Bonnet dubblar priserna
Moderator: Redaktion
Bonnet dubblar priserna
Verkar som att det är slut på billig laddning på Ionity via Bonnet snart. Fick det här i mailkorgen:
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: Bonnet dubblar priserna
Äntligen!
Med förklaringen att detta kanske kan minska köer då folk kanske inte laddar onödigt mycket, fortsätter att vänta på minuttaxa eller liknande vid laddning över 80% eller under 50% av vad stolpen kan ge, kommer drabba mig varje gång men känns rätt.
Med förklaringen att detta kanske kan minska köer då folk kanske inte laddar onödigt mycket, fortsätter att vänta på minuttaxa eller liknande vid laddning över 80% eller under 50% av vad stolpen kan ge, kommer drabba mig varje gång men känns rätt.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Tycker aldrig Bonnet varit särskilt billigt.
Alla "medföljande" abonnemang med de tyska bilarna är ju avsevärt billigare. Mycket nöjd med att betala 1,30:- i Frankrike tex
Alla "medföljande" abonnemang med de tyska bilarna är ju avsevärt billigare. Mycket nöjd med att betala 1,30:- i Frankrike tex

https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
8,70kr på Ionity med direktbetalning så fortfarande lite billigare men ändå väldigt dyrt.
Model 3 Performance.
Fast de måste man ju ha ny bil hela tiden.Legato skrev:Tycker aldrig Bonnet varit särskilt billigt.
Tja, laddade ned appen enbart för priset på Ionity i Sverige, 4:32kr till 8:20kr gör att man nu kan avinstallera den...Legato skrev:Tycker aldrig Bonnet varit särskilt billigt.
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Precis. Innan den ens kommit till användning.Flagada skrev:Tja, laddade ned appen enbart för priset på Ionity i Sverige, 4:32kr till 8:20kr gör att man nu kan avinstallera den...Legato skrev:Tycker aldrig Bonnet varit särskilt billigt.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Tja, jag byter varannat år, då har man det gratis 50% av tiden. Men krävs ju även rätt lite laddning för att spara in abonnemang, jämfört med Bonnet-priserna. Även de som gällde förut...MWall skrev:Fast de måste man ju ha ny bil hela tiden.Legato skrev:Tycker aldrig Bonnet varit särskilt billigt.
https://evexperten.se
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Trevlig
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Laddade cirka 75kw när jag bilade lite i sommar. Kommer dock inte använda bonnet mer... kanske panikladda om Teslas nät är fullt.
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Fördelen med höjningen är väl att det kan bli lugnare på Ionity igen, efter att Bonnity kom har det varit märkbart högre belastning.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Jo de är ju fakriskt så att tesla nätet behöver vara något billigare för teslor så vi andra kan ha våra laddstationer för oss själva.. Detta för alla suc inte är öppna men även för att de är bättre planerade för olika typer lbilar än suc är..Maw skrev:Fördelen med höjningen är väl att det kan bli lugnare på Ionity igen, efter att Bonnity kom har det varit märkbart högre belastning.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
VWs abonnemang kan alla skaffa, men då genom det företag egentligen som står för det, Elli. Sjukt nöjd med det (har plusversionen). Visserligen binder jag upp mig till 129kr/månad i 12 månader, men det har jag nog redan räknat hem. Stora fördelen som jag ser det mot t ex tesla är att även en herrans massa AC-laddare täcks av avtalet. Har varit kanon nu under bilsemester i Europa då jag kan koppla upp mig mot laddare i princip i vilken håla som helst utan att behöva fylla telefonen med alla möjliga appar, och betalning har funkat klockrent vid varje försök med RFID-kortet eller appen. Den bekvämligheten kan jag utan tvekan offra 2 öl i månaden förMWall skrev:Fast de måste man ju ha ny bil hela tiden.Legato skrev:Tycker aldrig Bonnet varit särskilt billigt.

Schyy kom inte med en massa tips nu.simin skrev:VWs abonnemang kan alla skaffa, men då genom det företag egentligen som står för det, Elli. Sjukt nöjd med det (har plusversionen). Visserligen binder jag upp mig till 129kr/månad i 12 månader, men det har jag nog redan räknat hem. Stora fördelen som jag ser det mot t ex tesla är att även en herrans massa AC-laddare täcks av avtalet. Har varit kanon nu under bilsemester i Europa då jag kan koppla upp mig mot laddare i princip i vilken håla som helst utan att behöva fylla telefonen med alla möjliga appar, och betalning har funkat klockrent vid varje försök med RFID-kortet eller appen. Den bekvämligheten kan jag utan tvekan offra 2 öl i månaden förMWall skrev:Fast de måste man ju ha ny bil hela tiden.Legato skrev:Tycker aldrig Bonnet varit särskilt billigt.
Alla "medföljande" abonnemang med de tyska bilarna är ju avsevärt billigare. Mycket nöjd med att betala 1,30:- i Frankrike texDessutom Ionity för 3,15kr/kWh och övrig DC-laddning på nätverk som täcks för 3,90kr/KWh. Lite dyrare på kontinenten generellt, men fortfarande billigare än Tesla med abonnemang där.

27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Stora fördelen med VW/Elli som jag ser det är att även t ex Recharge, Eon, MER, Allego kostar under 4kr/kWh med stora abonnemanget. Då blir det åtminstone inte för mig lika noga att nödvändigtvis ladda på just Ionity.Dafro skrev:Schyy kom inte med en massa tips nu.simin skrev:VWs abonnemang kan alla skaffa, men då genom det företag egentligen som står för det, Elli. Sjukt nöjd med det (har plusversionen). Visserligen binder jag upp mig till 129kr/månad i 12 månader, men det har jag nog redan räknat hem. Stora fördelen som jag ser det mot t ex tesla är att även en herrans massa AC-laddare täcks av avtalet. Har varit kanon nu under bilsemester i Europa då jag kan koppla upp mig mot laddare i princip i vilken håla som helst utan att behöva fylla telefonen med alla möjliga appar, och betalning har funkat klockrent vid varje försök med RFID-kortet eller appen. Den bekvämligheten kan jag utan tvekan offra 2 öl i månaden förMWall skrev:Fast de måste man ju ha ny bil hela tiden.Legato skrev:Tycker aldrig Bonnet varit särskilt billigt.
Alla "medföljande" abonnemang med de tyska bilarna är ju avsevärt billigare. Mycket nöjd med att betala 1,30:- i Frankrike texDessutom Ionity för 3,15kr/kWh och övrig DC-laddning på nätverk som täcks för 3,90kr/KWh. Lite dyrare på kontinenten generellt, men fortfarande billigare än Tesla med abonnemang där.
Fast dom flesta vill nog inte binda upp sig för 12x129 utan laddar mest under sommaren, du behöver ju ladda mer än 177 kWh och det kommer jag nog kanske upp i på ett år, men inte bara på ionity.
Då vart det genast mycket bättre.simin skrev:Stora fördelen med VW/Elli som jag ser det är att även t ex Recharge, Eon, MER, Allego kostar under 4kr/kWh med stora abonnemanget. Då blir det åtminstone inte för mig lika noga att nödvändigtvis ladda på just Ionity.Dafro skrev:Schyy kom inte med en massa tips nu.simin skrev:VWs abonnemang kan alla skaffa, men då genom det företag egentligen som står för det, Elli. Sjukt nöjd med det (har plusversionen). Visserligen binder jag upp mig till 129kr/månad i 12 månader, men det har jag nog redan räknat hem. Stora fördelen som jag ser det mot t ex tesla är att även en herrans massa AC-laddare täcks av avtalet. Har varit kanon nu under bilsemester i Europa då jag kan koppla upp mig mot laddare i princip i vilken håla som helst utan att behöva fylla telefonen med alla möjliga appar, och betalning har funkat klockrent vid varje försök med RFID-kortet eller appen. Den bekvämligheten kan jag utan tvekan offra 2 öl i månaden förMWall skrev:Fast de måste man ju ha ny bil hela tiden.Legato skrev:Tycker aldrig Bonnet varit särskilt billigt.
Fast dom flesta vill nog inte binda upp sig för 12x129 utan laddar mest under sommaren, du behöver ju ladda mer än 177 kWh och det kommer jag nog kanske upp i på ett år, men inte bara på ionity.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW