Långsam app?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Långsam app?

Inlägg av Jocce »

Hur snabbt / långsamt går det för er att ansluta till bilen via Appen?

Jag upplever att det ganska ofta tar lång tid för appen att ansluta. Ibland över minuten...

Android för min del.

Hur lång tid tar det för er?

(Sen verkar Appen suga en hel del batteri..men det har nog bara med dålig programmering att göra.. ;) )

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Långsam app?

Inlägg av Bjelke »

Och just nu verkar systemet ligga nere helt, inte ens SC kunde komma in nu :(
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Jocce skrev:
Hur snabbt / långsamt går det för er att ansluta till bilen via Appen?

Jag upplever att det ganska ofta tar lång tid för appen att ansluta. Ibland över minuten...

Android för min del.

Hur lång tid tar det för er?

(Sen verkar Appen suga en hel del batteri..men det har nog bara med dålig programmering att göra.. ;) )

/Jocce

får du upp att bilen måste väckas? då får du ändra i inställningarna i bilen till always connected. Min brukar inte behöva mer än några sekunder för att ansluta (Samsung S6), men däremot måste appen stängas ner om man ska starta den igen efter en stund. nån slags bugg. Om du inte får upp den röda startskärmen när du startar appen, så är det lika bra att stänga ner helt och starta om.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Watson
Teslaägare

Inlägg av Watson »

Min app är också död idag (android).
Man fick sitta i en kall bil på morgonen som en helt vanlig människa. Fruktansvärt förnedrande på min ära!
S90D, Midnight Silver, Lädersoffa, Autopilot, Luftfjädring.
To understand what recursion is, you must first understand recursion.
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Jag tycker appen är rätt slö för det mesta på min iPhone. Ibland ger den upp efter ett tag och säger att jag ska slå på "always connected" i bilen, men det har jag ju redan gjort. Känns som att dom visar den texten vid timeout oavsett.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare

Inlägg av jpetters »

Även min på iPhone vill inte ansluta nu på förmiddagen.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Inlägg av Jocce »

Just idag extra problem (vilket enligt ovan verkar vara något som strular då...)

Men generellt så är den slö...står och snurrar länge innan den connectar.
Men har googlat och verkar vara ett känt problem och att man ska prova att backa ur och sedan gå in igen så ska det fungera bättre..

Tror jag har den på Always Connected...

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
BigDaddyT
Teslaägare

Inlägg av BigDaddyT »

Jocce skrev:
Just idag extra problem (vilket enligt ovan verkar vara något som strular då...)

Men generellt så är den slö...står och snurrar länge innan den connectar.
Men har googlat och verkar vara ett känt problem och att man ska prova att backa ur och sedan gå in igen så ska det fungera bättre..

Tror jag har den på Always Connected...

/Jocce
Den är super-duper-slö. Brukar ta upp till en minut för mig att få kontakt
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare

Inlägg av jonas »

Ytterligare en anledning att man skall kunna ha ett fast klimatschema som ligger i bilens system, inte i en app, som inte alltid har kontakt. Vilket inget av de alternativ jag sett idag har löst.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Inlägg av Nicklas »

jonas skrev:
Ytterligare en anledning att man skall kunna ha ett fast klimatschema som ligger i bilens system, inte i en app, som inte alltid har kontakt. Vilket inget av de alternativ jag sett idag har löst.
Japp, och också ytterligare en anledning till att kunna göra summon med keyfob direkt då det är oerhört pinsamt att tex stå ivägen och feppla med en så långsam app bara för att backa in bilen i ett trångt utrymme...
- att sedan appen (i Europa) dessutom kräver konstant kontakt med telefonen gör det hela ännu mer bisarrt eftersom den mycket väl kan tappa anslutning och då stannar bilen, med en inte allt för snabb omstart av appen att vänta :roll:
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Kan man inte stänga ner appar på iPhone? på min Android kan man enkelt stänga alla öppna appar och sen startar även Teslaappen på få sekunder. Men iofs så har jag inte problem med långsam app via iPad och det borde väl vara samma som på iPhone?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Servern verkar vara onåbar sen i natt nån gång.

Både min androidapp och visibletesla stampar förgäves nu. Kring 01-tiden hade appen fått rapport om att laddning startat, men sen var det inget mer.

Även Norge är drabbat: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,22614.0.html
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Inlägg av Jocce »

Gällande dagens "strul", kan det vara så enkelt att de gör något med Servern och den står i USA och att man väljer att göra det på natten / tidigt på morgonen? (För att se till att Amerikanerna störs så lite som möjligt?)

Klockan är väl runt 3 eller 4 i LA om jag räknar rätt nu?

/Jocce
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Jag har fått upp att bilen måste väckas ett antal gånger trots att bilen från första dagen alltid stått på alltid uppkopplad. Så ibland är den lite buggig både på android o iphone.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

Appen är en plåga. Särskilt irriterade är bristen på tillförlitligheten. Ibland fungerar klockrent ena gången men inte alls vid nästa tillfälle. Hoppas Tesla kommer med en bättre version snart.
Användarvisningsbild
wotottw
Teslaägare

Inlägg av wotottw »

Vad tråkigt, ingen tröst men i mitt fall fungerar den till 100%. Inga problem idag heller när andra hade det. Pröva "Remot S" den kostar någon hundring, mer detaljerad men inte lika snygg.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

HelectriC skrev:
Kan man inte stänga ner appar på iPhone? på min Android kan man enkelt stänga alla öppna appar och sen startar även Teslaappen på få sekunder. Men iofs så har jag inte problem med långsam app via iPad och det borde väl vara samma som på iPhone?
Man kan stänga ner appar på iPhone, men generellt sett är det inget man behöver göra - operativsystemet sköter resursfördelningen mycket bättre än man kan göra manuellt. Enda gången man behöver det i stort sett är om en app har allvarliga problem, t.ex. hänger sig. Men det har inte så mycket med saken att göra. Problemet är inte att appen i sig är långsam lokalt på telefonen - problemet är att det kan ta en stund för appen att etablera kontakt med bilen. Jag har själv inget jätteproblem med det. Oftast går det på ett par sekunder. Men ibland kan jag behöva vänta ~20 sekunder.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
LeffeP
Teslaägare

Inlägg av LeffeP »

Aldrig haft problem med appen, förrän nu på morgonen, går segt, Waiking Car fast den är always online, ibland kommer jag in, sen minuten efter Waiking Car igen. Gissar dom har problem...
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

Om appen har varit startad tidigare och den röda Tesla-splashen inte kommer innan appen öppnas tar det evigheter för mig, då backar jag alltid ut och startar appen igen och då går det alltid på en gång. Android såklart. Har varit samma på fyra olika telefoner i snart ett års tid så det är helt klart något fel på appen.

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Inlägg av Nicklas »

kanylbullen skrev:
Om appen har varit startad tidigare och den röda Tesla-splashen inte kommer innan appen öppnas tar det evigheter för mig, då backar jag alltid ut och startar appen igen och då går det alltid på en gång. Android såklart. Har varit samma på fyra olika telefoner i snart ett års tid så det är helt klart något fel på appen.
Jag gör på samma sätt... Fungerar i princip varje gång :)
Skriv svar