Listor TuneIn/Spotify och Paus

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bat
Teslaägare

Listor TuneIn/Spotify och Paus

Inlägg av bat »

Jag använder Spotify och TuneIn flitigt i bilen och det fungerar väl i det stora hela. Jag har dock två frågetecken:

1) Jag behöver boot'a om konsolen för att den ska uppdatera spellistor som t.ex. Sommar-programmen i TuneIn. Igår visade den programmen som fanns till 11 augusti; jag bootar om och vips så visas även resten. Samma sak med Spotify listor, "Fredagsmusik" kan visas på en tisdag tills jag boot'ar om och då uppdaterar den så att den visar "Tisdagmusik"-listan istället.
Känner någon annan igen detta?

2) Lyssnar jag på ett TuneIn program, trycker paus och parkerar och sedan återkommer till bilen lyckas jag inte starta igång där jag avslutade. Jag kan trycka mig fram till programmet och snabbt se att den vet var jag var men den börjar likväl spela från absoluta början istället? Finns det något sätt att ta sig runt det?
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Re: Listor TuneIn/Spotify och Paus

Inlägg av Jojo »

ad 1) känner jag mycket väl igen
ad 2) samma sak här, jag har dock inte brytt mig att hitta en lösning, då detta med stor sannolikhet är minst lika krångligt (om det finns en lösning alls)
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare

Inlägg av bat »

Ok, vi får väl hoppas på 8.0 då. Ryktena verkar ju tala om större förändringar i mediaspelaren.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Ja medialaggaren behöver nog göras bättre...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Spotify har väl alla problem med och jag, tror andra också, har varit i kontakt med Spotify angående spellistorna. Bättring borde vara på gång även om det tar lång tid.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Castro90
Teslaägare

Inlägg av Castro90 »

Jag har tyvärr fått ge upp Spotify helt. Den hänger sig och låter som en skiva som fastnat. Jag kan kanske lyssna på i snitt 3 låtar innan omstart krävs.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare

Inlägg av bat »

Castro90 skrev:
Jag har tyvärr fått ge upp Spotify helt. Den hänger sig och låter som en skiva som fastnat. Jag kan kanske lyssna på i snitt 3 låtar innan omstart krävs. '
Kör du med eget konto eller Tesla-kontot? Det verkar som det förstnämnda fallet brukar leda till problem men inte det andra. Jag kör bara med Tesla kontot och har inte haft något problem med vanligt lyssnande.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Jag får väldigt ofta problem och jag kör med mitt egna konto. Jag tror den har svårt att hantera när man växlar mellan enheter - varje gång jag lyssnat på datorn eller mobilen så skapar det problem nästa gång jag ska lyssna i bilen.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Castro90
Teslaägare

Inlägg av Castro90 »

bat skrev:
Castro90 skrev:
Jag har tyvärr fått ge upp Spotify helt. Den hänger sig och låter som en skiva som fastnat. Jag kan kanske lyssna på i snitt 3 låtar innan omstart krävs. '
Kör du med eget konto eller Tesla-kontot? Det verkar som det förstnämnda fallet brukar leda till problem men inte det andra. Jag kör bara med Tesla kontot och har inte haft något problem med vanligt lyssnande.
Jag har provat båda och hoppas varje gång jag sätter mig i bilen att problemet ska vara löst. Jag lyssnar via telefonen istället men det vore skönt att slippa det.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

1) check
2) check

Känner väl igen detta. Mediaspelaren för ett eget liv. Oftast fungerar det att trycka på |< och sedan >| på ratten. Då hittar den tillbaka.
Samtidigt kan den plötsligt börja spela, fast den var pausad i flera timmar. Det hände senast idag. Jag satt med en kollega i bilen och pratade och plötsligt började TuneIn spela, helt av sig självt. :o
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar