Hej! Mitt bakre säte har fått en del revor. Går det att åtgärda? Förresten, är det äkta läder i sätena? Jag hittar inte någon information om detta.
Tacksam för svar!
Fixa revor i lädersätet
Moderator: Redaktion
Re: Fixa revor i lädersätet
Ja revor i läder går att fixa. Jag använde t.ex en firma som heter "Colorglo" till att fixa till sprickor i inredning i en BMW, de fixade även med alla möjliga bilar och även möbler.
Googla på reparation bilinredning eller bilsadelmakare så lär du hitta ett par ställen som kan fixa åt dig.
Googla på reparation bilinredning eller bilsadelmakare så lär du hitta ett par ställen som kan fixa åt dig.
Model Y RWD - 2024
Det är äkta nappaskinn i bilar producerade fram till 20 juli (var det väl?) i år. De efter detta datum har fuskskinn/plast (samt alla bilar med ultravit inredning oavsett produktionsdatum)
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Bytet var för att gå mer mot sustainable. Har dock svårt att få ihop det - att byta från organiskt till plast.HelectriC skrev:Det är äkta nappaskinn i bilar producerade fram till 20 juli (var det väl?) i år. De efter detta datum har fuskskinn/plast (samt alla bilar med ultravit inredning oavsett produktionsdatum)
Äkta läder ses av många som oetiskt och är ett smart drag av tesla för att tilltala en miljömedveten målgrupp. Kan tänka mig att nappalädret i sig är mer miljövänligt om man ser det som en restprodukt och inte som en huvudprodukt. Men det finns nog dom som har bättre kolla på detta än mig.dstr skrev:Bytet var för att gå mer mot sustainable. Har dock svårt att få ihop det - att byta från organiskt till plast.HelectriC skrev:Det är äkta nappaskinn i bilar producerade fram till 20 juli (var det väl?) i år. De efter detta datum har fuskskinn/plast (samt alla bilar med ultravit inredning oavsett produktionsdatum)
Model Y Performance 2022
Model 3 Performance 2020, såld
Model S 75D, BTX8, 2017, såld
Model 3 Performance 2020, såld
Model S 75D, BTX8, 2017, såld