Cykelhållare tak
Moderator: Redaktion
- Enfant Terrible
- Teslaägare
Cykelhållare tak
Kära sektbrö... syskon! Vad ska jag ha för cykelhållare på taket? Jag har Teslas egna lastbågar, bilen är en fejsad S. Tacksam för tips!
---
S90D Nya nosen AP2 Fri SuC
S90D Nya nosen AP2 Fri SuC
- SebastianP
- Teslaägare
Re: Cykelhållare tak
Thule Outride 561
Har två som suttit på flera bilar i +2000mil.
Smidiga, stabila och minimalt med vindbrus.
Fungerar dessutom på alla typer av cyklar. Enda adaptern som behövs är till 15mm axel.
Har två som suttit på flera bilar i +2000mil.
Smidiga, stabila och minimalt med vindbrus.
Fungerar dessutom på alla typer av cyklar. Enda adaptern som behövs är till 15mm axel.
Kostade 5,7 kkr. Mont själv på en kväll.
Hälsningar
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Ser ur att vara en rätt stor skrapskada nere vid kroken? Är det en synvilla?lem skrev:Alternativ:
Kostade 5,7 kkr. Mont själv på en kväll.
Det är en sågmallsdekal som var svår att ta bort. Jag var tvungen att ta fram t sprit men fotot togs precis före.
Hälsningar
Lars
Lars
Jag har Thule Outride som är T spårsmoterad i min Thule Wingbar (jag tror Tesla's har T spår också). De sitter bra och stabilt på taket. Jag har tidigare gjort misstag att köpa "märkestakräcke" från biltillverkare som är ngt billigare än Thule - brukar rosta så nu har jag bara Thule för takbox, transport av kanoter och cyklar.
- mattiasottosson
- Teslaägare
Outride 561 och gafflar helt i kolfiber kan vara lite lurigt. Drar man åt lite för hårt äter den sig in i gaffeln, och sätter man den lite för löst så skakar tänderna i dropsen sönder. Fungerar fint med alu / stål-gafflar, eller kolfibergafflar där dropsen är i alu.
Pratade med Thule om saken, och från att det uttryckligen stått "passar alla cyklar" har de ändrat till "rekommenderas ej för cyklar med kolfibergafflar" på produktsidan.
Tydligen ska Sprint XT vara ett bättre alternativ för kolfibergafflar, men har inte testat den själv.
Pratade med Thule om saken, och från att det uttryckligen stått "passar alla cyklar" har de ändrat till "rekommenderas ej för cyklar med kolfibergafflar" på produktsidan.
Tydligen ska Sprint XT vara ett bättre alternativ för kolfibergafflar, men har inte testat den själv.
S75D (uncorked), pano, midnight silver. | Model 3 reserverad 2016-03-31
http://--- -> 9000kr rabatt + Fri supercharging.
http://--- -> 9000kr rabatt + Fri supercharging.
Jag kör med 4 st. Thule ProRide. Sitter med T-spår i thule wingbar. Funkar kanon.
Skickat från min D5803 via Tapatalk
Skickat från min D5803 via Tapatalk
90D
Har Thule wingbar. Men det brusar något fruktansvärt och enligt min mening är det för mycket nivåskillnad mellan främre och bakre räcket. Resultatet är att takboxen ser ut att peka upp i himlen. Någon mer som har samma problem med Thule? Är det bättre med whispbar?
Det är i varje fall delvis samma med Whispbar, dvs boxen är något hög i fram. Jag hittade tyvärr ingen bra bild från när jag hade boxen monterad.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Jag har wingbars på Audin och de är knäpptysta. Större inte alls så de sitter ofta på i onödan på gott och ont.
Enorm skillnad mot fyrkantsrören på tidigare bilar.
Jag är också förtjust i Thules prylar, har dock slutat köra cyklarna på taket och har ett Thule plattformsställ på kroken. Funkar oavsett hur konstig ram det är och går fort och enkelt att lasta utan risk för skav.
Det är det där med dragkrok då..
Enorm skillnad mot fyrkantsrören på tidigare bilar.
Jag är också förtjust i Thules prylar, har dock slutat köra cyklarna på taket och har ett Thule plattformsställ på kroken. Funkar oavsett hur konstig ram det är och går fort och enkelt att lasta utan risk för skav.
Det är det där med dragkrok då..
Model Y LR AWD 2022
Ja tyvärr är det lite nivåskillnad på Thule wingbar, men är ju inte så konstigt då taket sluttar så mycket. Hade gärna haft bakre räcket högre så boxen blir i våg.sanderik skrev:Har Thule wingbar. Men det brusar något fruktansvärt och enligt min mening är det för mycket nivåskillnad mellan främre och bakre räcket. Resultatet är att takboxen ser ut att peka upp i himlen. Någon mer som har samma problem med Thule? Är det bättre med whispbar?
2016 Model S 75
Jag har också det problemet med takboxen. Har en gammal thule som griper tag runt räcket, och den är svår att få att fästa bra.
90D
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Lägg en passbit mellan båge och box!Jensa skrev:Ja tyvärr är det lite nivåskillnad på Thule wingbar, men är ju inte så konstigt då taket sluttar så mycket. Hade gärna haft bakre räcket högre så boxen blir i våg.sanderik skrev:Har Thule wingbar. Men det brusar något fruktansvärt och enligt min mening är det för mycket nivåskillnad mellan främre och bakre räcket. Resultatet är att takboxen ser ut att peka upp i himlen. Någon mer som har samma problem med Thule? Är det bättre med whispbar?
Tesla Model Y
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Aha, surt. Min Box sitter med bygel. Då gick det bra.Jensa skrev:Då passar inte gripklon i boxen runt räcket
Tesla Model Y
finns bultar som sitter med skallen i t-spåret
https://www.carparts.se/snabbfaste/1197 ... 25-mm.html
https://www.carparts.se/snabbfaste/1197 ... 25-mm.html
ms 76132 "Eleamore"