan öppna sig oavsiktligt eftersom det är en tredjepartstillbehör?

Läst att det varit flera fall där bakluckan öppnat sig när de backar nära trottoaren eller biltvätt. Då tappade jag intresset även om jag tycker det vore en fantastisk bra funktion.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Inlägg av Walker »

Sedan kan ju 3’e parts grejer plötsligt sluta fungera efter en uppdatering.
Har köpt en HUD hos Hamphi. Som var kanon …i ett halvår. Plötsligt efter en uppdatering dog den och varit död sedan dess. Väntar nu på v11 för att se om den hoppar igång.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Användarvisningsbild
reven
Teslaägare

Inlägg av reven »

pp3 skrev:
Nu som har satt dit försensorn, är ni inte rädda att bakluckan kan öppna sig oavsiktligt eftersom det är en tredjepartstillbehör?

Läst att det varit flera fall där bakluckan öppnat sig när de backar nära trottoaren eller biltvätt. Då tappade jag intresset även om jag tycker det vore en fantastisk bra funktion.
Haft fotsensorer fram och bak nu i 8-9 månader och det har inte strulat en enda gång än så länge. Det är ganska tjock plast så din fot måste vara väldigt nära för att de ens ska reagera. Är inte det minsta orolig, peppar peppar.
Användarvisningsbild
Fusag
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn81017

Inlägg av Fusag »

martinot skrev:
Inte en exakt ersättare till fotviftande (som jag personligen inte har superbra erfarenhet av från andra bilar), men jag använder ibland appen på klockan jag har på vänsterarmen (går ibland att komma åt den även om man har påsar i händerna). Kör med appen Watch for Tesla, men finns ju flera olika sådana.
Kör du watch for tesla kan du sätta upp en genväg och be Siri öppna istället för att pilla på skärmen.
Model 3 SR+ 2020
Model 3 LR 2021
Model Y LR 2023
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Fusag skrev:

Kör du watch for tesla kan du sätta upp en genväg och be Siri öppna istället för att pilla på skärmen.
Detta låter som ett utmärkt förslag! :)

Har appen i min klocka, men inte så bra koll på Siri. Hur sätter man upp detta?
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
Fusag
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn81017

Inlägg av Fusag »

martinot skrev:
Fusag skrev:

Detta låter som ett utmärkt förslag! :)

Har appen i min klocka, men inte så bra koll på Siri. Hur sätter man upp detta?
Du får sätta upp en custom genväg i appen "Genvägar", här kan du till exempel be siri att på ditt kommando "Hey Siri, open butthole" starta appen watch for tesla och däri köra kommandot trunköppning. Jag har använt genvägar på detta sättet med flera olika tredjepartsappar, fungerar bra, men när bilen sover blir responstiden tyvärr för lång enligt mig. Utanför ICA är funktionen dock spotless, förutsatt att du inte handlat i 4 timmar så bilen somnat :lol:

Kan tilläga att jag också laborerat endel med rfid taggar på bilen, en på undersidan av backspegeln för öppning av frunk, en bredvid knappen på luckan för att öppna trunken. Det fungerar, faller dock på för lång responstid och det faktum att apple watch inte hanterar rfid taggar så det krävs att du använder telefonen. Annars vore det riktigt trevligt att blippa klockan mot bakluckan för att öppna den.
Model 3 SR+ 2020
Model 3 LR 2021
Model Y LR 2023
Skriv svar