Jag har lite problem med att larmet går när jag via appen startar AC:n.
Först hände det bara när jag i samma veva testade att köra "vent roof", men när det
var extra varmt en dag så tjöt det även med stängd pano.
Jag har säkerhetspaketet och provade att sätta "tilt/intrusion" till off, men det verkar
slå över automatiskt till on varje gång man lämnar bilen.
Någon som haft liknande problem eller kan återskapa det på sin bil eller hört talas om detta?
Det verkar ju som om nån sensor är lite för känslig och aktiveras av luftströmmen??
Larmet går
Moderator: Redaktion
Re: Larmet går
Samma för mig. Tydligen ett känt problem och det kommer förhoppningsvis en fix men det är ändå värt att påtala för Tesla.
Model X P100D
Tack för svaret!EricH skrev:Samma för mig. Tydligen ett känt problem och det kommer förhoppningsvis en fix men det är ändå värt att påtala för Tesla.
Ska kontakta Tesla när servicecentret öppnar, vilket ju är rätt snart.
Det har aldrig hänt mig ännu, är det så att ni har Range mode of och att bilen därför kyler ned för snabbt för larmsensorerna?
Yes, range mode off, så det kan vara så att det blir en för häftig luftström för sensorerna.Sofie skrev:Det har aldrig hänt mig ännu, är det så att ni har Range mode of och att bilen därför kyler ned för snabbt för larmsensorerna?
Har du testat att via appen sätta vent roof, låg temp en varm dag och starta AC:n?
Brukar du ladda med range mode off och sedan gå över i range mode on när du kör?
Hur mycket minskar förbrukningen isåfall?
Det samme problemet er diskutert på norske Tesla forum (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15311.0.html).
Det er visst en teori om at det er rask temperaturending i bilen som registreres av sensorer...
Det er visst en teori om at det er rask temperaturending i bilen som registreres av sensorer...