Stenskott framruta

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Icerman
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas774651

Stenskott framruta

Inlägg av Icerman »

Fick precis ett stenskott i framrutan, inget märkvärdigt och mkt ytligt.
Tror mig ha läst mig till att man lagar stenskott på Tesla SC men jag är osugen på ledtiderna för att får en slottid.

Ryds/Carglass borde väl funka precis lika bra för detta. Har för övrigt TH försäkring med 100 pix självrisk för just stenskott.
Vet att Ryds iallafall samarbetar med TH.
Model Y LR -22
Användarvisningsbild
HenricL
Teslaägare

Re: Stenskott framruta

Inlägg av HenricL »

Icerman skrev:
Tror mig ha läst mig till att man lagar stenskott på Tesla SC men jag är osugen på ledtiderna för att får en slottid.

Ryds/Carglass borde väl funka precis lika bra för detta. Har för övrigt TH försäkring med 100 pix självrisk för just stenskott.
Du kan laga det på tex Ryds. I alla fall så länge du inte måste byta hela rutan då är jag osäker.
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Jag fick stenskott och lagade hos Ryds.
il_concorde

Inlägg av il_concorde »

Icerman skrev:

Varför inte bara kontakta Ryds och bolla frågan med dom? Har lagat säkert 10-tal stenskott och aldrig behövt vända mig till billeverantören.
Användarvisningsbild
Icerman
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas774651

Inlägg av Icerman »

Tack för alla svar!

Bil som bil men man blir ju lite nojig bara för att det är en "Tesla" som om det skulle vara något utöver det vanliga :)
Model Y LR -22
Användarvisningsbild
mapearce
Teslaägare

Inlägg av mapearce »

Icerman skrev:
Tack för alla svar!

Bil som bil men man blir ju lite nojig bara för att det är en "Tesla" som om det skulle vara något utöver det vanliga :)
The only Tesla that is a hassle, is the Model X due to the difficult installation. The others are exactly the same as other brands. Also... theres thousands of Teslas on the road now so it wouldn't surprise me if every Ryds has one through the shop every few days. :D
SWE - 2024 Tesla Model X LR
SWE - 2020 Audi A6 Avant
SWE - 2022 Tesla Model Y LR
SWE - 2020 Volkswagen ID3
SWE - Range Rover Velar
UK - Porsche 911 GT
USA - Tesla Model S P90D
Användarvisningsbild
rollo
Teslaägare

Inlägg av rollo »

Min lokala Meca-verkstad är auktoriserade att reparera stenskott, byta framruta och reparera ac.
Använder dem för att slippa långa kötider och körningar till Teslas verkstad. Dessutom får jag alltid lånebil! :D
P85D 2015-4 fyrsitsig
Skriv svar