Serva svensk bil i Norge

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
CrazyGang
Teslaägare
Referralkod: ts.la/martin63489

Serva svensk bil i Norge

Inlägg av CrazyGang »

Vi ska flytta till Östersund i vår. Närmaste svenska servicecenter är Umeå, 4,5 timmar bort. :?

Antar att det kommer mobile rangers till Jämtland ibland, någon som vet?

Men i Trondheim finns såklart också Tesla. Skulle gärna höra om erfarenheter av att serva/beställa service på en svensk bil i ett annat land? Bokar man som vanligt via appen?
Nissan LEAF 40kwh 2018
Tesla Model 3 Long Range Dual Motor 2020
KIA e-Soul Long Range Advanced Plus 2021
Tesla Model Y Standard Range RWD 2023
Vår solcellsanläggning med batterilagring och ö-drift
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Re: Serva svensk bil i Norge

Inlägg av Gustafsson »

Vet inte hur man gör med appen, men jag har flera gånger servat bilen i Norge före appens tid. Om man har bilen i företaget bör man veta att det inte går att dra av norsk moms i Sverige. Servicen har varit bra i Brumundal, men undermålig på Ruud Oslo.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Anders-X
Teslaägare

Inlägg av Anders-X »

CrazyGang skrev:
Vi ska flytta till Östersund i vår. Närmaste svenska servicecenter är Umeå, 4,5 timmar bort. :?

Men i Trondheim finns såklart också Tesla. Skulle gärna höra om erfarenheter av att serva/beställa service på en svensk bil i ett annat land? Bokar man som vanligt via appen?
Hej.
Inga problem med service i Trondheim, bor själv mellan Östersund och Åre.
Första gången bokade SC Segeltorp in mig på 12V batteribyte i Trondheim (då de inte fick fram något när jag var i Stockholm).
Nästa gång jag var där (för service strax före 8000 mil) bokade jag in direkt vid batteribytet (vid 7800 mil).
Har sett att Trondheim dyker upp i appen som förslag. Nu är det inte så lätt att komma in i Norge men det ändrar sig lite då och då.
/Anders
----------------------------------------------------------------------
Kör titangrå X 90D "med extra allt" utom L&P&Dubbelladdare
Användarvisningsbild
CrazyGang
Teslaägare

Inlägg av CrazyGang »

Anders-X skrev:
CrazyGang skrev:

Hej.
Inga problem med service i Trondheim, bor själv mellan Östersund och Åre.
Första gången bokade SC Segeltorp in mig på 12V batteribyte i Trondheim (då de inte fick fram något när jag var i Stockholm).
Nästa gång jag var där (för service strax före 8000 mil) bokade jag in direkt vid batteribytet (vid 7800 mil).
Har sett att Trondheim dyker upp i appen som förslag. Nu är det inte så lätt att komma in i Norge men det ändrar sig lite då och då.
/Anders
Toppen - skönt att höra och tack för att du delar med dig! Har du någon uppfattning om mobile rangers, kommer de till Jämtland öht?
Nissan LEAF 40kwh 2018
Användarvisningsbild
SimonB
Teslaägare

Inlägg av SimonB »

Det går fint att boka Mobile Service i Östersund.

Servicecentret i Trondheim tycker jag du ska undvika, eller så är det bara jag som haft otur. Men jag kommer åtminstone inte lämna in den där någon mer gång. Då åker jag hellre till Umeå eller tar det vid tillfälle söderut.
Användarvisningsbild
CrazyGang
Teslaägare

Inlägg av CrazyGang »

SimonB skrev:

Servicecentret i Trondheim tycker jag du ska undvika, eller så är det bara jag som haft otur. Men jag kommer åtminstone inte lämna in den där någon mer gång. Då åker jag hellre till Umeå eller tar det vid tillfälle söderut.
Tack för inspel!
Nissan LEAF 40kwh 2018
Användarvisningsbild
mickeisol
Teslaägare

Inlägg av mickeisol »

CrazyGang skrev:
SimonB skrev:

Tack för inspel!
Jo man kan ha otur, jag har servat där sedan 2015 och det har funkat bra måste jag säga, jäkligt jobbigt att köra dit och hem på samma dag bara typ 37 mil.

Knepigt att så pass många väljer att flytta hit till jämtland ändå.
Men det är väl alltid gynnsamt att flytta till elområde SE2 och SE1 när man har elbil.
Skriv svar