visfuel.se
Moderator: Redaktion
visfuel.se
http://www.visfuel.se skickade ett erbjudande om en laddbox som kostar 299 SEK per månad 36 mån avtal.
Installation, support och app styrd med särkskild mätning. Någon som har en?
Installation, support och app styrd med särkskild mätning. Någon som har en?
Väntar på MYP blå/svart // 2016 Model X 90D [SÅLD]// 2019 Volvo XC60 T8 //1999 Subaru Impreza GT // 1973 VW Thing
Re: visfuel.se
Snyggt förpackat men förstår inte riktigt nyttan förutom att det är snyggt och prydligt.
Ett vanligt 3 fas uttag för 100 kr på Clas Ohlson funkar utmärkt.
Ett vanligt 3 fas uttag för 100 kr på Clas Ohlson funkar utmärkt.
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Inlägg: 1573
- Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
- Ort: Kungsholmen, Stockholm
- Kontakt:
Re: visfuel.se
Håller helt med!
Har man en Tesla finns ingen som helst anledning att installera något annat än rött 3-fas 16A.
Vill man slippa ansluta sin UMC varje gång är en extra UMC bättre investerade pengar. Då har man dessutom en i reserv.
Har man en Tesla finns ingen som helst anledning att installera något annat än rött 3-fas 16A.
Vill man slippa ansluta sin UMC varje gång är en extra UMC bättre investerade pengar. Då har man dessutom en i reserv.
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5854
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: visfuel.se
Om man som företagare med t.ex. restaurang, detaljhandel, hotell el liknande vill erbjuda kunderna en snygg laddlösning kan det väl vara ett bättre alternativ till alla dessa meningslösa shuko-laddare som finns.josve skrev:Snyggt förpackat men förstår inte riktigt nyttan förutom att det är snyggt och prydligt.
Ett vanligt 3 fas uttag för 100 kr på Clas Ohlson funkar utmärkt.
För privatpersoner är det väl däremot bara onödigt dyrt....
/70D
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Inlägg: 1573
- Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
- Ort: Kungsholmen, Stockholm
- Kontakt:
Re: visfuel.se
Ok, men som näringsidkare kan man ju få destinationsladdare från Tesla gratis:
https://teslafactory.wufoo.com/forms/de ... arging-eu/
https://teslafactory.wufoo.com/forms/de ... arging-eu/
Re: visfuel.se
Jag tittade också på den där för ett tag sedan. Men det är inte intressant. Jag väntar på att mobiltelefonins mekanismer ska träda in på den här marknaden. Att elbolag skänker bort dem mot att man binder sig för deras abonnemang ett antal år, t.ex., alternativt att tillverkarna av boxar säljer dem med gratis elbilsladdning.
Re: visfuel.se
Fick åxå erbjudande av dom.
Hade lätt kunnat tänka mig att köpa laddbox av dom eftersom jag vill ha en som anpassar strömmen efter övrig förbrukning.
Tänker däremot inte hoppa på nått med månadskostnad.
Hade lätt kunnat tänka mig att köpa laddbox av dom eftersom jag vill ha en som anpassar strömmen efter övrig förbrukning.
Tänker däremot inte hoppa på nått med månadskostnad.
Re: visfuel.se
10 000kr utan att äga sedan? Nej tack. Håller på Jerker och väntar i så fall hellre på kombinerade erbjudanden från elleverantörer som vill ha mig som kund.
Re: visfuel.se
Denna lösning är ett bra alternativ till dem som äger en Nissan Leaf eller Renault Zoe mfl. Själv har jag en laddbox till min Zoe vilket gör att jag laddar den tre gånger så fort mer 3x16 amp. Det roliga är att det funkar lika bra att ladda min Tesla med den också på samma sladd. Hade jag inte haft Zoe'n hade jag aldrig behövt någon laddbox och hade definitivt inte tagit en box på låns med en månadskostnad. Bättre att köpa en box som man sedan kan sälja med bilen.
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Re: visfuel.se
Jag lyckades förhandla mig till att byta Schukoladdaren på 10A (1-fas) som normalt ingår i leasingen till en sån här på 3-fas 16A, laddar 11 kW hemma:
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6542
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: visfuel.se
Verkar smart! Skönt att slippa klumpen
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Re: visfuel.se
Funkar "kommunikationen" som det ska med den? Är den i så fall inbyggd i den röda 3-fas handsken eller??
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Re: visfuel.se
All styrelektronik sitter i typ 2-handsken.Leo skrev:Funkar "kommunikationen" som det ska med den? Är den i så fall inbyggd i den röda 3-fas handsken eller??
Re: visfuel.se
vart köpte du denna och vad kostade den?Jerker skrev:All styrelektronik sitter i typ 2-handsken.Leo skrev:Funkar "kommunikationen" som det ska med den? Är den i så fall inbyggd i den röda 3-fas handsken eller??
Re: visfuel.se
http://evconnect.se/collections/portabl ... -fas-400-vmickeisol skrev:vart köpte du denna och vad kostade den?Jerker skrev:All styrelektronik sitter i typ 2-handsken.Leo skrev:Funkar "kommunikationen" som det ska med den? Är den i så fall inbyggd i den röda 3-fas handsken eller??
5.900:- inkl moms. Adapter till 1-fas 230V ingår.
Det man ska vara medveten om är att just för att styrelektroniken är inbyggd i typ 2-handsken så bryter den mot standarden för en sån här sladd som just förespråkar den där klumpen som ska sitta 50-60 cm från 3-fas/1-faskontakten. Att det ska vara så beror på att man vill att om nåt händer med sladden så ska elektroniken bryta strömmen i klumpen och sen är resten av sladden inte längre strömförande vilket är tänkt att öka säkerheten och minska risken för att laddaren i bilen förstörs på något sätt. Därför betraktar tillverkaren själv denna produkt som något för den medvetne användaren som ser till att sladden inte ligger på marken etc. Jordfelsbrytare ska naturligtvis också alltid användas.
Nackdelen med en klump på sladden är - i synnerhet med en vanlig 230 V 1-fas (schuko) - att det blir en olycklig belastning på kontakten vilket inte är bra. Det har behandlats i andra trådar här på forumet.
Re: visfuel.se
Hej!
Vad roligt att se Ni som kan laddning bäst diskuterar Visfuel!
Vi är ödmjuka inför vårt inträde på marknaden, vi prövar oss fram och kommer löpande att justera vårt erbjudande skulle vi se att kunden efterfrågar något annat. Ni kommer under året att kunna se hur vårt produktutbud breddas och eventuellt också hur betalningsmodellen kompletteras och mycket mer.
Visfuels resonemang kring laddning av elfordon sammanfattar vi med:
1. Laddning av ditt fordon hemma eller på arbetsplatsen skall ske så effektivt och bekvämt som möjligt.
Som elbilsförare själva vill vi inte längre ta på oss handskar för att plocka upp en smutsig kabel som legat på marken hela natten, därför har vi en fast spiralkabel. Vi vill kunna se i vår telefon/dator att laddningen går som den skall och hur långt den har kommit, vi vill bli varnade om laddningen avbryts och vi vill kunna styra laddningen.
2. Laddningen skall bara fungera.
Vi tror att en nybliven el eller hybridbilsägare har liten kunskap i ämnet, och frågorna är många. Hur installerar man en laddbox? Vilken laddbox skall jag ha till just min bil? Vilka risker finns det om man inte gör detta rätt? Osv osv...
En tjänst där installation, rätt hårdvara, garanti, support samt säker och snabbast möjliga laddning ingår till en månadskostnad tror vi kommer passa många. Laddning skall vara enkelt och bekymmersfritt.
Diskussionen i samhället kring laddinfrastruktur är livlig, något annat kan man inte beskylla den för. Och det är roligt att det rör på sig på så många håll nu.
Tills vidare, kör försiktigt!
Hälsar Patrik - VIS
031-788 16 65
patrik@visfuel.se
Vad roligt att se Ni som kan laddning bäst diskuterar Visfuel!
Vi är ödmjuka inför vårt inträde på marknaden, vi prövar oss fram och kommer löpande att justera vårt erbjudande skulle vi se att kunden efterfrågar något annat. Ni kommer under året att kunna se hur vårt produktutbud breddas och eventuellt också hur betalningsmodellen kompletteras och mycket mer.
Visfuels resonemang kring laddning av elfordon sammanfattar vi med:
1. Laddning av ditt fordon hemma eller på arbetsplatsen skall ske så effektivt och bekvämt som möjligt.
Som elbilsförare själva vill vi inte längre ta på oss handskar för att plocka upp en smutsig kabel som legat på marken hela natten, därför har vi en fast spiralkabel. Vi vill kunna se i vår telefon/dator att laddningen går som den skall och hur långt den har kommit, vi vill bli varnade om laddningen avbryts och vi vill kunna styra laddningen.
2. Laddningen skall bara fungera.
Vi tror att en nybliven el eller hybridbilsägare har liten kunskap i ämnet, och frågorna är många. Hur installerar man en laddbox? Vilken laddbox skall jag ha till just min bil? Vilka risker finns det om man inte gör detta rätt? Osv osv...
En tjänst där installation, rätt hårdvara, garanti, support samt säker och snabbast möjliga laddning ingår till en månadskostnad tror vi kommer passa många. Laddning skall vara enkelt och bekymmersfritt.
Diskussionen i samhället kring laddinfrastruktur är livlig, något annat kan man inte beskylla den för. Och det är roligt att det rör på sig på så många håll nu.
Tills vidare, kör försiktigt!
Hälsar Patrik - VIS
031-788 16 65
patrik@visfuel.se
Re: visfuel.se
Hej Patrik,
Jag var inne på er sida och blev lite störd av att menyraden låg kvar över texten. Jag använder IPad och Safari.
Jag var inne på er sida och blev lite störd av att menyraden låg kvar över texten. Jag använder IPad och Safari.
Re: visfuel.se
Hej Lars!
Jag håller med Dig.
Så skall det inte vara. Vi gör stora uppdateringar på hemsidan den närmaste tiden. Då kommer detta rättas till.
Tack för din synpunkt.
/Patrik
Jag håller med Dig.
Så skall det inte vara. Vi gör stora uppdateringar på hemsidan den närmaste tiden. Då kommer detta rättas till.
Tack för din synpunkt.
/Patrik
- Dan Persson
- Teslaägare
- Inlägg: 56
- Blev medlem: 31 dec 2015 12:36
Re: visfuel.se
Men snälla rara , först måste du börja räkna jag köpte en bandspelare 1977 för jag gillade musik ( Musk) - men fattar du inte det kostar skjortan att leva på kredit, som de flesta Teslaägare- som Apkungen och hans djungel folk.sweslac skrev:http://www.visfuel.se skickade ett erbjudande om en laddbox som kostar 299 SEK per månad 36 mån avtal.
Installation, support och app styrd med särkskild mätning. Någon som har en?
Vet ni hur pengar produceras , nej självklart inte-
Men hur tvättar man en Tesla- genom att slicka på den.
Jag är ju f-n det roligaste på Internet dag bortsett från alla cyklister, veteraner och alternativbränsle idioter i världen och Musk.
Kreditslaven
Danapersona Greatband
Re: visfuel.se
tel till visfuel är en anställd på ett företag som säljer vindsnurror från greenextreme ab men verkar inte ha något erfarenhet med elbilsladdning
kan det vara så
kan det vara så
Re: visfuel.se
Wow, troll level up?Dan Persson skrev:Men snälla rara , först måste du börja räkna jag köpte en bandspelare 1977 för jag gillade musik ( Musk) - men fattar du inte det kostar skjortan att leva på kredit, som de flesta Teslaägare- som Apkungen och hans djungel folk.sweslac skrev:http://www.visfuel.se skickade ett erbjudande om en laddbox som kostar 299 SEK per månad 36 mån avtal.
Installation, support och app styrd med särkskild mätning. Någon som har en?
Vet ni hur pengar produceras , nej självklart inte-
Men hur tvättar man en Tesla- genom att slicka på den.
Jag är ju f-n det roligaste på Internet dag bortsett från alla cyklister, veteraner och alternativbränsle idioter i världen och Musk.
Kreditslaven
Danapersona Greatband
Sent from my Nexus 9 using Tapatalk
Väntar på MYP blå/svart // 2016 Model X 90D [SÅLD]// 2019 Volvo XC60 T8 //1999 Subaru Impreza GT // 1973 VW Thing
Re: visfuel.se
Hej Erik,
Du har helt rätt. Visfuel drivs idag som ett dotterbolag till Greenextreme AB, vilken är en projektör av vindkraft. Och det är mot bakgrund av vår erfarenhet från den svenska elmarknaden, dess transformation, och att vi kör elfordon som vi tror oss kunna se hur behovet av laddning för dagens och framtidens elfordon kommer att vara och utvecklas.
Självklart skall Visfuel ha ett eget organisationsnummer, och vi kommer dit snart.
Väl mött,
/Patrik
Du har helt rätt. Visfuel drivs idag som ett dotterbolag till Greenextreme AB, vilken är en projektör av vindkraft. Och det är mot bakgrund av vår erfarenhet från den svenska elmarknaden, dess transformation, och att vi kör elfordon som vi tror oss kunna se hur behovet av laddning för dagens och framtidens elfordon kommer att vara och utvecklas.
Självklart skall Visfuel ha ett eget organisationsnummer, och vi kommer dit snart.
Väl mött,
/Patrik