Tesla App Notifications Gone!!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
rallolah
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 24 feb 2020 20:12

Tesla App Notifications Gone!!

Inlägg av rallolah »

Jag får inte längre några notificatios från Tesla-appen sedan väldigt länge. Jag försökte allt du kan tänka dig. Formaterade mobilen, avinstallerade appen, inaktiverade mobilåtkomsten i bilen, startade om bilen, ... osv.

Hur löser man detta problem? Är detta ett allmänt problem? Kan jag rapportera detta till Tesla SC?!
Användarvisningsbild
AlexanderModelS
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 11 sep 2019 14:21
Ort: Göteborg

Re: Tesla App Notifications Gone!!

Inlägg av AlexanderModelS »

Jag har samma problem! Jag har två bilar i appen, endast den ena bilen ger notifikationer. Samma problem har kvarstått nu när jag bytt telefon. Jag har granskat inställningarna och notiser är påslagna för bägge bilarna så låter som att de på något vis är bilen som inte skickar iväg notiserna överhuvudtaget.. I övrigt är det inga problem att få kontakt med bilen genom appen, det är endast notiserna som är problemet (för ena bilen). Model S85 2015 är den som krånglar.
Vit Model S 85, svart interiör, teknikpaketet, glastaklucka, 2015
Användarvisningsbild
Olten
Teslaägare
Inlägg: 128
Blev medlem: 31 jul 2021 00:12

Re: Tesla App Notifications Gone!!

Inlägg av Olten »

rallolah skrev:
Jag får inte längre några notificatios från Tesla-appen sedan väldigt länge. Jag försökte allt du kan tänka dig. Formaterade mobilen, avinstallerade appen, inaktiverade mobilåtkomsten i bilen, startade om bilen, ... osv.

Hur löser man detta problem? Är detta ett allmänt problem? Kan jag rapportera detta till Tesla SC?!
Ja så har det varit för mig sen några månader tillbaka.
Användarvisningsbild
lawgiver
Teslaägare
Inlägg: 232
Blev medlem: 13 aug 2019 14:23
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/erik69077

Re: Tesla App Notifications Gone!!

Inlägg av lawgiver »

Jag får notifiering om att bilen har laddat klart och om uppgraderingar, men inte om att förvärmningen är klar vilket jag har ställt in att få....så allmänt buggigt verkar det vara....
(Android 9, App 4.71-927)
S90D Facelift, NextGen-baksäte, MCU2, CCS, Fri SuC

Väck inte bilen i onödan, prova Tessie: https://tessie.com/
Användarvisningsbild
rallolah
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 24 feb 2020 20:12

Re: Tesla App Notifications Gone!!

Inlägg av rallolah »

Tack till alla. Jag har frågat Teslas mobiltjänsttekniker och han sa att jag måste rapportera detta till Teslas support. Vad är Tesla-support och är det någon som kontaktat Tesla för detta?
Användarvisningsbild
MattiasH
Teslaägare
Inlägg: 117
Blev medlem: 07 jul 2016 12:56

Re: Tesla App Notifications Gone!!

Inlägg av MattiasH »

Hade problem med att inte få några notifieringar i appen. Jag fattade ju att det berodde på att jag bytt telefon, men jag tänkte ju först inte på att bilen kanske också påverkades av mobilbytet. (eftersom jag klonade min gamla telefon). Därför fokuserade jag först på att se till att app-notifieringar från Tesla appen var aktiverade i telefonen (och såklart aktiverade inne i appen också), att inte appen försatts i vänteläge, provade att installera om appen, loggat ut från kontot och det mesta jag kunde komma på.
I bilen prövade jag att boota om ena skärmen, och båda skärmarna. Tvingade en nedladdning av senast installerad version men inget löste de saknade notifieringarna, förrän...
jag efter tips från Tesla säljare (att ta bort min gamla telefon från bilen) gjorde just det. Sedan parade jag ihop min nya telefon igen, och för säkerhets skull, samtidigt som telefonen var kopplad via bluetooth, gick in i Tesla-appen och slog på notifieringar under "inställningar".
Löste iaf problemet i mitt fall, kanske något att testa om fler saknar notifieringar.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11665
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Tesla App Notifications Gone!!

Inlägg av martinot »

MattiasH skrev:
Hade problem med att inte få några notifieringar i appen. Jag fattade ju att det berodde på att jag bytt telefon, men jag tänkte ju först inte på att bilen kanske också påverkades av mobilbytet. (eftersom jag klonade min gamla telefon). Därför fokuserade jag först på att se till att app-notifieringar från Tesla appen var aktiverade i telefonen (och såklart aktiverade inne i appen också), att inte appen försatts i vänteläge, provade att installera om appen, loggat ut från kontot och det mesta jag kunde komma på.
I bilen prövade jag att boota om ena skärmen, och båda skärmarna. Tvingade en nedladdning av senast installerad version men inget löste de saknade notifieringarna, förrän...
jag efter tips från Tesla säljare (att ta bort min gamla telefon från bilen) gjorde just det. Sedan parade jag ihop min nya telefon igen, och för säkerhets skull, samtidigt som telefonen var kopplad via bluetooth, gick in i Tesla-appen och slog på notifieringar under "inställningar".
Löste iaf problemet i mitt fall, kanske något att testa om fler saknar notifieringar.
Bytte också telefon nyss. Hade inte problem med notifieringar, men väl problem med automatisk upplåsning som fungerade dåligt. Var först när jag tog bort den gamla telefonen i Teslan, och la till den nya på nytt som jag fick det att fungera 100%. Så lite olika problem, men exakt samma lösning.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar