Backspeglar isar igen
Moderator: Redaktion
Backspeglar isar igen
Hej. Jag har nyligen hämtat min MY. Och körde i mellandagarna i ca -12 grader. Och då blev det is på ytterbackspeglarna så man såg inget i dem.
Är det någon som vet om det ska finnas defroster för speglarna? Jag hittar ingen inställning för det. Ska det vara automatiskt så funkar det inte i min MY.
Är det någon som vet om det ska finnas defroster för speglarna? Jag hittar ingen inställning för det. Ska det vara automatiskt så funkar det inte i min MY.
Re: Backspeglar isar igen
Backspeglar värms när du slår på bakrutevärmaren. Också om du slår på "defrost" i appen.Finemang skrev:Hej. Jag har nyligen hämtat min MY. Och körde i mellandagarna i ca -12 grader. Och då blev det is på ytterbackspeglarna så man såg inget i dem.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Jag tycker det ser ut som att det är något genomskinligt klet som smetats på backspegeln. Testa avfetta och torka rent.
Aha dom hänger ihop med bakrutevärmaren.
Tack för tipset ska testas nästa gång jag kör.
Kletet är för jag stannade och försökte torka bort is och smuts. Men det frös på så snart jag började rulla igen.
Kletet är för jag stannade och försökte torka bort is och smuts. Men det frös på så snart jag började rulla igen.
Vad sägs om en sväng med instruktonsboken.......?Finemang skrev:Aha dom hänger ihop med bakrutevärmaren.

Finns det någon bil som inte har uppvärmda speglar tillsammans med bakrutan?Olten skrev:Vad sägs om en sväng med instruktonsboken.......?Finemang skrev:Aha dom hänger ihop med bakrutevärmaren.
Japp, tex Toyota Landcruiser 97-02.Fredrik j skrev:Finns det någon bil som inte har uppvärmda speglar tillsammans med bakrutan?Olten skrev:Vad sägs om en sväng med instruktonsboken.......?Finemang skrev:Aha dom hänger ihop med bakrutevärmaren.
Men de flesta kör med samma krets.
Tesla Y LR -22 EAP
Till Finemangs försvar, ör manualen skriven specifikt per mjukvaruutgåva, saker verkar ju kunna flytta på sig i menyer mm. Så det var väl nästan lite elakt…
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Nja det var i all välmening, där står ju det mesta och det är väldigt sökbart och användarvänligt men det är kanske är jag som är en grumpig gubbe....Dafro skrev:Till Finemangs försvar, ör manualen skriven specifikt per mjukvaruutgåva, saker verkar ju kunna flytta på sig i menyer mm. Så det var väl nästan lite elakt…

Lugnt det ör jag också, det får man väl vara.Olten skrev:Dafro skrev:Till Finemangs försvar, ör manualen skriven specifikt per mjukvaruutgåva, saker verkar ju kunna flytta på sig i menyer mm. Så det var väl nästan lite elakt…
Nja det var i all välmening, där står ju det mesta och det är väldigt sökbart och användarvänligt men det är kanske är jag som är en grumpig gubbe....

27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
-
Ja alla VW bilar och alla andra märken som går under VW koncernen (Seat, Skoda, Audi etc.)Fredrik j skrev:Finns det någon bil som inte har uppvärmda speglar tillsammans med bakrutan?Olten skrev:Vad sägs om en sväng med instruktonsboken.......?Finemang skrev:Aha dom hänger ihop med bakrutevärmaren.
Märkligt. En knapp extra alltså. Har inte upplevt det i någon bil.il_concorde skrev:Ja alla VW bilar och alla andra märken som går under VW koncernen (Seat, Skoda, Audi etc.)Fredrik j skrev:Finns det någon bil som inte har uppvärmda speglar tillsammans med bakrutan?Olten skrev:Vad sägs om en sväng med instruktonsboken.......?Finemang skrev:Aha dom hänger ihop med bakrutevärmaren.
Nej ingen extra knapp för detta, samma knapp styr lite olika saker.Fredrik j skrev:Märkligt. En knapp extra alltså. Har inte upplevt det i någon bil.il_concorde skrev:Ja alla VW bilar och alla andra märken som går under VW koncernen (Seat, Skoda, Audi etc.)Fredrik j skrev:Finns det någon bil som inte har uppvärmda speglar tillsammans med bakrutan?Olten skrev:Vad sägs om en sväng med instruktonsboken.......?Finemang skrev:Aha dom hänger ihop med bakrutevärmaren.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
-
De har en liten ”ratt” i förardörren som styr sidospeglarna, i ett rattläge sätter man på värmen i sidospeglarna.Fredrik j skrev:Märkligt. En knapp extra alltså. Har inte upplevt det i någon bil.il_concorde skrev:Ja alla VW bilar och alla andra märken som går under VW koncernen (Seat, Skoda, Audi etc.)Fredrik j skrev:Finns det någon bil som inte har uppvärmda speglar tillsammans med bakrutan?Olten skrev:Vad sägs om en sväng med instruktonsboken.......?Finemang skrev:Aha dom hänger ihop med bakrutevärmaren.