Standard ljudsystem vs ultra hi-fi
Moderator: Redaktion
Standard ljudsystem vs ultra hi-fi
Ni som har standard ljudsystem, hur låter det?
Ångrar ni att ni inte valde ultra hi-fi systemet eller funkar det ändå?
Jag har bara lyssnat på det dyrare systemet och har inget att jämföra med.
Ångrar ni att ni inte valde ultra hi-fi systemet eller funkar det ändå?
Jag har bara lyssnat på det dyrare systemet och har inget att jämföra med.
Re: Standard ljudsystem vs ultra hi-fi
ultra såklart... dunka dunka... en tyst bil skall ha bra stereo
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Har standardsystemet, det funkar. Vill inte lyssna på ultra 

Model 3 LR/DM, mars 2019, röd, 19”, svart premiuminteriör, AP.
ultra på full volym is da shit... inget tryck i standard...
Den bilen jag lyssnade på hade ultra hi-fi. Och varken jag eller min sambo vart impade.
Har uppgraderat system i min BMW idag och det ljudet spelar skiten ur Teslas ljud.
För halva priset dessutom..
Så jag börjar bli mer och mer säker på att det blir billigare och bättre att uppgradera ljudet själv
Tesla är väldigt duktiga på att ta extra betalt för uppgraderingar, men frågan är hur bra är dom egentligen?
Har uppgraderat system i min BMW idag och det ljudet spelar skiten ur Teslas ljud.
För halva priset dessutom..
Så jag börjar bli mer och mer säker på att det blir billigare och bättre att uppgradera ljudet själv

Tesla är väldigt duktiga på att ta extra betalt för uppgraderingar, men frågan är hur bra är dom egentligen?
haft BMW i större delen av mitt liv. Maxutrustade prestandamodeller och alltid bästa HIFI. Och nej BMW spelar inte skiten ur ultra i tesla. massa dumheter igen... Ultra har grymt bra ljud. Testa gör man tex via BT eller USB sticka inte radion... Jag spelar aldrig på nivå 10 eller 11 då det helt enkelt blir för mycket tryck. Kan säga att Ultra spelar skiten ur de flesta Maxade BMW stereos... möjligen B&O i nya X5 är lika bra... men kostar typ 35000 extra har jag för mig.
kör standardljudet och uppgradera själv? hur tänkte du då? inte direkt enkelt att uppgradera Tesla ljudet... visst högtalera men hur byter du ut de andra delarna och vehåller integrationen? har man råd med bilen har man råd med bra ljud...
Du gör helt rätt. Det uppgraderade e inte värt pengarna alls. Inte ens i höstas när det kostade hälften av idag. Testa original med inställningar enligt lite audiofiler på tesla forum så märker du att det är rätt bra faktiskt. Därefter uppgraderar du det precis som du skrev av någon som e duktig på biljud.
BMW har inte heller vidare bra stereo. Men klår teslas fin system det gör dom. Oavsett om man har prestanda modeller (som hybris alltid har) eller inte (samma stereo oavsett modell).
BMW har inte heller vidare bra stereo. Men klår teslas fin system det gör dom. Oavsett om man har prestanda modeller (som hybris alltid har) eller inte (samma stereo oavsett modell).
skitsnack säger jag! låt oss testa vs någon BMW på en träff i framtiden!!! Kört BMW i 15 år och inte fasen är ljudet bättre. mest ägt M bilar, Alpinor och X5 mm... men ljudet i alla dessa är sämre än Tesla med Ultra. hör man inte det har man nog hörselfel... noterade även att M3 som testade model s med högt vetyg var impade av ljudet... ja ultra i den körran...
Ok då vet vi.hybris skrev:skitsnack säger jag! låt oss testa vs någon BMW på en träff i framtiden!!! Kört BMW i 15 år och inte fasen är ljudet bättre. mest ägt M bilar, Alpinor och X5 mm... men ljudet i alla dessa är sämre än Tesla med Ultra. hör man inte det har man nog hörselfel... noterade även att M3 som testade model s med högt vetyg var impade av ljudet... ja ultra i den körran...
Jänkare o ljud??? Njaaae. Kanske om man tycker mycket bas e kravet på bra ljud och att Bose e Top of the line.
och det märks att du inte kört BMW eftersom det ofta finns tre till fyra olika ljudpaket i BMW. I de dyrare bilarna har det på senare tid kommit bättre paket som inte finns i snikmodellerna som 3-serien etc. Tex B&O i nya X5, 6-serien etc...
Så wester berätta vad du har i din Model s???
- martinsson
- elbilist
Det var nog det enklaste valet att ta med ultra hi-fi. Bilen är nästan det enda stället man kan lyssna på hög musik utan att störa någon så då vill man ju ha det bästa. Lägg därtill att jag tycker om musik med bra ljud, och högt. ... och satan vilket ljud det är 

Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Hursom helst så suger Teslas Ultra ljud.
Det va bara just därför jag undrade hur original ljudet lät.
Tesla är en cool bil, men ljudet suger. Så är det bara.
Och för 22k kan man uppgradera ljudet rätt bra själv, om man vill.
Tack för all info.
Det va bara just därför jag undrade hur original ljudet lät.
Tesla är en cool bil, men ljudet suger. Så är det bara.
Och för 22k kan man uppgradera ljudet rätt bra själv, om man vill.
Tack för all info.
hur är det med geografilektionerna... B&O jänkarljud? jaga... vra koll... B&W som är jänkare producerar riktigt bra grejer de med men nu pratade jag om B&O.
Kul att du är nöjd med standard. Jag skulle inte vara det. smaken är som baken...
Kul att du är nöjd med standard. Jag skulle inte vara det. smaken är som baken...
ja ljuset suger och du tycker ljudet i din BMW är bra? skrattretande... wake up!
Har haft (och har)flera BMW och senast en en femserie med B&O system. Ja du hybris det finns till femserien oxo men det kom senare till Sverige än andra länder.
Har Standard på teslan. Totalt meningslöst med steget upp för de pengarna
Har Standard på teslan. Totalt meningslöst med steget upp för de pengarna
och hur skall du få bättre ljud i model S? du kan uppgradera högtalare men resten blir ett jäkla meck... och jag skulle inte köpa en begagnad model S med en massa edtermarknadsgrejer...
vi får spela lite musik på någon träff så får vi se... jag är i vilket fall mycket nöjd med ljudet och har noll behov av uppgradering av det. trist att vara på budget men så kan det vara ibland...
vi får spela lite musik på någon träff så får vi se... jag är i vilket fall mycket nöjd med ljudet och har noll behov av uppgradering av det. trist att vara på budget men så kan det vara ibland...
FM radion i model S suger däremot fotsvett... ett tips är att inte använda radion för att testa ljudet...
så du specade en 5-serie med B&O för 38000 SEK men inte Ultra i model S? jaha säger jag om det...
Valde standard då priset för ultra höjdes från 8 t till 22 t alldeles innan jag lade beställningen. Hade maxad ljudutrustning i min förra bil ( Lexus ) att jämföra med: är klart positivt överraskad av standard ljudet.
Tesla model S 85-14 såld
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Jag håller nog med lite om ljudet, jag saknar lite bas ibland även i ultra versionen. Äldre musik som gammal guns'n roses tex blir helt ok i tex boses noise cancellation hörlurar men jag tycker inte att man kan få upp basen riktigt i Teslan. Nyare låtar är ju inspelade med bättre kvalle och då låter det såklart bättre.
Däremot så tycker jag det är krispigt och fint ljud, mellanregistret och diskanten har jag inget ont att säga om. Så kan det helt enkelt vara så att det beror på vad man lyssnar på för musik? Och ljudkälla då såklart. Och mest av allt, tycke och smak
Däremot så tycker jag det är krispigt och fint ljud, mellanregistret och diskanten har jag inget ont att säga om. Så kan det helt enkelt vara så att det beror på vad man lyssnar på för musik? Och ljudkälla då såklart. Och mest av allt, tycke och smak

Jo så är det nog. Olika referensramar. Kul tråd att läsa det här. Ingen är överens med någon om någonting.Daoops skrev:Och mest av allt, tycke och smak

Så då har vi kommit fram till att.
Ultra HI-Fi är bättre än BMWs high-end BO system, enligt hybris.
Och original ljudet ät i stort sett lika bra.
Tack alla som har svarat i denna tråd
Men hur ser menyerna ut i skärmen?
Finns det roliga menyer att ställa in ljudet i skärmen om man har ultra vs standard ljud<?
Ultra HI-Fi är bättre än BMWs high-end BO system, enligt hybris.
Och original ljudet ät i stort sett lika bra.
Tack alla som har svarat i denna tråd

Men hur ser menyerna ut i skärmen?
Finns det roliga menyer att ställa in ljudet i skärmen om man har ultra vs standard ljud<?