Road trip till Kroatien
Moderator: Redaktion
Road trip till Kroatien
Ska till Kroatien framöver, boende nära Split med nån avstickare till Dubrovnik. Nåt speciellt att tänka på när man är där eller på resan dit? ABRP routar mig via Regensburg, Salzburg och Ljubljana. Bör jag skaffa diverse RFID-kort innan, typ ELEN/puni.hr, eller fixar man det på plats? Bör jag låna/köpa en Chademo?
Tesla Model S 85 (2015) Mörkblå
Re: Road trip till Kroatien
Kör du senj split så kan du ta kustvägen till zadar innan du går på motorvägen du förlorar ingen tid men tjänar räckvidd
I dubrovnik har du trefas i stadsgaraget
Sen är det viktigt att du har dest laddning
I dubrovnik har du trefas i stadsgaraget
Sen är det viktigt att du har dest laddning
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
OK, tack. Ska kolla att jag kan ladda på boendet. Tar nog med mig långa 2.5mm2-sladden.
- Cliff Barnes
- Teslaägare
Road trip till Kroatien
Vi körde den vägen ner förra sommaren och tycker att det funkade bra. Vi körde motorvägen från Senj till Split och laddade på superchargern i Split eftersom vi var ute och seglade en vecka först och sedan hyrde ett hus. Jag var lite osäker på hur det skulle vara med laddningen där vi bodde, men givetvis gick det att ladda med 220
Jag mejlade elen@hep.hr och fick en beskrivning av hur man går tillväga för att få ett kort skickat till sig. Man skriver på ett papper med namn, kontaktinfo och fordon, fotar och mejlar dem, plus foto av regbevis.
De nämnde också den kommande SuC i Otočac. De tror visst att den ska vara på plats om någon månad.
De nämnde också den kommande SuC i Otočac. De tror visst att den ska vara på plats om någon månad.
För mig var det aktuellt att eventuellt toppa lite på en laddare när jag frågade fick jag direktnr till nån som kunde komma ut och aktivera laddaren om det behövdesCliff Barnes skrev:Vi körde den vägen ner förra sommaren och tycker att det funkade bra. Vi körde motorvägen från Senj till Split och laddade på superchargern i Split eftersom vi var ute och seglade en vecka först och sedan hyrde ett hus. Jag var lite osäker på hur det skulle vara med laddningen där vi bodde, men givetvis gick det att ladda med 220
Behövde dock aldrig använda den utan körde raka vägen till chademo vid zagreb mässan där var det bara att plugga in

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Om ni skall besöka National Park Krka kom helst tidigt på förmiddagen galet mycket efter lunch.
Och så finns det bl.a. en ChadeMo ingen tagg bara att koppla in
Och så finns det bl.a. en ChadeMo ingen tagg bara att koppla in