Model Y bagagelucka

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
D_zlatan
Teslaägare
Inlägg: 54
Blev medlem: 08 mar 2022 14:43

Model Y bagagelucka

Inlägg av D_zlatan »

Är det någon mer som upplever att bagage luckan stänger olika på MY LR 2022?

Antar att när den stängs korrekt så är det i två moment stänga sen sista biten låser den och sjunker in de sista mm:arna.

Min stänger ibland helt utan sjunka in sista biten.. typ lite som man stänger en mekanisk bagagelucka väldigt hårt.
stegev
Inlägg: 70
Blev medlem: 08 feb 2022 16:39

Re: Model Y bagagelucka

Inlägg av stegev »

Jag har märkt detta och jämfört med annan MY22.

Den jag jämförde med gick jämnt och fint hela vägen. Min svajar lite på väg upp samt när den når ändläget så gungar den lite tills den står helt still. Plasten knakar också i ändläget. Låter inte premium.

Jag har felanmält bl.a. detta.
Användarvisningsbild
Tiimpan
Teslaägare
Inlägg: 119
Blev medlem: 11 feb 2022 10:41

Re: Model Y bagagelucka

Inlägg av Tiimpan »

stegev skrev:
Jag har märkt detta och jämfört med annan MY22.

Den jag jämförde med gick jämnt och fint hela vägen. Min svajar lite på väg upp samt när den når ändläget så gungar den lite tills den står helt still. Plasten knakar också i ändläget. Låter inte premium.

Jag har felanmält bl.a. detta.
Har samma på min. Felanmälan till SC Malmö. Dom tittade och menade att det beror på att det endast sitter en motor på bagageluckan. Åtgärdas inte fick jag som svar…
Användarvisningsbild
MattiasH
Teslaägare
Inlägg: 117
Blev medlem: 07 jul 2016 12:56

Re: Model Y bagagelucka

Inlägg av MattiasH »

Vet inte hur det ser ut på Model Y så det kanske blir ett goddag yxskaft svar men på Model S så går det att justera mot-hållen lite. De håller emot luckan i stängt läge och då måste motorn "dra igen" sista biten.
Jag har bränt 3 låsmotorer (varav första på garanti och de andra 2 köpt på e-bay för mindre än halva priset) för att mothållen var för långt ut och att motorn följaktligen jobbade för hårt för att dra igen sista biten.
Har justerat dem så motorn endast behöver jobba när alla andra dörrar och fönster är stängda. Utan tät kupé så stängs luckan utan att motorn jobbar sista biten.
Låter på din beskrivning att du har liknande som mig.
Mothållen sitter i luckan och går att skruva på om man vill skriva in eller ut dem.
Skriv svar