Centerkonsol?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Centerkonsol?

Inlägg av matbl »

Hej

Är det någon som fått tag på en sådan än? Svenskt pris?
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
Gabi
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 11 mar 2014 18:36

Re: Centerkonsol?

Inlägg av Gabi »

Har beställt och fick mail för 2 veckor sedan att de skulle skickas närmaste veckan priset är 600 dollar sen hur mycket det blir i svenska kronor återstår att se :?
Användarvisningsbild
EricH
Teslaägare
Inlägg: 195
Blev medlem: 07 mar 2014 22:17
Ort: Stockholm

Re: Centerkonsol?

Inlägg av EricH »

Jag gissar på ett svenskt pris på 5400 om den köps från Tesla Sverige (när de nu kan tänkas ha den i lager). Den högst ovetenskapliga bakgrunden till det är att gummimattorna kostar $200 i den amerikanska shopen och jag betalade 1800 kronor när jag köpte samma på SC i infracity. Blir en växelkurs på exakt 9 kronor per dollar. Vilket är rätt saftigt. En disclaimer är dock att jag är osäker på om priset på $200 inkluderar amerikansk sales tax eller inte.
Model X P100D
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7422
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Centerkonsol?

Inlägg av TiborBlomhall »

Det är inte växelkursen som är saftig utan svenska momsen.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Centerkonsol?

Inlägg av Svenssons »

.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Datordoktorn
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 27 mar 2014 21:46
Ort: Partille

Re: Centerkonsol?

Inlägg av Datordoktorn »

Det här borde jag lägga i en annan tråd men....hur är kvaliten på gummimattorna?
S85 2014 grått skinn, såld.
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber.

http://---
Användarvisningsbild
EricH
Teslaägare
Inlägg: 195
Blev medlem: 07 mar 2014 22:17
Ort: Stockholm

Re: Centerkonsol?

Inlägg av EricH »

Datordoktorn skrev:
Det här borde jag lägga i en annan tråd men....hur är kvaliten på gummimattorna?
Jag har knappt använt dom ännu så jag får återkomma med ett fullt betyg men de ser hyfsat bra ut. Mattorna fram känns mer gedigna än mattan bak.
Model X P100D
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1730
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Centerkonsol?

Inlägg av Bod »

EricH skrev:
Jag gissar på ett svenskt pris på 5400 om den köps från Tesla Sverige (när de nu kan tänkas ha den i lager). Den högst ovetenskapliga bakgrunden till det är att gummimattorna kostar $200 i den amerikanska shopen och jag betalade 1800 kronor när jag köpte samma på SC i infracity. Blir en växelkurs på exakt 9 kronor per dollar. Vilket är rätt saftigt. En disclaimer är dock att jag är osäker på om priset på $200 inkluderar amerikansk sales tax eller inte.
Jag fick priserna 1800 för båda i bakluckan, 1800 för alla i Kupen och strax under tusen för den i Frunken. I ditt inlägg får jag intrycket att du fick både baklucka och frunk för 1800. Har jag missat något? :oops:
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
EricH
Teslaägare
Inlägg: 195
Blev medlem: 07 mar 2014 22:17
Ort: Stockholm

Re: Centerkonsol?

Inlägg av EricH »

Bod skrev:
EricH skrev:
Jag gissar på ett svenskt pris på 5400 om den köps från Tesla Sverige (när de nu kan tänkas ha den i lager). Den högst ovetenskapliga bakgrunden till det är att gummimattorna kostar $200 i den amerikanska shopen och jag betalade 1800 kronor när jag köpte samma på SC i infracity. Blir en växelkurs på exakt 9 kronor per dollar. Vilket är rätt saftigt. En disclaimer är dock att jag är osäker på om priset på $200 inkluderar amerikansk sales tax eller inte.
Jag fick priserna 1800 för båda i bakluckan, 1800 för alla i Kupen och strax under tusen för den i Frunken. I ditt inlägg får jag intrycket att du fick både baklucka och frunk för 1800. Har jag missat något? :oops:
Nix, bara kupén, dvs två för framsäten och en stor för baksätet.
Model X P100D
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Centerkonsol?

Inlägg av hybris »

Anmälde mig för centerkonsolen i Januari... Inga nyheter... Idag vill jag inte ha den längre då jag uppskattar det tomma utrymmet mycket. Passar mig perfekt utan...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Centerkonsol?

Inlägg av hybris »

Gällande mattor tycker jag tesla ör usla... De som kommer med bilen viker sig... De i gummimför vinter känns "sådär" och lååångt från värda priset...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1730
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Centerkonsol?

Inlägg av Bod »

hybris skrev:
Gällande mattor tycker jag tesla ör usla... De som kommer med bilen viker sig... De i gummimför vinter känns "sådär" och lååångt från värda priset...
Tack för infot.

Ang utrymmet framför mugghållarna kommer inget att monteras där. Hustru är supernöjd att äntligen kunna ställa ifrån sig handväskan där och inte behöva slänga över den till baksätet när passagerarstolen är upptagen. :)
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Skriv svar