Säljer en av mina 10" basar. Byggd av BRL. Elementet är ett Dayton Titanic MKIV. Den sitter på samma ställe som Teslas egna låda, men elementet är riktat ut mot bagaget. Jag har laserskurit ett Galler med Teslas logga, allt är mattsvart och smälter in väldigt bra.
Pris: 5000:- (bara Basen ligger på dryga 3000:- nu när den finns på kampanj hos BRL, dvs kvalitetselement). Finns i Göteborg, föredrar hämtning.
Senast redigerad av Ghia64, redigerad totalt 1 gånger.
Går den där lätt och smidigt att montera och koppla in i en bil med standardljudet och hur blir ljudet jämfört med Teslas egna premiumstereo?
Lådan i sig är lätt att montera. Sedan behövs ett slutsteg med högnivå, eller så får man skaffa sig en sådan där liten dosa som gör om högnivå till lågnivå för att gå vidare till slutsteg. Det är kabeldragningen som är det pilliga kan jag tycka, men allt är relativt.
Nu har jag inte kört lådan enbart ihop med std systemet, så jag vågar inte uttala mig exakt hur det står sig mot premium. Det man kan säga är att du kommer komplettera med mer botten.
Det kommer inte göra någon skillnad på ljudbild eller hur ljudet från std hgt låter, utan lägga till "kropp" neråt.
Jag har inte samma element som Ghia men en 10" som även BRL i Trollhättan gjort åt mig och standard ljud innan. Jag måste säga att basen är bättre när den är gjord av BRL än Teslas egna premiumljud.
Jag har även ny förstärkare till original högtalarna och tillsammans med basen så föredrar jag detta system framför Teslas egna, det passar mig i varje fall.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag har inte samma element som Ghia men en 10" som även BRL i Trollhättan gjort åt mig och standard ljud innan. Jag måste säga att basen är bättre när den är gjord av BRL än Teslas egna premiumljud.
Jag har även ny förstärkare till original högtalarna och tillsammans med basen så föredrar jag detta system framför Teslas egna, det passar mig i varje fall.
Jag har spanat in en begagnad bil utan premiumljud, men gillar bra stereo...
Har du lust att dela med dig om vad BRL gjorde och vad det kostade?
Vad dom gjorde var följande:
- Dom tillverkade en låda för basen och satte elementet (10") i, detta placerades på höger sida i trunken.
- Under basen så sitter ett steg för basen och ett fyrkanalssteg för de befintliga högtalarna med processor.
- De tog högnivå signal till stegen så att det går fortfarande att justera ljudbilden via den stora skärmen.
- De går att justera mera via USB och dator till stora steget.
- All montering.
Kostnad 21.200 kr inkl moms.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Är det någon av mina du har spanat in?
=)
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning