Fixa revor i lädersätet

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Paul

Fixa revor i lädersätet

Inlägg av Paul »

Hej! Mitt bakre säte har fått en del revor. Går det att åtgärda? Förresten, är det äkta läder i sätena? Jag hittar inte någon information om detta.

Tacksam för svar!
abc123

Re: Fixa revor i lädersätet

Inlägg av abc123 »

Ja revor i läder går att fixa. Jag använde t.ex en firma som heter "Colorglo" till att fixa till sprickor i inredning i en BMW, de fixade även med alla möjliga bilar och även möbler.

Googla på reparation bilinredning eller bilsadelmakare så lär du hitta ett par ställen som kan fixa åt dig.
Model Y RWD - 2024
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Det är äkta nappaskinn i bilar producerade fram till 20 juli (var det väl?) i år. De efter detta datum har fuskskinn/plast (samt alla bilar med ultravit inredning oavsett produktionsdatum)
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Paul

Inlägg av Paul »

Tack för tips och information!

Med vänlig hälsning
Paul
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

HelectriC skrev:
Det är äkta nappaskinn i bilar producerade fram till 20 juli (var det väl?) i år. De efter detta datum har fuskskinn/plast (samt alla bilar med ultravit inredning oavsett produktionsdatum)
Bytet var för att gå mer mot sustainable. Har dock svårt att få ihop det - att byta från organiskt till plast.
Användarvisningsbild
detay
Teslaägare

Inlägg av detay »

dstr skrev:
HelectriC skrev:
Bytet var för att gå mer mot sustainable. Har dock svårt att få ihop det - att byta från organiskt till plast.
Äkta läder ses av många som oetiskt och är ett smart drag av tesla för att tilltala en miljömedveten målgrupp. Kan tänka mig att nappalädret i sig är mer miljövänligt om man ser det som en restprodukt och inte som en huvudprodukt. Men det finns nog dom som har bättre kolla på detta än mig.
Model Y Performance 2022
Model 3 Performance 2020, såld
Model S 75D, BTX8, 2017, såld
Skriv svar