Bilskydd från Tesla shop

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Toft
Teslaägare
Referralkod: ts.la/casper189883

Bilskydd från Tesla shop

Inlägg av Toft »

Är det någon som har erfarenhet av detta utomhus bilskydd till 3850 kr?

Tänker att kvaliteten måste vara hyfsat bra till det priset :o

Det som dock oroar mig mest är hur länge den kan få sitta på bilen innan den blir stulen. Är det någon som kanske har erfarenhet av detta också?
T M3 skydd.png
Användarvisningsbild
Femulen
Teslaägare

Re: Bilskydd från Tesla shop

Inlägg av Femulen »

Jag har skaffat ett bilskydd.
Är det krångligt att sätta på? Någon som har erfarenhet. Det följer ju inte med några som helst instruktioner vad jag kan se!
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

Ett sådant skaffar man för att?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Femulen
Teslaägare

Inlägg av Femulen »

Att man inte har ett garage
Användarvisningsbild
SeikaNoItten
Teslaägare

Inlägg av SeikaNoItten »

... eller att man har bilen stående på tomt med massor med stora tallar. Alternativet är att ta fram dammsugaren och jobba i 30 minuter med alla små frön som tränger in i bilen.
:lol:
Användarvisningsbild
Toft
Teslaägare

Inlägg av Toft »

Femulen skrev:
Jag har skaffat ett bilskydd.
Är det krångligt att sätta på? Någon som har erfarenhet. Det följer ju inte med några som helst instruktioner vad jag kan se!
Jag har använt mitt skydd två månader nu, och är nöjd med det. Jag lägger det upp på taket, få det på speglarna först, till slut dra ner de fyra hörnan. Passar perfekt till bilen, och är hur lätt som helst :)
Användarvisningsbild
Toft
Teslaägare

Inlägg av Toft »

Jeppe_E skrev:
Ett sådant skaffar man för att?
Min bil är parkerad var annan vecka på en flygplats, alltså står den där runt 50% om året. Jag tröttnade efter två veckor att komma hem till en smutsig bil med minst 3 x bonus fågelbajs också. Min bil är grå, har inte haft problem med fågelbajs en enda gång med det ljusa skydd. Jag har garage hemma och är inte van vid smutsiga bilar.

Andra fördelar för min del: har kollat appen flera dagar när temperaturen hemma har varit soligt och 29 grader, bilen rapportera temperaturen inne i bilen till 35-36 grader med skydd. I februari fick jag en annan bil utan skydd förstörd av en idiot som röjde snö med traktor på flygplats parkeringen, 150+ stenskott på fälgar, lack och fönsterna :evil:
Om jag säljer bilen Om 3 år, och den har varit parkerad 1,5 år på flygplats parkeringen, tänker jag egentligen att lack och läder är i bättre skick med skydd än utan skydd.

Förstår såklart att många inte fattar grejen med bilskydd till 4000 kr, men vi har alla olika förutsättningar :)
Skriv svar