Bropass Öresundsbron

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
YorkDaniel
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 17 mar 2022 14:08

Bropass Öresundsbron

Inlägg av YorkDaniel »

Hejsan gruppen:

Det är helt nytt för mig när det gäller elbil och reglerna. Jag har bropass och körde över Öresunsbron för första gång. Ska förekomma nån extra faktur för snabbtur som jag gjorde med min TESLA i helgen över Öresunsbron? eller de drar direkt pengar från konton. Jag kollade min bank och de drog 63 kr bara. Det kan inte stämma att de kostar så lite? Får man nån rabat för att köra elbil? Eller var nån fel på sistemet. Tusen tack för hjälpen.
Captura de pantalla 2022-03-21 150849.jpg
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2434
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Bropass Öresundsbron

Inlägg av NiklasTesla »

YorkDaniel skrev:
Hejsan gruppen:

Det är helt nytt för mig när det gäller elbil och reglerna. Jag har bropass och körde över Öresunsbron för första gång. Ska förekomma nån extra faktur för snabbtur som jag gjorde med min TESLA i helgen över Öresunsbron? eller de drar direkt pengar från konton. Jag kollade min bank och de drog 63 kr bara. Det kan inte stämma att de kostar så lite? Får man nån rabat för att köra elbil? Eller var nån fel på sistemet. Tusen tack för hjälpen.
Har du Brobizz så drar dom väl från kreditkortet som ligger kopplat till ditt konto och Bizz.

MVH
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14619
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Bropass Öresundsbron

Inlägg av taliz »

Dom drar i slutet av månaden vill jag minnas. Ibland kan det se lite fel ut om man tittar på deras webb, men de brukar fixa det när pengarna väl dras.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Bropass Öresundsbron

Inlägg av Monark1954 »

Brobizz fungerar även i Norge för betalbroar/färjor mm.
Antar det blir billigare än Norsk faktura till Svensk ägare.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
xrayspex
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 21 jul 2021 10:47

Re: Bropass Öresundsbron

Inlägg av xrayspex »

Mig veterligen har de ingen elbils-rabatt (jag har i alla fall aldrig fått det). Turen du gjorde kostar 235:- åt ena hållet och 63:- tillbaka då det var en s.k. snabbtur.
Troligen har det bara blivit något fel på din första överfart, alternativt fick du en gratis premiärtur :)
Debitering sker några dagar efter överfarten.
Användarvisningsbild
Choke
Teslaägare
Inlägg: 184
Blev medlem: 17 nov 2021 16:58
Ort: Sundbyberg
Kontakt:

Re: Bropass Öresundsbron

Inlägg av Choke »

Stjäl den här tråden med en fråga om Brobizz är ett bra alternativ om man ska resa i Norge - eller ska man för EPC, epass eller vad är bäst/billigast/enklast :-)
Någon som har bra förslag?
Tesla Model Y LR uttagen februari 2022 - Vit med dragkrok
Skriv svar