Porsche lockar med World Roadshow

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare
Inlägg: 246
Blev medlem: 20 okt 2015 09:56
Ort: Varberg

Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av Gretsch »

Fick ett brev från Porsche där jag blev erbjuden att prova deras bilar på Sturup Raceway samt övernattning på Quatlity Hotel för 911 kr ???? Och jag som aldrig varit intresserad av bilar, är detta bara för att jag har köpt en Tesla. Är det någon mer som fått ett sånt brev ? Det kanske är vanligt, vad vet jag.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av danni »

Kangru fick ett sånt, tror jag. Trots att jag föredrar elbilar hade jag inte bangat på att få banköra olika Porschar för inga pengar alls :) Men jag fick inget :(
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare
Inlägg: 246
Blev medlem: 20 okt 2015 09:56
Ort: Varberg

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av Gretsch »

Det hade ju varit kul om dom hade kommit med Mission E men det dröjer nog ett tag innan dess.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av bylund »

Detta är nog kul oavsett. Jag hade lätt åkt om jag blivit bjuden.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av kangru »

Jag fick den också, har aldrig pratat med Porsche tidigare så dem har köpt datan på något sätt. Jag anmälde mig för jag tyckte det lät kul och det fanns ett par petrolheads som skulle vara elaka mot mig om jag inte insåg vilken förmån detta innebar.

Har du anmält dig?
Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare
Inlägg: 246
Blev medlem: 20 okt 2015 09:56
Ort: Varberg

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av Gretsch »

Japp! jag kände att det här har jag aldrig gjort innan så då måste jag göra det. Jag kommer att vara skitskraj
Användarvisningsbild
matsm
Teslaägare
Inlägg: 357
Blev medlem: 05 mar 2014 20:50

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av matsm »

Fick också en inbjudan och har aldrig fått någon innan från Porsche så något säger mig att dom har skickat till Tesla ägare...
Dock så är jag inte intresserad för kör redan världen bästa bil (dock bara 70D) men ändå 8-)
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare
Inlägg: 999
Blev medlem: 05 nov 2015 21:54
Ort: Frufällan

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av Foluke »

Gretsch skrev:
Fick ett brev från Porsche där jag blev erbjuden att prova deras bilar på Sturup Raceway samt övernattning på Quatlity Hotel för 911 kr ???? Och jag som aldrig varit intresserad av bilar, är detta bara för att jag har köpt en Tesla. Är det någon mer som fått ett sånt brev ? Det kanske är vanligt, vad vet jag.
Jag fick samma inbjudan. Jag konstaterade att jag som teslaägare plötsligt hamnat i målgrupp. Lite komiskt. Jag är dock numera så hjärtligt ointresserad av vad för slags fossilbil som erbjuds att jag inte reflekterade på erbjudandet. Säkert intressant att kana runt kurvor i hög fart och slita däck. Ganska meningslöst för mig dock. Jag tror att jag knappast skulle sätta mig i en sådan bil ens om de ställde utanför på gatan. Då är jag ändå inte pryd med hastighet under " kontrollerade former"!
Det skall bli intressant att höra om erfarenheter från er som nappar på erbjudandet och provar! :D
Model S P85D,
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5494
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av Nicke Nyfiken »

För några veckor sedan fick jag en inbjudan till ett Porscheevent i Norrviken i Båstad, så nog f-n har de köpt ett register på Teslaägare. Jag har aldrig haft med Porsche att göra tidigare. Undrar bara hur de tänkt vinna över Teslaägare till deras fossilbilar?

Tyvärr har jag inte fått någon inbjudan till eventet på Sturup Raceway. Det hade jag absolut åkt på.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av danni »

Nicke Nyfiken skrev:
Undrar bara hur de tänkt vinna över Teslaägare till deras fossilbilar?
Det där med fossilbilar är illa nog. Utöver det har jag nog aldrig blivit så illa bemött hos någon bilhandlare som jag blev hos Porsche Center här i stan. Då blir det väldigt, väldigt svårt att sälja bilar.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10944
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av Jerker »

Hm... ;) Om jag redan hade varit Teslaägare och fått en sån inbjudan hade jag artigt svarat att de är välkomna att bjuda mig den dag de har en elbil att provköra...
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1739
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av Franz »

Jag har fått inbjudan och anmält mig. För min del bidrar det att jag tänkte fota för http://www.car.info
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av e5m1r »

De köper nog data baserat på prestanda på bilarna
Jag har fått sånna inbjudningar ända sen jag börjat köpa bilar med lite fler hästar än normalt
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5494
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av Nicke Nyfiken »

e5m1r skrev:
De köper nog data baserat på prestanda på bilarna
Jag har fått sånna inbjudningar ända sen jag börjat köpa bilar med lite fler hästar än normalt
Undrar vilka register de går efter. I fordonsregistret har de flesta Model S mindre hästar än en Ford fikus.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av danni »

Nicke Nyfiken skrev:
e5m1r skrev:
De köper nog data baserat på prestanda på bilarna
Jag har fått sånna inbjudningar ända sen jag börjat köpa bilar med lite fler hästar än normalt
Undrar vilka register de går efter. I fordonsregistret har de flesta Model S mindre hästar än en Ford fikus.
Inte nyare bilar. Min är reggad med 525 hk. Men de kan ju också specifikt tagit ut folk som äger Model S. Finns säkert potential att sälja en och annan Cayman som andrabil till folk som kör Tesla.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5494
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av Nicke Nyfiken »

danni skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
e5m1r skrev:
De köper nog data baserat på prestanda på bilarna
Jag har fått sånna inbjudningar ända sen jag börjat köpa bilar med lite fler hästar än normalt
Undrar vilka register de går efter. I fordonsregistret har de flesta Model S mindre hästar än en Ford fikus.
Inte nyare bilar. Min är reggad med 525 hk. Men de kan ju också specifikt tagit ut folk som äger Model S. Finns säkert potential att sälja en och annan Cayman som andrabil till folk som kör Tesla.
Jag vet! Men det var inte förrän under 2015 som det började dyka upp effektangivelser i fordonsregistret som nästan överensstämmer med verkligheten. Så fortfarande har de flesta Model S löjligt lågt angiven motoreffekt i fordonsregistret, och även dessa ägare har fått inbjudan från Porsche.

(OT, undrar hur detta slår på försäkringspremierna på de vanliga bolagen som alltid annars stirrar sig blinda på motoreffekten)
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av bylund »

Jag har inte fått någon inbjudan. Kanske vet de att de inte kan få över mig till den mörka sidan. När jag sålde min 968 fick jag en enkät om varför jag lämnade Porsche som märke. Skrev att jag skulle överväga Porsche igen om det kommer med en kompetent elbil.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5494
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av Nicke Nyfiken »

bylund skrev:
Jag har inte fått någon inbjudan. Kanske vet de att de inte kan få över mig till den mörka sidan. När jag sålde min 968 fick jag en enkät om varför jag lämnade Porsche som märke. Skrev att jag skulle överväga Porsche igen om det kommer med en kompetent elbil.
Du har alltså skitit i det blå skåpet, vad det anbelangar Porsche. :lol:
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2073
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av gellerstam »

Nicke Nyfiken skrev:
bylund skrev:
Jag har inte fått någon inbjudan. Kanske vet de att de inte kan få över mig till den mörka sidan. När jag sålde min 968 fick jag en enkät om varför jag lämnade Porsche som märke. Skrev att jag skulle överväga Porsche igen om det kommer med en kompetent elbil.
Du har alltså skitit i det blå skåpet, vad det anbelangar Porsche. :lol:
Lol.
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av danni »

Nicke Nyfiken skrev:
danni skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
e5m1r skrev:
De köper nog data baserat på prestanda på bilarna
Jag har fått sånna inbjudningar ända sen jag börjat köpa bilar med lite fler hästar än normalt
Undrar vilka register de går efter. I fordonsregistret har de flesta Model S mindre hästar än en Ford fikus.
Inte nyare bilar. Min är reggad med 525 hk. Men de kan ju också specifikt tagit ut folk som äger Model S. Finns säkert potential att sälja en och annan Cayman som andrabil till folk som kör Tesla.
Jag vet! Men det var inte förrän under 2015 som det började dyka upp effektangivelser i fordonsregistret som nästan överensstämmer med verkligheten. Så fortfarande har de flesta Model S löjligt lågt angiven motoreffekt i fordonsregistret, och även dessa ägare har fått inbjudan från Porsche.

(OT, undrar hur detta slår på försäkringspremierna på de vanliga bolagen som alltid annars stirrar sig blinda på motoreffekten)
Jag testade faktiskt det här en gång genom att kolla priser online med hjälp av regnummer för egentligen samma modeller fast med olika effekt registrerad, och fick ganska hyfsade skillnader.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av kangru »

Är det någon mer än jag som skall åka ifrån Stockholm idag för detta?
Användarvisningsbild
AndersBj
Teslaägare
Inlägg: 105
Blev medlem: 18 jan 2015 15:21
Ort: Tyresö

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av AndersBj »

Yes, tack för maten. Nu väntar vi på morgondagens 20 st upplevelser!
S70D Ocean blue
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11892
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av HelectriC »

jag var med på ett sånt Porscheevent för några år sedan på Anderstorp. Riktigt kul! så till de som får inbjudan, ÅK! Man fick köra själv samt åka med racerförare som visade hur det verkligen skulle gå till. Bromspunkterna var "aningen" senare än mina ;)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av kangru »

På väg hem nu, var en kul dag med en hel del kul folk och bilar. Dock ännu säkrare i mitt val av el och Tesla just nu.
Användarvisningsbild
Johnny_B
Teslaägare
Inlägg: 256
Blev medlem: 09 feb 2016 20:24
Ort: Dalby

Re: Porsche lockar med World Roadshow

Inlägg av Johnny_B »

Sicket mög. Vem måste man muta för att få tarma skiten ur ett gäng porsche-vagnar? Sjukt orättvist. Eller har dom insikt i polisens register för fortkörningar - och spelar säkert? :roll:

Hur som. Berättelser och bilder tack!
85D Referrallänk: http://---
Skriv svar