Vad tror ni? Man hoppas ju lite på P110D eller kanske t.o.m P120D

Moderator: Redaktion
Jag tycker behov av extrem räckvidd är en parameter som har väldigt liten praktisk betydelse nu när det finns många snabbladdare och fler är på väg.eTron skrev:Längre räckvidd? Ett ganska bra argument tycker jag. Kanske även högre effektuttag...
Elon har sagt att 2170 inte kommer komma till Model S och Model X, varför vet jag inte riktigt.taliz skrev:Elon syftade väl på nuvarande pack med 18650 celler.
Dessa kommer ju snart ersättas med 2170 celler från gigafactory.
Antagligen lär man passa på och öka kapaciteten lite då.
Att Tesla nu rear ut inventory är ju ett tydligt tecken på att nya modeller är i antågande. Det har man gjort varje gång man lanserat en ny toppmodell.
Jag gissar på en refresh av interiören och nya batterier med sisådär 80 och 110 kWh under vintern.
Sent from my iPad using Tapatalk
Tesla har nog skrivit ett flerårigt avtal med Panasonic om leveranser av 18650 celler. Annars så hade nog inte Panasonic kunnat öka sin produktion så mycket så snabbt, om de inte hade varit säkra på att kunna sälja dem.vigge50 skrev:Elon har sagt att 2170 inte kommer komma till Model S och Model X, varför vet jag inte riktigt.taliz skrev:Elon syftade väl på nuvarande pack med 18650 celler.
Att Tesla nu rear ut inventory är ju ett tydligt tecken på att nya modeller är i antågande. Det har man gjort varje gång man lanserat en ny toppmodell.
Jag gissar på en refresh av interiören och nya batterier med sisådär 80 och 110 kWh under vintern.
Det avtalet löper snart ut. Naturligtvis kommer Tesla inte fortsätta med 18650 längre än nödvändigt.Hammar skrev:Tesla har nog skrivit ett flerårigt avtal med Panasonic om leveranser av 18650 celler. Annars så hade nog inte Panasonic kunnat öka sin produktion så mycket så snabbt, om de inte hade varit säkra på att kunna sälja dem.vigge50 skrev:Elon har sagt att 2170 inte kommer komma till Model S och Model X, varför vet jag inte riktigt.taliz skrev:Elon syftade väl på nuvarande pack med 18650 celler.