Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Moderator: Redaktion
Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Det är ingen högoddsare att modell 3 kommer i minst tre olika utföranden
Spekulationerna är
344: Entry-level, single-motor, rear-wheel drive version, with a base price of $35,000, EPA range of 220 miles from a 44-kWh battery, and 0-to-60-mph time of 5.6 seconds
366D: Dual-motor AWD standard version with an EPA range of 320 miles from a 66-kWh battery. 0-60 time 4.7 seconds, price $44,000
P366D: 340-hp performance version with dual motors, AWD, a 300-mile EPA range, and 0-to-60 time of 3.1 seconds; priced with leather and a luxury interior at $60,000
https://www.yahoo.com/autos/tesla-model ... 00633.html
http://static.cdn-seekingalpha.com/uplo ... origin.jpg
Vilken kommer du att köpa, 344, 366D eller P366D?
Jag tror att 366D blir storsäljaren
Den har bra pris, prestanda, räckvidd och 4wd.
Spekulationerna är
344: Entry-level, single-motor, rear-wheel drive version, with a base price of $35,000, EPA range of 220 miles from a 44-kWh battery, and 0-to-60-mph time of 5.6 seconds
366D: Dual-motor AWD standard version with an EPA range of 320 miles from a 66-kWh battery. 0-60 time 4.7 seconds, price $44,000
P366D: 340-hp performance version with dual motors, AWD, a 300-mile EPA range, and 0-to-60 time of 3.1 seconds; priced with leather and a luxury interior at $60,000
https://www.yahoo.com/autos/tesla-model ... 00633.html
http://static.cdn-seekingalpha.com/uplo ... origin.jpg
Vilken kommer du att köpa, 344, 366D eller P366D?
Jag tror att 366D blir storsäljaren
Den har bra pris, prestanda, räckvidd och 4wd.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
366D med läderstolar, exclusiv inredning, värmepaket. Gul Multi Coat lack, plåttak, stanardhjul, standard ljudanläggning,'Standardfjädring och autonomus styrning.
En lite luftflärp på bakluckan också om det kommer. Sedan önskar jag mig adaptiva ledljus fram. Mittkonsoll fram. Sen är den ok för min del, kostar väl ca.45000 till 500000.
En lite luftflärp på bakluckan också om det kommer. Sedan önskar jag mig adaptiva ledljus fram. Mittkonsoll fram. Sen är den ok för min del, kostar väl ca.45000 till 500000.
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Jag har mycket svårt att tro att ingångsmodellen kan ha ett 44kWh batteri.Zalman3 skrev:344: Entry-level, single-motor, rear-wheel drive version, with a base price of $35,000, EPA range of 220 miles from a 44-kWh battery
Model 3 ska då komma 220 miles på 44kWh, när den mycket mindre konkurrenten Chevrolet Bolt har ett 60kWh-batteri och har kortare räckvidd (200 miles).
Vill Elon släppa grundmodellen med ett väsentligt sämre batteri än Chevrolet Bolt? Tippar att han tvärt om vill bräcka Bolt och släpper instegsmodellen med ett 65kWh-batteri och värstingen med ett 80kWh-batteri.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
44 Kw kan väl aldrig räcka till 215 miles (354 km) EPA range.Lägg till utlovad förbättring till lanseringen.Zalman3 skrev:344: Entry-level, single-motor, rear-wheel drive version, with a base price of $35,000, EPA range of 220 miles from a 44-kWh battery, and 0-to-60-mph time of 5.6 seconds
Detta innebär bättre effektivitet än 1,27 kWh per mil. Bilen kommer ändå vara kapabel prestandamässigt , sub 6 sekunder
Vissa fysikaliska regler kan även Elon inte rubba på.
Jag tror att minst 70kWh som bas, sen 90 för performance.
Edit: Jaha.. HerrX är inne på samma linje
MYLR-24
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Fast Bolt är väl en hel del högre. Dessutom säger Elon "hopefully 0.21" angående Cd för Model 3, det tror jag inte Bolt kommer att vara i närheten av.Herr X skrev:Jag har mycket svårt att tro att ingångsmodellen kan ha ett 44kWh batteri.
Model 3 ska då komma 220 miles på 44kWh, när den mycket mindre konkurrenten Chevrolet Bolt har ett 60kWh-batteri och har kortare räckvidd (200 miles).
Vill Elon släppa grundmodellen med ett väsentligt sämre batteri än Chevrolet Bolt? Tippar att han tvärt om vill bräcka Bolt och släpper instegsmodellen med ett 65kWh-batteri och värstingen med ett 80kWh-batteri.
Men jag håller med dig annars, 44 kWh är inte speciellt troligt. Minst 60 kWh gissar jag på.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Tippar på 50kWh i grundutförande
Sen skulle jag önska RWD P modell
I övrigt tar jag nog lagom batteri kanske tom bas och maxar bilen i övrigt
Sen skulle jag önska RWD P modell
I övrigt tar jag nog lagom batteri kanske tom bas och maxar bilen i övrigt
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Jag tror inte att man kommer att tävla om batteristorleken i framtiden utan om räckvidden. Det är inte viktigt hur många kWh batterikapacitet som finns i bilen utan hur långt den kommer, fartegenskaper och hur snabbt det går att ladda tex. Dessa saker hänger visserligen ihop men vanliga Svenssons vet inte vad kWh är för något (själv kommer jag skaffa mig en Model X P324D...tänk på MJ) så i marknadsföring tror jag inte att man kommer prata om kWh.Herr X skrev:Vill Elon släppa grundmodellen med ett väsentligt sämre batteri än Chevrolet Bolt? Tippar att han tvärt om vill bräcka Bolt och släpper instegsmodellen med ett 65kWh-batteri och värstingen med ett 80kWh-batteri.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Ja fortsätter man med modellbeteckning som är kopplat till kWh som man gjort hittills så finns det nog en risk att det kan utnyttjas av ex GM och andra konkurrenter. Och det räcker med att läsa Expressens artiklar om Model 3 för att förstå att det inte behövs mycket för att det ska bli fel från journalister.
Frågan är väl då om man kan göra det med tanke på befintliga modellbeteckningar på Model S/X. Jag gissar på att man kommer att fortsätta med nuvarande nomenklatur för att inte röra till det. Och därmed så blir det Model 3 S60
Problemet med att ha med räckvidden i beteckningen blir ex km vs miles. Model 3 S215 som i Sverige då blir S 352. Det blir nog svårsmält tror jag.
Frågan är väl då om man kan göra det med tanke på befintliga modellbeteckningar på Model S/X. Jag gissar på att man kommer att fortsätta med nuvarande nomenklatur för att inte röra till det. Och därmed så blir det Model 3 S60
Problemet med att ha med räckvidden i beteckningen blir ex km vs miles. Model 3 S215 som i Sverige då blir S 352. Det blir nog svårsmält tror jag.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Bolt 0,312 enligt car & driverLaban skrev:Fast Bolt är väl en hel del högre. Dessutom säger Elon "hopefully 0.21" angående Cd för Model 3, det tror jag inte Bolt kommer att vara i närheten av.Herr X skrev:Jag har mycket svårt att tro att ingångsmodellen kan ha ett 44kWh batteri.
Model 3 ska då komma 220 miles på 44kWh, när den mycket mindre konkurrenten Chevrolet Bolt har ett 60kWh-batteri och har kortare räckvidd (200 miles).
Vill Elon släppa grundmodellen med ett väsentligt sämre batteri än Chevrolet Bolt? Tippar att han tvärt om vill bräcka Bolt och släpper instegsmodellen med ett 65kWh-batteri och värstingen med ett 80kWh-batteri.
Men jag håller med dig annars, 44 kWh är inte speciellt troligt. Minst 60 kWh gissar jag på.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Tror inte att de kommer ta med ett S i Model 3:s modellbeteckning dock, skulle bara blandas samman med Model S. Behöver inte vara siffror i modellbeteckningen heller. Min Model X P324D syftar inte på räckvidden även ifall 1 MJ verkar räcka rätt nära 1KM för Model X P. Att ha räckvidd i beteckningen leder också till problem när mjukvaruuppdatering gör att bilen kommer längre.Laban skrev:Ja fortsätter man med modellbeteckning som är kopplat till kWh som man gjort hittills så finns det nog en risk att det kan utnyttjas av ex GM och andra konkurrenter. Och det räcker med att läsa Expressens artiklar om Model 3 för att förstå att det inte behövs mycket för att det ska bli fel från journalister.
Frågan är väl då om man kan göra det med tanke på befintliga modellbeteckningar på Model S/X. Jag gissar på att man kommer att fortsätta med nuvarande nomenklatur för att inte röra till det. Och därmed så blir det Model 3 S60
Problemet med att ha med räckvidden i beteckningen blir ex km vs miles. Model 3 S215 som i Sverige då blir S 352. Det blir nog svårsmält tror jag.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Det kan väl inte bli Model 3 S60? Bokstaven S kommer ju från Model S - alltså S60 är model S 60 kWh. Det borde bli Model 3 60kWh som i folkmun omtalas 360, 360D 3P60D eller liknande.Laban skrev:Ja fortsätter man med modellbeteckning som är kopplat till kWh som man gjort hittills så finns det nog en risk att det kan utnyttjas av ex GM och andra konkurrenter. Och det räcker med att läsa Expressens artiklar om Model 3 för att förstå att det inte behövs mycket för att det ska bli fel från journalister.
Frågan är väl då om man kan göra det med tanke på befintliga modellbeteckningar på Model S/X. Jag gissar på att man kommer att fortsätta med nuvarande nomenklatur för att inte röra till det. Och därmed så blir det Model 3 S60
Räckvidden kan man inte alls ha med - när testcyklerna görs om så ändras ju räckvidden. Det blir helt absurt om Teslas nästa generations bilar har kortare räckvidd än förra generationen eftersom EPA/NEDC bytt mätmetod.Laban skrev:Problemet med att ha med räckvidden i beteckningen blir ex km vs miles. Model 3 S215 som i Sverige då blir S 352. Det blir nog svårsmält tror jag.
Jag ser inget konstigt i att ha med batteristorleken i modellbeteckningen - en fossilbil brukar ju heta sin cylindervolym (2.0 TDi) och det säger ju ingenting om någonting som är viktigt för folk, mer än som intern jämförelse mellan modellerna (att 2.2 är bättre än 2.0).
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Beteckningen tror jag oxo blir som på tidigare modeller med batteriets Kwh, men förhoppningsvis så går folk efter räckvidden då de jämför elbilar, annars e vi tillbaka till Mhz o megapixels igen o vi vet ju hur bra de går o jämföra med
Jag skulle nog dock Kunna tänka mig en Model 3 66 om de kommer en, jag prioriterar nog hellre ett större batteri än 4wd. Men svårt o säga innan man vet hur mycket de kommer o kosta, autopilot ska jag i alla fall ha för jag menar de e ju en tesla
Jag skulle nog dock Kunna tänka mig en Model 3 66 om de kommer en, jag prioriterar nog hellre ett större batteri än 4wd. Men svårt o säga innan man vet hur mycket de kommer o kosta, autopilot ska jag i alla fall ha för jag menar de e ju en tesla
Stolt ägare till en Tesla Model 3 LR AWD
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Fast man jämför ju inte bilar idag på cylindervolym även om detta är en "standard" i modellbeteckningar. Min Renault Megane 2.2 är inte bättre än din BMW 320, 2.0.Eximos skrev:Beteckningen tror jag oxo blir som på tidigare modeller med batteriets Kwh, men förhoppningsvis så går folk efter räckvidden då de jämför elbilar, annars e vi tillbaka till Mhz o megapixels igen o vi vet ju hur bra de går o jämföra med
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 3707
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Tror inte alls på de där modellvarianterna. Tesla har aldrig tidigare haft "paket" där man får AWD och lyxinteriör utan basmodeller med olika batteristorlek (och numera endast AWD på de större storlekarna då)och sedan lägger man på de tillval man vill ha på det. Ser inte varför de skulle vilja ändra på det.
Fördelen Bolt skulle ha med 60kWh för samma räckvidd som Tesla med lägre batterikapacitet är att Bolt blir mindre känslig för yttre förutsättningarna, motvind, regn, slask på vägen, kyla etc.
Tror ändå att det kommer vara allra minst 60kWh för basmodellen för Model 3.
Fördelen Bolt skulle ha med 60kWh för samma räckvidd som Tesla med lägre batterikapacitet är att Bolt blir mindre känslig för yttre förutsättningarna, motvind, regn, slask på vägen, kyla etc.
Tror ändå att det kommer vara allra minst 60kWh för basmodellen för Model 3.
Model Y LR AWD 2022
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Det enda tillvalet jag vet är att jag ska ha 4-hjulsdrift, bor i norrland så det vill jag inte vara utan. Övriga tillval får plånboken sätta begränsningen på, men jag tror då inte att jag kommer ha råd att sväva ut så mycket mer. Skinnstolar hoppas jag kunna unna mig också.
Tror ni inte man kan välja en instegsmodel och bara lägga till dual-motor på en sådan?
Tror ni inte man kan välja en instegsmodel och bara lägga till dual-motor på en sådan?
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Dragkrok måste du väl ändå ha? Och autopilot är verkligen ett måste. Att välja bort autopilot på en Tesla är som att välja bort masten när man köper segelbåt.peken skrev:Det enda tillvalet jag vet är att jag ska ha 4-hjulsdrift, bor i norrland så det vill jag inte vara utan. Övriga tillval får plånboken sätta begränsningen på, men jag tror då inte att jag kommer ha råd att sväva ut så mycket mer. Skinnstolar hoppas jag kunna unna mig också.
Tror ni inte man kan välja en instegsmodel och bara lägga till dual-motor på en sådan?
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Jag vet, när man väl beställt så är den fullmatad! Angående dragkrok så måste vi ha två bilar i familjen, så det kommer finnas en med drag även om jag inte väljer till det till teslan. Stora frågan är ju om det kommer att finnas dragkrok som tillval.Herr X skrev:Dragkrok måste du väl ändå ha? Och autopilot är verkligen ett måste. Att välja bort autopilot på en Tesla är som att välja bort masten när man köper segelbåt.peken skrev:Det enda tillvalet jag vet är att jag ska ha 4-hjulsdrift, bor i norrland så det vill jag inte vara utan. Övriga tillval får plånboken sätta begränsningen på, men jag tror då inte att jag kommer ha råd att sväva ut så mycket mer. Skinnstolar hoppas jag kunna unna mig också.
Tror ni inte man kan välja en instegsmodel och bara lägga till dual-motor på en sådan?
Körde en model S P90D i lördags, första gången jag kört en tesla btw. Autopiloten var imponerande. Och allt annat
EDIT: Såg nu att Elon tweetat att dragkrok kommer finnas som tillval. Slutar med en fullmatad, har det på känn. Dags att spara intensivt så man har en del att gå in med cash.
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Ooops, du har så klart rätt. Min blir nog 360D då gissar jag på, fast efter provkörning av SP90DL så vette fan..Herr X skrev:Det kan väl inte bli Model 3 S60? Bokstaven S kommer ju från Model S - alltså S60 är model S 60 kWh. Det borde bli Model 3 60kWh som i folkmun omtalas 360, 360D 3P60D eller liknande.
Så sant.Räckvidden kan man inte alls ha med - när testcyklerna görs om så ändras ju räckvidden. Det blir helt absurt om Teslas nästa generations bilar har kortare räckvidd än förra generationen eftersom EPA/NEDC bytt mätmetod.
Jag ser inget konstigt i att ha med batteristorleken i modellbeteckningen - en fossilbil brukar ju heta sin cylindervolym (2.0 TDi) och det säger ju ingenting om någonting som är viktigt för folk, mer än som intern jämförelse mellan modellerna (att 2.2 är bättre än 2.0).
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Risken är att då man började prata om kWh som ett mått på hur långt en bil kan gå (t.ex. att en 90kWh går längre än en 70kWh) är att Tesla måste ha ett 60kWh-batteri i den minsta för att Bolt har detta. En parallel kan dras till Processorhastigheter på sent 90- och tidigt 00-tal där antalet Ghz var det viktiga, inte hur många beräkningar som kunde göras per tidsenhet. Det gick totalinflation i Ghz, över 4Ghz innan man började fokusera på flera kärnor istället.
Elon skrev på twitter att Model 3 siktar på ett cd-tal (Drag coefficient) på 0.21 (MS har 0.24) vilket är en drastisk förbättring och kommer i säg göra att man kommer längre med mindre batteri. Jag tror att man bräcker 215 miles med ett 50kWh-batteri i den modell vi såg på unveil och att 70kWh kommer räcka låååångt.
Elon skrev på twitter att Model 3 siktar på ett cd-tal (Drag coefficient) på 0.21 (MS har 0.24) vilket är en drastisk förbättring och kommer i säg göra att man kommer längre med mindre batteri. Jag tror att man bräcker 215 miles med ett 50kWh-batteri i den modell vi såg på unveil och att 70kWh kommer räcka låååångt.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Fast det är inte hela sanningenHerr X skrev:Fast man jämför ju inte bilar idag på cylindervolym även om detta är en "standard" i modellbeteckningar. Min Renault Megane 2.2 är inte bättre än din BMW 320, 2.0.Eximos skrev:Beteckningen tror jag oxo blir som på tidigare modeller med batteriets Kwh, men förhoppningsvis så går folk efter räckvidden då de jämför elbilar, annars e vi tillbaka till Mhz o megapixels igen o vi vet ju hur bra de går o jämföra med
BMW har gått ifrån volymen och kör modell
Så en BMW 335 har inte 3,5l motor uran samma motor som 330 (3,0) fast med twin turbo och mer styrka
Så innom samma bilmärke så ger högre sifra mer effekt men inte nödvändigtvis mer volym i själva motorn
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Största batteriet, awd, P, all utrustning är mitt grundtips.
Möjligtvis väljer jag bort något som känns helt onödigt.
Möjligtvis väljer jag bort något som känns helt onödigt.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Det blir nog två snudd på fullutrustade varav den ena i Performance edition om det finns
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Om de i stil med S modellen har 3 versioner, 70D, 90D, P90D osv så kommer jag troligtvis välja mellanmodellen.
Maximal räckvidd, fyrhjulsdrift, autopilot, vinterpaketet.
Ljud, premiuminredning och dragkrok är jag tveksam på.
Maximal räckvidd, fyrhjulsdrift, autopilot, vinterpaketet.
Ljud, premiuminredning och dragkrok är jag tveksam på.
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Uppgradering av räckvidd, 4WD och ett prestandasteg upp. Tänker mig 0-100 under 5s i alla fall. Autopilot, ljudsystem, vinterpaket. Dragkrok blir det nog också, även om jag har andrabil så det är inget direkt krav. Kanske t.o.m behåller Outlandern som andrabil. Sen är jag mer osäker.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: Vilken Tesla 3 modell väljer du?
Jag tänker mig en Tesla model ΞII.
Inte någon tvåhjulsdriven ΞI, men inte heller någon fullmatad ΞIII. Passar väl bra i landet lagom...
Det spelar mindre roll om den accelererar från 0 till 100 på 4 eller 6 sekunder. Räckvidden bör däremot täcka in de 30 milen från hemmet till Stockholm i motorvägsfart.
Ni som har Tesla sedan innan, visst är väl ett vinterpaket nödvändigt i Sverige?
Inte någon tvåhjulsdriven ΞI, men inte heller någon fullmatad ΞIII. Passar väl bra i landet lagom...
Det spelar mindre roll om den accelererar från 0 till 100 på 4 eller 6 sekunder. Räckvidden bör däremot täcka in de 30 milen från hemmet till Stockholm i motorvägsfart.
Ni som har Tesla sedan innan, visst är väl ett vinterpaket nödvändigt i Sverige?