min spec:
P85+
multicoat red (såg videon med opticoat pro killen från Florida och sedan en bil live vilket var det som gjorde att jag valde färgen)
All utrustning som fanns under hösten 2013.
Vid leveransen hade jag tur och fick infällbara backspeglar vilket känns som en viktig detalj.
Reflektioner:
helt underbar att köra. man liksom svävar fram i bilen. Älskar att kunna köra med gaspedalen och sällan behöva röra bromspedalen.
Otroligt mycket uppmärksamhet vart man än stannar eller åker. Kul men kan bli jobbigt med alla frågor.

Perfekt familjebil. Stor, lastar mycket bra och med extremt hög krocksäkerhet känns det bra att köra familjen i denna bil.
Perfekt sportbil. Läge low på luftfjädringen, Michelin PS2 och "+" gör den enormt skön och roliga på aktiva vägar. Vilka trevliga g-krafter och strykjärn den är på vägen. kommer från BMW M och Alpina men model S är mycket bättre...
Perfekt Grand Tourer. att glida fram i denna bil är underbart. Man njuter verkligen av hur tyst och skön den är att köra.
Supermiljöbilen, vilket känns mycket bra att dra sitt strå till stacken och minska miljöpåverkan. 80-90% av energin går till att driva bilen och energin kommer i Sverige från vatten och kärnkraft vilket släpper ut 0. Känns bra att vara med och driva på fler elbilar!
Älskar stereon som jag tycker låter väldigt bra. Skönt tryck i basen och spelar bra. lyssnar mest på Spotify i högsta kvalitet via BT (nope BT är inte optimalt för ljud jag vet).
Älskar luftfjädringen sommar använder ofta. Tex var det lite trångt på parkeringen på Furuvik igår så jag fick köra ut där det var lite mer ojämn mark. Very high så inga problem att försiktig ta sig fram.
Barnstolarna i bakluckan är perfekt om du har barn som är under 1.45-1.50 cm ca. Beror lite på storlek på andra leder också.

Så vad skulle jag vilja ha/förbättra:
stolarna. Ta stolarna från nya BMW M4 och jag köper direkt!

Mer appar. Waze, bättre webbrowser,
Spela in bilden från kameran och en kamera fram. Med motiondetection och g-forcera detection.
Ljudet i radion (FM)
Spotify i bilen (nummer 1 på min lista)
Fabrikstonade rutor
Svarta chromelister från fabrik (hatar chrome)
saker jag lärt mig / noterat:
Opticoat Pro behandling är varmt rekommenderat.,bilen blir lättare att hålla ren och tåligare vs flugor, fågelskit och mindre stenskott.
om du använder range mode tar det mycket längre tid att få upp värme eller kyla i bilen. Rekommenderar att inte köra range mode på sommaren om det inte är nödvändigt...
sleep läget gör att det tar längre tid med remote appen liksom starta bilen, öppna dörrar etc.
Backspeglarna kan ställas in så att se hamnar i bra läge vid backa. Lägg i backen, ställ in speglarna både höger och vänster som du vill ha dem. Spara din profil.
Garageöppnaren känner av via GPS och presenterar valet att öppna när du närmar dig ditt garage.
PDC fram och bak är igång automatiskt vid lägre hastigheter. Smart och perfekt i köer och andra situationer. Tycker avstånden i cm stämmer ganska bra.
Vill du få Max acceleration kopplar du bort DSC. Men var försiktig...
Du kan koppla ur DSC helt via en säkring. Typ om du vill bränna gummi. Inte provat själv men om någon känner sig manad... Notera att ABS mm enligt uppgift stängs av...
Ratten har tre lägen. Sport, comfort och standard. Sport bra vid mycket aktiv körning. Comfort gör att bilen känns som den svävar. Otroligt skönt i Grand Tourer läge.

På vintern är det bra att ställa ned regenereringen för att minska risken för sladd pgr av den. Speciellt om du inte har dubb eller när det är halt ute.
notera att bilen bör köras försiktigt vid blöt vägbana. Inget konstigt men tror många som aldrig köpt sportbilar innan kan råka illa ut om man inte är vaken. tips är att dra till halkbanan eller inhängande område och testa bilen...
Så skulle jag spela min bil på samma sätt om jag köpte den igen? Ja skulle nog inte ändra något faktiskt.
skulle jag välja model X istället? Nej inget behov av en långsammare, högre och fulare bil.

är jag nöjd? Mycket nöjd! (Dvs detta förutsatt att klonket försvinner)
Kommer nog aldrig köpa en bensin eller diesel igen! Hybrider är skräp de med!

Mitt råd? Kööööööööööp! S85 om du siktar på leasing eller budget. P85+ om du gillar sportbilar.