"premium-paketet"

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Dannei

"premium-paketet"

Inlägg av Dannei »

Rätta mig om jag har fel, men blir inte det tillvalet extremt högt prissatt om man inte även bockat för läder-säten? Är ju en hel del som ska vara inkluderat i premium som då faller bort, ändock blir priset detsamma. Så om man ej väljer lädersäten så blir det väl iaf mer tveksamt om man ska ha premium-tillvalet, fast det vill man ju men priset är för högt sett till vad man då får, eller. Iof kanske inte så mycket när jag kollar igen, men punkt 1 & 4 går ju bort, punkt 5 är alltså med oavsett läder-säten.. iaf lite tveksamt tillval.
Senast redigerad av Dannei, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Re: "premium-paketet"

Inlägg av HelectriC »

Dannei skrev:
Rätta mig om jag har fel, men blir inte det tillvalet extremt högt prissatt om man inte även bockat för läder-säten? Är ju en hel del som ska vara inkluderat i premium som då faller bort, ändock blir priset detsamma. Så om man ej väljer lädersäten så blir det väl iaf mer tveksamt om man ska ha premium-tillvalet, fast det vill man ju men priset är för högt sett till vad man då får, eller.
Det är nog en korrekt antagelse, tyvärr! Inte så kul att betala alla dom pengarna och så får man bara hälften av det som är med i paketet. Det konstiga är att jämför man premiumpaketet på P100D där man kan välja ultravitastolar som inte kan levereras med ventilation så betalar man mindre än om man tar svarta/beige stolar där det faktiskt går att få ventilation. Med andra ord man slipper betala för det man inte får när det gäller P100D, men inte de andra varianterna.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Dannei

Inlägg av Dannei »

Ok, ja priset borde kalkyleras mot om man valt läder-säten tycker jag.. ngn korrigering borde väl annars göras på tillvalen egentligen.
Användarvisningsbild
Waxinator
Teslaägare

Inlägg av Waxinator »

Tänk på att vi är Tesla-sponsorer och då får det kosta lite... :P Vi hjälper ju till att betala Model 3 utvecklingen !
Jag borde fått medskickat standardhögtalarna när jag köpte Superljud paketet. De andra högtalarna ingick ju i baspriset ! :lol:
Model S P90DL - Facelift - Midnight Silver - Light Gray Lether. Levererad 3-Aug-2016. ( http://www.section4.se )
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Waxinator skrev:
Tänk på att vi är Tesla-sponsorer och då får det kosta lite... :P Vi hjälper ju till att betala Model 3 utvecklingen !
Jag borde fått medskickat standardhögtalarna när jag köpte Superljud paketet. De andra högtalarna ingick ju i baspriset ! :lol:
Nja, du har nog bara fått betala merpriset för att uppgradera. Ska du få de andra så kostar det nog ändå mer.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Dannei

Inlägg av Dannei »

Waxinator skrev:
"De andra högtalarna ingick ju i baspriset !"

Hmm, inte riktigt samma sak va.
jcra

Inlägg av jcra »

Fick min bil i torsdags, jag valde inte premium paketet då jag inte ansåg det vara värt pengarna, ganska mycket av tillvalen som inte är värda pengarna, visst ok att vi som köper model s för utvecklingen, hade nästan hellre sett att det kostade 5000extra för premium och att man då ahde varit tvungen att skänka 25000kr, då hade iaf prissättningen något sånär återspeglat det billiga skräp som de faktiskt sätter i bilarna. Nu är det ju en amerikansk bil och då kan man inte förvänta sig något annat än skräp, men jag tycker nog ändå teslan känns ok för att vara amerikansk. Mercedes prylarna gör ju iofs sitt för att höja kvalitetskänslan.
Jag testade en rad olika bilar innan jag bestämde mig för vilka tillval jag skulle ha.
Det enda jag saknar från premium är att jag inte har en automatisk baklucka, då den är lite tung, sen att den är svårstängd är nog mest för att den sitter helt fel.
Användarvisningsbild
Waxinator
Teslaägare

Inlägg av Waxinator »

HelectriC skrev:
Waxinator skrev:
Nja, du har nog bara fått betala merpriset för att uppgradera. Ska du få de andra så kostar det nog ändå mer.
Nja nu hoppas jag att ni bara skojjar lite. ;)
Inlägget var bara menat som att det kostar att hänga med i toppen...

I Model S ingår högtalare i dörrarna och under framrutan i baspriset (alla får det).
Dessa högtalare byts ut mot andra plus en extra baslåda m.m. till ett prispåslag av 27100 kr.
Hitta en ren hi-fi-anläggning till bilen inkl. montering för det priset på öppna marknaden (du får originaldelarna tillbaka!). :lol:
http://lightharmonic.com/tesla/
Model S P90DL - Facelift - Midnight Silver - Light Gray Lether. Levererad 3-Aug-2016. ( http://www.section4.se )
Dannei

Inlägg av Dannei »

Alltså, för att återgå till ämnet.. eller skit samma var bara något jag klurat över ett tag fram och tillbaka. (Ljudsystemet var inte det intressanta) Jag gillar Tesla och köper troligen en en dag, men man måste ändå kunna argumentera om saker som inte är helt 100 eller... Det här snacket med ljudsystemet förutsatte jag var på skämt, så ser jag det iaf. (om inte så har det ju ej med saken ifråga att göra, no offence)
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Dannei skrev:
Rätta mig om jag har fel, men blir inte det tillvalet extremt högt prissatt om man inte även bockat för läder-säten? Är ju en hel del som ska vara inkluderat i premium som då faller bort, ändock blir priset detsamma. Så om man ej väljer lädersäten så blir det väl iaf mer tveksamt om man ska ha premium-tillvalet, fast det vill man ju men priset är för högt sett till vad man då får, eller. Iof kanske inte så mycket när jag kollar igen, men punkt 1 & 4 går ju bort, punkt 5 är alltså med oavsett läder-säten.. iaf lite tveksamt tillval.
Om man ska jämföra så tar bmw några tusingar bara för dimljusen
Ska du ha olika färg på innertaket mot sätet alltså kombinera hejvillt så är det individual paketet som tillkommer

Sen har faktiskt just detta paket blivit mycket förmånligare
När jag beställde min bil var jag tvungen att ha interiör paketet för att få svart innertak Bild
Så nu är den på rea mot vad den var
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Dannei

Inlägg av Dannei »

Visst, men det som stör är att det blir ett sämre eller bättre paket beroende på vilka stolar man väljer. Punkt 4 blir lite mindre premium med tygstolar, framförallt detta som är det jag stört mig på ett tag, kunde ju vara ett ytterligare val där då. Nu kommer säkert någon påpeka att har du inte skinnsäten så kan du inte ha skinn där, men jo det skulle nog fungera.

Man blir (och det kanske är tanken också) tvungen att ta skinn-stolar helt enkelt, men då får det fn vara bra kvalitè på dom också... Vet ej hur det är med det, olika uppgifter om den saken men det är ett krav att det inte nöts ner mer än i en BMW iaf.
IrmaIsfot

Inlägg av IrmaIsfot »

"Armstöd, ratt och nedre instrumentpanel är skinnklädda vid kombination med skinnsäten"

Så om man väljer Svarta textilsäten får man bakelit-ratt??? :shock:
Dannei

Inlägg av Dannei »

IrmaIsfot skrev:
"Armstöd, ratt och nedre instrumentpanel är skinnklädda vid kombination med skinnsäten"

Så om man väljer Svarta textilsäten får man bakelit-ratt??? :shock:

:lol: Inte riktigt kanske men jag vill iaf ha det där inkluderat oavsett val av säten, har svårt att se varför den biten ska utgå när det är en del av paket-kostnaden.
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inlägg av fakerlind »

Man kan ju se det såhär också; Välj premiumpaketet så får du X. Välj skinnklädsel så får du Y. Välj båda så får du även Z. Dvs de premierar dig för att du väljer båda paketen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Dannei

Inlägg av Dannei »

Med risk för att vara tjatig, jag tycker inte det är korrekt i mitt tycke iaf. Jag kan alltså välja ett premium-paket för x antal tusen men jag får ändå inte innehållet. Stolarna kan jag gå med på att de ej blir som i premium-paketet om du ej väljer skinn-stolar, men resterande går jag ej med på.. Antingen får man skippa båda sakerna eller köpa både skinn + premium, det är enda alternativet annars är det värdelöst.. Mitt sista inlägg i denna tråd, så den som vill kan nu få sista ordet;-)
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

En anledning att välja tygstolar kan ju vara för att undvika skinn i inredningen. Då lär man ju inte vilja ha skinnet som premiumpaketet ger. Men rimligast vore att man kunde välja om man vill ha det eller inte i så fall.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Tesla har nog än så länge en lite för enkel säljmodell i design studion. Det är ju långt ifrån BMW där man i slutändan får betala lika mycket men allting är nerhackat i mindre bitar där varje del kostar mindre. Jag tror inte vi kommer se denna metod att sälja tillval hos Tesla förrän nån gång efter Model 3 kommit i produktion (om någonsin öht).
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Skriv svar