Byta vindruta

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare

Re: Byta vindruta

Inlägg av thebishop »

RM bilservice bytte min.
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Användarvisningsbild
Ubbe
Teslaägare

Inlägg av Ubbe »

I Göteborg hänvisade Tesla mig till Mölnlycke Lackering och karossverkstad.
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

Det var samma sak för mig när jag hade inbrott och ett sidofönster behövde bytas. Uppenbarligen är det bara Tesla som har alla dessa rutor och det är svårt för de övriga aktörer att få tag på dessa. Jag ringde Tesla och de ordnade en ny ruta som RM Bilservice satte på samma dag. Antar att det är ungefär samma procedur med vindrutan, förutom att det kommer ta längre tid.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Ja har försökt också då Ryds ligger på gång avstånd ifrån jobbet. Men Tesla kan tydligen bara fakturera RM alla andra måste åka fysiskt till Infra city och handla en ruta med kort. Dvs dom vill inte samarbeta med någon annan verkar det som. Vilket nu går ut över kunderna. Jag tyckte set var riktigt dåligt men det är väl bara att anpassa sig. :evil:
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Reddy
Teslaägare

Inlägg av Reddy »

Jag bad RM Bilservice byta min i samband med reparation av en krockskada, inga problem, de fixade allt med mitt försäkringsbolag (T-H). Har inte fått tillbaka bilen än, hoppas kunna hämta den nästa vecka...
Model 3 Performance 2022
Användarvisningsbild
burgundy
Teslaägare

Inlägg av burgundy »

point1 skrev:
Fick just ett samtal från Carglass där de säger att de inte kan få tag på vindrutor till Tesla och därför avbokade de mig. Vet någon vilka som kan byta på Tesla? Tesla själva kunde inte...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Prata med Mölnlycke Lackering Karosseri & Serviceverkstad (http://www.mlkab.com). Jag var där och lagade ett stenskott för ett tag sedan men tyvärr hade jag kört lite för länge med så dom kunde inte göra det helt osynligt - blev riktigt bra ändå om man frågar mig. Hursomhelst så sa dom att det bara var att komma in framåt senvåren om jag ville ha bytt rutan. Dom hade i princip sådana på lager. Det stod mängder med Model S på parkeringen. Fick veta att dom har all lack/glas/etc för Tesla från Malmö till Karlstad så transportskador över Atlanten etc fixar dom till innan slutleverans av bilarna.

Riktigt bra bemötande!
Model S P85D // Multi-Coat Red // 21" Grey Turbine wheels // Next Gen seats front & back // All available options except the leaking panorama roof and the doghouse seats in the trunk :D
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Just RM och MLK fick jag till svar när jag frågade i Mölndal efter vilka som fixar P-skador. :oops:
Tydligen är det bara dessa som har licens, venia eller vadhelst godkännandet kallas.
Skriv svar