Bakfönster

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Olten
Teslaägare
Inlägg: 128
Blev medlem: 31 jul 2021 00:12

Bakfönster

Inlägg av Olten »

Idag har plötsligt höger sidoruta varit delvis nere när jag börjat köra, har inte notert när den öppnat sig utan märkt det p.g.a bullret först när jag börjat köra. Minns att jag läst om liknande problem.
Användarvisningsbild
bolleboll
Teslaägare
Inlägg: 153
Blev medlem: 18 jan 2019 03:42
Ort: Linköping

Re: Bakfönster

Inlägg av bolleboll »

Tjohej, kanske är någto annat känt problem, men för mig så var det att jag lyckdes komma åt fönsterreglagen på förardörren. Jag insåg det en gång när jag gjorde en rutinmässig sak och jag hörde till slut att rutan gick ner. Jag kör barn och behöver fixa med bälten och så, så det blev ofta ett litet tryck på reglagen när jag vände mig för att fixa bältena. Men hur det är för dig vet jag inte. Kanske är ett mjukvaru problem?
Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.
Användarvisningsbild
tigermann
Teslaägare
Inlägg: 167
Blev medlem: 08 aug 2021 20:59

Re: Bakfönster

Inlägg av tigermann »

Olten skrev:
Idag har plötsligt höger sidoruta varit delvis nere när jag börjat köra, har inte notert när den öppnat sig utan märkt det p.g.a bullret först när jag börjat köra. Minns att jag läst om liknande problem.
Hände mig för någon vecka sedan (höger bak och märkte det pga buller). Jag antar att jag kommit åt knappen på något sätt…
Model 3 LR 2021, 580 km, Midnight Silver, Aero, Helsvart interiör, AP, Dragkrok.
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare
Inlägg: 723
Blev medlem: 04 dec 2020 09:34

Re: Bakfönster

Inlägg av Dexter »

Testa kalibrera fönstren.
Användarvisningsbild
Olten
Teslaägare
Inlägg: 128
Blev medlem: 31 jul 2021 00:12

Re: Bakfönster

Inlägg av Olten »

Misstänkte själv att jag ev kom åt knappen för höger bakruta och ni bekräftar ju misstanken, knapparna sitter ju flush så det är lätt gjort. Inte hänt mer efter att jag varit observant. Däremot så fick jag kalibrera samtliga fyra rutor då dom backade ner rätt mycket efter att gått upp i översta position. Nu stannar dom snyggt där dom ska.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Bakfönster

Inlägg av bonath »

Jag har aktiverat "stäng fönstren vid låsning".
Inte haft problemet...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Skriv svar