Antar att det kommer mobile rangers till Jämtland ibland, någon som vet?
Men i Trondheim finns såklart också Tesla. Skulle gärna höra om erfarenheter av att serva/beställa service på en svensk bil i ett annat land? Bokar man som vanligt via appen?
Moderator: Redaktion
Hej.CrazyGang skrev:Vi ska flytta till Östersund i vår. Närmaste svenska servicecenter är Umeå, 4,5 timmar bort.
Men i Trondheim finns såklart också Tesla. Skulle gärna höra om erfarenheter av att serva/beställa service på en svensk bil i ett annat land? Bokar man som vanligt via appen?
Toppen - skönt att höra och tack för att du delar med dig! Har du någon uppfattning om mobile rangers, kommer de till Jämtland öht?Anders-X skrev:Hej.CrazyGang skrev:Vi ska flytta till Östersund i vår. Närmaste svenska servicecenter är Umeå, 4,5 timmar bort.
Inga problem med service i Trondheim, bor själv mellan Östersund och Åre.
Första gången bokade SC Segeltorp in mig på 12V batteribyte i Trondheim (då de inte fick fram något när jag var i Stockholm).
Nästa gång jag var där (för service strax före 8000 mil) bokade jag in direkt vid batteribytet (vid 7800 mil).
Har sett att Trondheim dyker upp i appen som förslag. Nu är det inte så lätt att komma in i Norge men det ändrar sig lite då och då.
/Anders
Tack för inspel!SimonB skrev:Det går fint att boka Mobile Service i Östersund.
Servicecentret i Trondheim tycker jag du ska undvika, eller så är det bara jag som haft otur. Men jag kommer åtminstone inte lämna in den där någon mer gång. Då åker jag hellre till Umeå eller tar det vid tillfälle söderut.
Jo man kan ha otur, jag har servat där sedan 2015 och det har funkat bra måste jag säga, jäkligt jobbigt att köra dit och hem på samma dag bara typ 37 mil.CrazyGang skrev:Tack för inspel!SimonB skrev:Det går fint att boka Mobile Service i Östersund.
Servicecentret i Trondheim tycker jag du ska undvika, eller så är det bara jag som haft otur. Men jag kommer åtminstone inte lämna in den där någon mer gång. Då åker jag hellre till Umeå eller tar det vid tillfälle söderut.