Önskelista kommande uppdateringar
Moderator: Redaktion
Önskelista kommande uppdateringar
1. Möjlighet att kunna placera bilen med autosteer något till höger om vägens mitt
2. Att backkameran inte ska slockna så fort man sätter växeln i drive utan fortsätta visa bakåt så länge hastigheten är under 10 km i timmen
3. Någon form av frontkamera så att man kan se framför sig om man ska köra ut exempelvis från en trång parkering eller om sensorerna fram varnar och man inte kan se vad för typ av hinder där finns
4. Bättre vidvinkel på backkameran
2. Att backkameran inte ska slockna så fort man sätter växeln i drive utan fortsätta visa bakåt så länge hastigheten är under 10 km i timmen
3. Någon form av frontkamera så att man kan se framför sig om man ska köra ut exempelvis från en trång parkering eller om sensorerna fram varnar och man inte kan se vad för typ av hinder där finns
- Elmil
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mats11813
Re: Önskelista kommande uppdateringar
5. Möjlighet att välja bort kartdata som hastighetsunderlag.Arn skrev:1. Möjlighet att kunna placera bilen med autosteer något till höger om vägens mitt
Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Nej inte direkt men den använder kartdata ändå, den kan acceptera det som står påArn skrev:Har skyltigenkänning för hastighet försvunnit?
skylten en stund men byter till kartdata efter det likt förbaskat (förutom på mötesfria vägar)…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Möjlighet till "vanlig korkad" farthållare när den ordinarie inte vill vara med...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Jag önskar att bilen saktar ner för en rondell för jag har inte vågat släppa den fri där. Är det någon annan som har vågat släppa bilen fri i en rondell.
Tesla M3 LR blå 2019 lev 2019-10-09 drag boost uppgraderad AP.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Den klarar inte ens ganska skarpa kurvor på norrländska landsvägar.Arn skrev:Autosteer klarar inte rondeller, kör alltid manuellt i sådana
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Bilen saktar inte in alls före rondeller med autosteer, har man ingen bil framför där den adaptiva farthållaren griper in och bromsar kan bilen köra in med 70km/h i rondell vilket innebär stor risk för olycka,
Fungerar då detta bra med "total självkörning"?
Ett önskemål till, varna för fordon i döda vinkeln med belysning i sidospegeln. Vad händer idag om man har fordon i döda vinkeln avser byta körfält? Protesterar bilen högljutt om man slår på blinkers? Aldrig vågat testa detta.
Ett önskemål till, varna för fordon i döda vinkeln med belysning i sidospegeln. Vad händer idag om man har fordon i döda vinkeln avser byta körfält? Protesterar bilen högljutt om man slår på blinkers? Aldrig vågat testa detta.
Hade sådan belysning, stark gul stråle, på min förra bil (Audi A8), bra och effektivt hjälpmedel, saknar detta på min SR+. Saknar även sätesventilationen.Arn skrev:Bilen saktar inte in alls före rondeller med autosteer, har man ingen bil framför där den adaptiva farthållaren griper in och bromsar kan bilen köra in med 70km/h i rondell vilket innebär stor risk för olycka,
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Waypoints i navigatorn. Det har varit på önskelistan länge men verkar intte ha något fokus hos Elon….
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Efter som det verkar vara jul önskelista nu så önskar jag headlight i fönstret jag hade det i min BMW där man kan kombinera mycket olika informationer ock synen på rätt ställe.

Bra lista i första posten, men det här blir ju bara larvigt.Arn skrev:Bilen saktar inte in alls före rondeller med autosteer, har man ingen bil framför där den adaptiva farthållaren griper in och bromsar kan bilen köra in med 70km/h i rondell vilket innebär stor risk för olycka,
.
Är det larvigt att inte klara av rondeller vi har i Täby 7 st rondeller för att komma till vårt centrum.

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Kanske larvigt när programvaran inte är gjort för det ännu och klaga på att den inte klarar just det,
det säger då heller ingenting om hur fsd kommer att klara det senare.
det säger då heller ingenting om hur fsd kommer att klara det senare.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Var inte detta en önskelista?
Ja, denna funktion skulle jag gärna vilja se. Ganska fattigt att det inte finns i en i övrigt väldigt bra navigator. Hoppas de kan komma med detta om inte allt för lång tid.Credde skrev:Waypoints i navigatorn. Det har varit på önskelistan länge men verkar intte ha något fokus hos Elon….

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Jag skulle vilja att min Tesla kan köra mig hem på fyllan, och även hjälpa mig upp för trappen och i sängen.Bambina skrev:Var inte detta en önskelista?
- mikebike
- Teslaägare
Valbart mellan:bonath skrev:Möjlighet till "vanlig korkad" farthållare när den ordinarie inte vill vara med...
Farthållare som läser av skyltar och anpassar hastigheten till dessa (+5), givetvis skall hastigheten höjas efter skylten och sänkas i god tid innan.
"Dum" farthållare som håller inställd hastighet.
Båda varianterna skall båda anpassa hastigheten till firdonet framför.
Apropå dum så trodde jag det funkade i en ny Tesla.
Autostyrning som bara kopplar ur tillfälligt när man byter körfält, utan pling-plong.
Helt svart skärm förutom hastighetsmätare och klocka. Skönt på långkörning i mörker.
(Finns på Mustang Mach-E och fanns redan i Audi Urquattro - 84)
TM3 LR -24 Highland
- mikebike
- Teslaägare
Som i gamla SAAB:ar alltså?zimpan skrev:Helt svart skärm förutom hastighetsmätare och klocka. Skönt på långkörning i mörker.
Precis. Jag minns inte vad det kallades. Saab skröt med att de var först med den funktionen men Urquattron var före.mikebike skrev:Som i gamla SAAB:ar alltså?zimpan skrev:Helt svart skärm förutom hastighetsmätare och klocka. Skönt på långkörning i mörker.
TM3 LR -24 Highland
- Jonathanerik_77
- Teslaägare
Night Panelzimpan skrev:Precis. Jag minns inte vad det kallades. Saab skröt med att de var först med den funktionen men Urquattron var före.mikebike skrev:Som i gamla SAAB:ar alltså?zimpan skrev:Helt svart skärm förutom hastighetsmätare och klocka. Skönt på långkörning i mörker.
Citroën GS hade det 1970… och CX hade det också. Separata reostater för hastighetsmätare och övriga instrument. Men Citroën skröt sällan med att de var först med något, det var snarast väntat.zimpan skrev:Precis. Jag minns inte vad det kallades. Saab skröt med att de var först med den funktionen men Urquattron var före.mikebike skrev:Som i gamla SAAB:ar alltså?zimpan skrev:Helt svart skärm förutom hastighetsmätare och klocka. Skönt på långkörning i mörker.
Tesla Y LR -22 EAP
Saabs Night Panel var ju inte bara nedsläckning av allt utom hastighetmötare utan den tände upp väsentlig informarion vid behov, t ex varvräknaren när man närmade sig rödmarkeringen. Riktigt behaglig att köra med på ödsliga landsvägar på natten och skulle vara ännu mer hjälpsam nu när man har stora och ibland väl ljusstarka skärmar i bilen.BrooklynS skrev:Citroën GS hade det 1970… och CX hade det också. Separata reostater för hastighetsmätare och övriga instrument. Men Citroën skröt sällan med att de var först med något, det var snarast väntat.zimpan skrev:Precis. Jag minns inte vad det kallades. Saab skröt med att de var först med den funktionen men Urquattron var före.mikebike skrev:Som i gamla SAAB:ar alltså?zimpan skrev:Helt svart skärm förutom hastighetsmätare och klocka. Skönt på långkörning i mörker.

VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)