Beställt en Model X!
Moderator: Redaktion
Beställt en Model X!
Nu har jag äntligen lagt beställning på en Model X! Jag har haft en reservation sedan januari men velat vänta till provkörning innan jag bestämde mig. Jag ville också personligen uppleva skillnaden mellan 6 och 7 stolar och valet föll på 6. Konfigurationen liknar den på bilden nedan fast med 20" standardfälgar. Visst ser 22" fräsigare ut men jag kan inte acceptera 10-15% kortare räckvidd med tanke på våra långresor. Jag har också valt bort premiuminteriören och stora laddaren. Leveransen blir dock inte förrän i juni nästa år för att tajma med en leasing som avslutas då. Att jag lade beställningen så tidigt beror på prissänkningen och för att kunna nyttja referralprogrammet.

Senast redigerad av Lucidor, redigerad totalt 1 gånger.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Beställt en Model X!
Jättegrattis! Sex stolar känns verkligen som det rätta valet om man inte absolut måste ha sju.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
grattis! Så himla läcker med den färgen också, ultravit interiör antar jag? Vad hamnade den på, prismässigt? Visst einte man kunde lägga beställning och pausa den så länge...! Spännande
hoppas du blir nöjd iaf. Tror jag ändrade min tusen ggr. Hade idag nog lagt till AP och luftfjädring. Jaja, nästa leasing får bli en Model x kanske!

Ägare Model S70D - MC Red - Köpa ny Tesla? Använd http://--- för 8000kr i rabatt!
Ja, ultravit inredning med kolfibertrim. Den är inte direkt diskret men jag ville bryta min historik med lack i gråskala och svart inredning. Tittar man ut över en stor parkering idag så ser man knappt några färger alls; mest svart, vitt, silver och grått! Jag är lite less på det. Normalt kan man fördröja leveransen upp till nio månader, men pratar man snällt med Tesla så kan de sträcka den lite till. Priset blev 1,223,050 riksdaler med hänvisningsrabatt och utan supermiljöbilspremie.TeslaFool skrev:grattis! Så himla läcker med den färgen också, ultravit interiör antar jag? Vad hamnade den på, prismässigt? Visst einte man kunde lägga beställning och pausa den så länge...! Spännandehoppas du blir nöjd iaf. Tror jag ändrade min tusen ggr. Hade idag nog lagt till AP och luftfjädring. Jaja, nästa leasing får bli en Model x kanske!
Enligt Tesla själva så är det 10-15%. Det syns inte i den svenska konfiguratorn, men väl i den amerikanska:apkungen skrev:Grattis!
Fast några 10-15% tappar man väl ändå inte. Snarare typ 5%.

Jag tappar 10-15% med 21" kontra 19" på Model S, så förhållandet är nog ungefär det samma för X mellan 20 och 22.apkungen skrev:Grattis!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Oj! Det var rätt rejält. Får mig att tveka lite på de där Arachnid-fälgarna ifall jag når dit på mina referrals (det verkar faktiskt finnas ett hyfsat hopp). Hmmm. Undras vad man kunde tänkas få om man kränger av dem?HelectriC skrev:Jag tappar 10-15% med 21" kontra 19" på Model S, så förhållandet är nog ungefär det samma för X mellan 20 och 22.apkungen skrev:Grattis!
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Nämn en (nästan rimlig) summa, så köper jag dom.danni skrev:Oj! Det var rätt rejält. Får mig att tveka lite på de där Arachnid-fälgarna ifall jag når dit på mina referrals (det verkar faktiskt finnas ett hyfsat hopp). Hmmm. Undras vad man kunde tänkas få om man kränger av dem?HelectriC skrev:Jag tappar 10-15% med 21" kontra 19" på Model S, så förhållandet är nog ungefär det samma för X mellan 20 och 22.apkungen skrev:Grattis!

Alternativt kan jag bjuda dig på en lunch på Långedrags Värdshus.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
De mörka 21 turbin ligger ju oftast på ca 30k på begmarknaden, så mörka arachnid, som ju är betydligt mer ovanliga kanske 40-45k?danni skrev:Oj! Det var rätt rejält. Får mig att tveka lite på de där Arachnid-fälgarna ifall jag når dit på mina referrals (det verkar faktiskt finnas ett hyfsat hopp). Hmmm. Undras vad man kunde tänkas få om man kränger av dem?HelectriC skrev:Jag tappar 10-15% med 21" kontra 19" på Model S, så förhållandet är nog ungefär det samma för X mellan 20 och 22.apkungen skrev:Grattis!
Model 3-24/Polestar 3-24
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Det lät lite med tanke på att 21" turbin kostar ca 70k att köpa direkt från Tesla, och Arachnid var ännu dyrare den korta stund de låg ute för försäljning. Och det är ju helt nya fälgar + däck vi pratar om, inte begagnade.HelectriC skrev:De mörka 21 turbin ligger ju oftast på ca 30k på begmarknaden, så mörka arachnid, som ju är betydligt mer ovanliga kanske 40-45k?danni skrev:Oj! Det var rätt rejält. Får mig att tveka lite på de där Arachnid-fälgarna ifall jag når dit på mina referrals (det verkar faktiskt finnas ett hyfsat hopp). Hmmm. Undras vad man kunde tänkas få om man kränger av dem?HelectriC skrev:Jag tappar 10-15% med 21" kontra 19" på Model S, så förhållandet är nog ungefär det samma för X mellan 20 och 22.apkungen skrev:Grattis!
Nypriset från Tesla har aldrig varit gångbart på begmarknaden (även om hjulen i sig är nya). Möjligt att det går att få mer i Sverige, men i Norge ligger iaf 21" på 25-30 beroende på däcksmönster som är kvar.danni skrev:Det lät lite med tanke på att 21" turbin kostar ca 70k att köpa direkt från Tesla, och Arachnid var ännu dyrare den korta stund de låg ute för försäljning. Och det är ju helt nya fälgar + däck vi pratar om, inte begagnade.HelectriC skrev:De mörka 21 turbin ligger ju oftast på ca 30k på begmarknaden, så mörka arachnid, som ju är betydligt mer ovanliga kanske 40-45k?danni skrev:Oj! Det var rätt rejält. Får mig att tveka lite på de där Arachnid-fälgarna ifall jag når dit på mina referrals (det verkar faktiskt finnas ett hyfsat hopp). Hmmm. Undras vad man kunde tänkas få om man kränger av dem?HelectriC skrev:Jag tappar 10-15% med 21" kontra 19" på Model S, så förhållandet är nog ungefär det samma för X mellan 20 och 22.apkungen skrev:Grattis!
Model 3-24/Polestar 3-24
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Då känns det mer lockande att behålla dem och sälja mina T Sportline. Borde ju kunna få en liten slant för dem ändå.