Skrapljud från höger framhjul
Moderator: Redaktion
Skrapljud från höger framhjul
Hämtade ut min nya MYP idag och upplevde inget konstigt ljud när jag körde under dagen. Men nu på kvällen så gnisslar höger framhjul/broms och nästan ger ifrån sig ett skrapade ljud. Någon annan som upplevt något liknande?
Re: Skrapljud från höger framhjul
Har du provat med ordentlig inbromsning? Såpass hård att det inte är regen som minskar farten?DrThomas skrev:Hämtade ut min nya MYP idag och upplevde inget konstigt ljud när jag körde under dagen. Men nu på kvällen så gnisslar höger framhjul/broms och nästan ger ifrån sig ett skrapade ljud. Någon annan som upplevt något liknande?
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Prova att backa så kanske stenen ramlar ut.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Inte provat att bromsa ordentligt. Kanske ska ta ett varv till. Och jag backade ju iofs ut nu så det kanske var en sten. Hmmm. Man får ju hoppas det är så enkelt.Phaedrus skrev:Har du provat med ordentlig inbromsning? Såpass hård att det inte är regen som minskar farten?DrThomas skrev:Hämtade ut min nya MYP idag och upplevde inget konstigt ljud när jag körde under dagen. Men nu på kvällen så gnisslar höger framhjul/broms och nästan ger ifrån sig ett skrapade ljud. Någon annan som upplevt något liknande?
Hämtade ut myp nyligen också. Skrapar och gnisslar fram från bromsarna lite nu och då. Pinsamt köra omkring ibland. Låter som en skrothög :p
Ja så kändes det för mig med. Men testade nyss att köra iväg och då lät det ingenting. Tills jag körde över en lägre trottoarkant. Då kom oljudet tillbaka i cirka 10 sekunder. Sen försvann det.SomTam skrev:Hämtade ut myp nyligen också. Skrapar och gnisslar fram från bromsarna lite nu och då. Pinsamt köra omkring ibland. Låter som en skrothög :p
Har du gjort något åt det?
Mmm, premium att behöva tvåla till sin bil med en vedklabbe då och dåTellus skrev:
MYP 22 - vit lack / svart inredning
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Tryck till lite hårdare så är problemet löst permanent
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
- larjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas230034
Haha, underbar kommentar!CLi skrev:Mmm, premium att behöva tvåla till sin bil med en vedklabbe då och dåTellus skrev:

Jag gjorde exakt sådär och har inte upplevt problemet igen. Tror att det löser det permanent.
Svart Model Y Performance
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Gjorde du även de initiala dunkarna mot plåten?larjon skrev:Haha, underbar kommentar!CLi skrev:Mmm, premium att behöva tvåla till sin bil med en vedklabbe då och dåTellus skrev:![]()
Jag gjorde exakt sådär och har inte upplevt problemet igen. Tror att det löser det permanent.

Tror det medför tur
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
- larjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas230034
Haha, absolut!Tellus skrev:Gjorde du även de initiala dunkarna mot plåten?larjon skrev:Haha, underbar kommentar!CLi skrev:Mmm, premium att behöva tvåla till sin bil med en vedklabbe då och dåTellus skrev:![]()
Jag gjorde exakt sådär och har inte upplevt problemet igen. Tror att det löser det permanent.![]()
Tror det medför tur

Svart Model Y Performance