Ifall jag letat dåligt, säg till

Min fråga är ifall jag är ensam om att min vindrutetorkarspolare (heter det så?) inte blöter hela rutan.
Jag tycker principen att ha spolningen i torkarbladet är genialiskt, men då vill jag att vätskan kommer på hela bladet ...
Min spolning på förarsidan är otillräcklig ... endast övre 70% av bladet blöts ned ordentligt.
Håller man in spolningsknappen länge (ca 5-10 sekunder) så kommer lite vätska längre ner också ... troligen för att det rinner ner längs med bladet.
Vid lägre hastigheter går detta ann ... spola länge och rutan blir ren. Men i motorvägsfart rinner vätskan upp längs bladet och nedre tredjedelen blir smärtsamt torr och geggig.
Jag vet inte om min beskrivning av problemet är tillräckligt målande, men det är en sån sak jag retar mig på nu när det är slaskarnas paradis här i Stockholm.
När jag lämnade in bilen för andra åtgärder så bad jag dem fixa även detta. Tydligen plockade de isär hela spolsystemet och kollade att allt satt som det skulle. Sedan jämförde de med andra bilar och konstaterade att spolningen må vara bristfällig, men att det är likadant på andra Teslor (Model S och X).
Som sagt, är jag ensam om detta problem?