Samma här!Hajjen skrev:Har haft status tillverkad och på väg från fabrik i säkert 2 veckor nu, är nästa steg båttransporten?
Börjar längta mer och mer för varje dag![]()
Kass att man inte kan tracka status på båtfrakten längre.
Moderator: Redaktion
Samma här!Hajjen skrev:Har haft status tillverkad och på väg från fabrik i säkert 2 veckor nu, är nästa steg båttransporten?
Börjar längta mer och mer för varje dag![]()
Jag har prel lev i slutet september/ oktober när hur långt innan tror du att lev datumet bestäms?danni skrev:Japp, det stämmer. Nästa status är att den förbereds för leverans och den kommer när du redan bestämt ett datum ihop med din DS.
De brukar kontakta dig för att bestämma ett datum när bilen är på väg från Tillburg till Sverige. Räkna med att det är runt två veckor före faktisk leverans. Om du är otålig så går det såklart få fler uppdateringar av DS, men du kommer inte se nåt mer på MyTesla under den här tiden.Hajjen skrev:Jag har prel lev i slutet september/ oktober när hur långt innan tror du att lev datumet bestäms?danni skrev:Japp, det stämmer. Nästa status är att den förbereds för leverans och den kommer när du redan bestämt ett datum ihop med din DS.
Tack Danni!danni skrev:De brukar kontakta dig för att bestämma ett datum när bilen är på väg från Tillburg till Sverige. Räkna med att det är runt två veckor före faktisk leverans. Om du är otålig så går det såklart få fler uppdateringar av DS, men du kommer inte se nåt mer på MyTesla under den här tiden.Hajjen skrev:Jag har prel lev i slutet september/ oktober när hur långt innan tror du att lev datumet bestäms?danni skrev:Japp, det stämmer. Nästa status är att den förbereds för leverans och den kommer när du redan bestämt ett datum ihop med din DS.
Tesla "byter in" andra märken, genom att andra bilhandlare ger bud "via" Tesla.danni skrev:Gör Tesla inbyten av andra märken? Själv körde jag de två senaste bilarna till KVD istället för att byta in dem. Nästan lika smidigt och mer betalt.
Schysst! Låååånga timmar fram till lördag dåHajjen skrev:Prel levereras andra veckan i oktober blev till 28 sep-5 okt och idag ringde de och bokade leveransen till nu på lördag![]()
![]()
![]()
Vilket innebär bara 2 månader efter beställning
Verkar som mitt svar förut försvann...tofriis skrev:GRATTIS!! Du såg ingen identisk fast med ett D och andra säten som stod och väntade på mig? Har samma prel leverans som du, 28 sep-5 okt...
Hoppas på samtal på måndag! Kanske blir en tur till Mölndal under dagen för att spana liteHajjen skrev:Verkar som mitt svar förut försvann...tofriis skrev:GRATTIS!! Du såg ingen identisk fast med ett D och andra säten som stod och väntade på mig? Har samma prel leverans som du, 28 sep-5 okt...
Christian pekade massa bilar en bit bort och sa, vi har en del att leverera just nu. Troligtvis får du samtal snart om leverans.
Ja så är det tyvärr. Har du bilen en enda dag i månaden åker du på skatt för hela månaden.tofriis skrev:Hoppas på samtal på måndag! Kanske blir en tur till Mölndal under dagen för att spana liteHajjen skrev:Verkar som mitt svar förut försvann...tofriis skrev:GRATTIS!! Du såg ingen identisk fast med ett D och andra säten som stod och väntade på mig? Har samma prel leverans som du, 28 sep-5 okt...
Christian pekade massa bilar en bit bort och sa, vi har en del att leverera just nu. Troligtvis får du samtal snart om leverans.![]()
Fast å andra sidan kanske jag borde försöka vänta till lördag 1/10 med leverans och se om jag kan bli av med nuvarande bilen under veckan. Annars kanske jag drabbas av dubbel bilförmån under en månad, eller hur var det nu det funkade?
Är det verkligen så ? Tror att du skattar för den förmånsbil som använts flest dagar den månad du byter bil. Kan ha fel dock.Beigler skrev:Ja så är det tyvärr. Har du bilen en enda dag i månaden åker du på skatt för hela månaden.tofriis skrev:Hoppas på samtal på måndag! Kanske blir en tur till Mölndal under dagen för att spana liteHajjen skrev:Verkar som mitt svar förut försvann...tofriis skrev:GRATTIS!! Du såg ingen identisk fast med ett D och andra säten som stod och väntade på mig? Har samma prel leverans som du, 28 sep-5 okt...
Christian pekade massa bilar en bit bort och sa, vi har en del att leverera just nu. Troligtvis får du samtal snart om leverans.![]()
Fast å andra sidan kanske jag borde försöka vänta till lördag 1/10 med leverans och se om jag kan bli av med nuvarande bilen under veckan. Annars kanske jag drabbas av dubbel bilförmån under en månad, eller hur var det nu det funkade?
Det var inte det på bilen jag hämtade i Onsdags. Dök upp i USA nyligen på bilar med VIN runt 158000. Min är dryga 153000...fakerlind skrev:
Så funkar det, om man har haft två förmånsbilar är det den man har haft flest dagar under månaden man ska få förmån av. Har man bara haft en så räcker det med att man haft den en dag för att få förmån för hela månaden.Gustafsson skrev:Är det verkligen så ? Tror att du skattar för den förmånsbil som använts flest dagar den månad du byter bil. Kan ha fel dock.Beigler skrev:Ja så är det tyvärr. Har du bilen en enda dag i månaden åker du på skatt för hela månaden.tofriis skrev:
Hoppas på samtal på måndag! Kanske blir en tur till Mölndal under dagen för att spana lite![]()
/70D
Instämmer ingen USB bak, kopphålllare bak har jag inte kollat änP_EL skrev:Det var inte det på bilen jag hämtade i Onsdags. Dök upp i USA nyligen på bilar med VIN runt 158000. Min är dryga 153000...fakerlind skrev: