P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna bilar

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

GustavT

Re: P85D eller P100D effekt ej jämförbar med bränsledrivna b

Inlägg av GustavT »

Hahha köra elbil o leva på veganmat, näe trro itne det ;)

Problemet är accelerationen från fart samt räckvidden fortfarande.
12man skrev:
GustavT skrev:
Detta var dock 2006. Men dryga 20 timmar ner till Rivieran är skönt. Tesla hade inte funkat idag för mig.
antar att du menar att dina kostvanor har förändrats, ge det 10 år till så förändras dina bilkrav också och tesla'n är ännu bättre, se bara hur mycket ättre den blivit bara på 3år, hur mkt bättre har de andra "super" sedanerna blivit? a7/a8 bmw 5/7, mb S,
Användarvisningsbild
12man
Teslaägare

Inlägg av 12man »

varför så svartvit, du har mycket att upptäcka mellan snacks/läsk/smulor i bilsätet och veganmat, ta en paus på ett kloster i belgien? 2* i Lyon?
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
Groda
Teslaägare

Inlägg av Groda »

BMW är ju plågsamt trötta, producerar ju inte en enda bil som gör kvartsmilen under 11 sekunder. Hur ska man leva med en sådan vägsnigel? Får bogsera dem upp till 100 km/h där dom börjar vakna till liv.

Måste sälja min BMW, känns pinsamt att äga en.
GustavT

Inlägg av GustavT »

Haha ja BMW är ltie sega till 100 km/h bla pga tvåhjulsdriften. 4,0 s 0-100 km/h var mitt rekord samt 11,4 km/h till 200 km7h i min kompressormatade M3 men den gjårde å andra sidan 317,7 km/h på GPS ;)

Groda skrev:
BMW är ju plågsamt trötta, producerar ju inte en enda bil som gör kvartsmilen under 11 sekunder. Hur ska man leva med en sådan vägsnigel? Får bogsera dem upp till 100 km/h där dom börjar vakna till liv.

Senast redigerad av GustavT, redigerad totalt 3 gång.
GustavT

Inlägg av GustavT »

Mina YT embeds verkar itne funka så bra :(
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Hehe, det blir mer och mer tydligt hur extrema exempel man måste ta till för att få det till att en Tesla inte passar :) Vi har redan gått med på att om du vill kunna köra 300 mil i sträck i 400 km/h utan att stanna medan du äter chips och kissar i en PET-flaska så ska du absolut inte, under några som helst omständigheter köpa en Tesla. Om du gör omkörningar i 200 km/h på vägen till Åre är du en jävla idiot och det finns inte mycket mer att säga om den saken.
GustavT skrev:
0-200 km/h är en helt OK tid för en familjebil även om en RS6 eller M5 också kalrar det och förnedrar Teslan över 200. Men för 1,3 millar SKA den gå så bra.
När jag googlar det hittar jag att RS6/RS7 ska göra 0-200 på 13,5 sekunder och BMW M5 på 13,0. De prestandabilarna får alltså dunderstryk av en enorm miljövänlig familje-SUV som inte ens är snabbaste versionen (nu när P100DL lanserats) upp till 200 km/h. Är inte det lite pinsamt? Pratar vi Model S P100DL så borde den göra 0-200 på runt 10 sekunder. Men det är klart, sålänge den inte också vinner 200-250 så är det såklart inte värt något alls. För vem sjutton kör någonsin i under 200 km/h?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

GustavT skrev:
Det är för att du inte gör några YT-embeds utan bara klipper in länkarna. För att göra embed trycker du på knappen "yt" i verktygsfältet eller skriver ut taggarna, och innanför taggarna har du med videons kod. Ett exempel (med mellanslag så att forumet inte ska göra om taggarna, ta bara bort mellanslagen så funkar det):

[ yt ]WMK-mLTv3AI[ /yt ]
vigge50

Inlägg av vigge50 »

GustavT skrev:
Du ska bara ha sista unika koden

Kod: Markera allt

[yt]WMK-mLTv3AI[/yt]

Edit: Danni han visst före
GustavT

Inlägg av GustavT »

200 km/h under en kort omkörning är itne hela världen. Gör bara omkärningen säkrare. Men har man itne upplevt riktigt bra acc til l 200 km/h så har man inte. En säkerhetsfaktor. Prova en Porsche 911 Turbo S förstår du vad jag menar :)

Dina googlingar är inte vad en M5 eller RS6 presterar. Se mina tidigare inlägg gjorde min M3 0-200 på 11,4 s med toppfart 317,7 km/h. Ljusår från Tesla P100D skulle jag nog gissa. Nära 10 s 0-200 km/h tor kag itne en P100D gör, men det återstår att se.
danni skrev:
Hehe, det blir mer och mer tydligt hur extrema exempel man måste ta till för att få det till att en Tesla inte passar :) Vi har redan gått med på att om du vill kunna köra 300 mil i sträck i 400 km/h utan att stanna medan du äter chips och kissar i en PET-flaska så ska du absolut inte, under några som helst omständigheter köpa en Tesla. Om du gör omkörningar i 200 km/h på vägen till Åre är du en jävla idiot och det finns inte mycket mer att säga om den saken.
GustavT skrev:
0-200 km/h är en helt OK tid för en familjebil även om en RS6 eller M5 också kalrar det och förnedrar Teslan över 200. Men för 1,3 millar SKA den gå så bra.
När jag googlar det hittar jag att RS6/RS7 ska göra 0-200 på 13,5 sekunder och BMW M5 på 13,0. De prestandabilarna får alltså dunderstryk av en enorm miljövänlig familje-SUV som inte ens är snabbaste versionen (nu när P100DL lanserats) upp till 200 km/h. Är inte det lite pinsamt? Pratar vi Model S P100DL så borde den göra 0-200 på runt 10 sekunder. Men det är klart, sålänge den inte också vinner 200-250 så är det såklart inte värt något alls. För vem sjutton kör någonsin i under 200 km/h?
Användarvisningsbild
12man
Teslaägare

Inlägg av 12man »

ser ut precis som vägen till mitt lantställe, där på videon
ms 76132 "Eleamore"
GustavT

Inlägg av GustavT »

Kör i södra Tyskland i vänsterfilen ska du få se hur mkt 200+, 250+ samt 300+ som behövs :) Teslorna är hopplösa där.
danni skrev:
GustavT skrev:
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Referralkod: ts.la/magnus28392

Inlägg av gellerstam »

GustavT skrev:
Haha ja BMW är ltie sega till 100 km/h bla pga tvåhjulsdriften. 4,0 s 0-100 km/h var mitt rekord samt 11,4 km/h till 200 km7h i min kompressormatade M3 men den gjårde å andra sidan 317,7 km/h på GPS ;)

Groda skrev:

Haha Model X Familjesuven gör ju 0-100 på under 4,2s enligt videon där den accar ifån en alfa, och detta med SLÄP. MAO accar en X lika snabbt som en Kompressor M3 fast X kör med lastat släp !!!! :-D

Senast redigerad av gellerstam, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Model Y
GustavT

Inlägg av GustavT »

Ja upp till 100 km/h ja, sen segar den loss.
gellerstam skrev:
GustavT skrev:

Groda skrev:

Haha Model X Familjesuven gör ju 0-100 på motsvarande 4,2s enligt videon där den accar ifån en alfa. Och detta med SLÄP. MAO accar en X lika snabbt som en M5 fast X kör med lastat släp !!!! :-D

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Vilken 7-serie är snabbare på 0-200?
Vi pratade ju inte 911 Turbo eftersom du vill åka i komfort med massage stolar i 20 timmars körpass. Eller har du bytt inställning nu?
Men åter till frågan vilken 7-serie är så snabb?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

GustavT skrev:
200 km/h under en kort omkörning är itne hela världen. Gör bara omkärningen säkrare. Men har man itne upplevt riktigt bra acc til l 200 km/h så har man inte. En säkerhetsfaktor. Prova en Porsche 911 Turbo S förstår du vad jag menar :)

Dina googlingar är inte vad en M5 eller RS6 presterar. Se mina tidigare inlägg gjorde min M3 0-200 på 11,4 s med toppfart 317,7 km/h. Ljusår från Tesla P100D skulle jag nog gissa. Nära 10 s 0-200 km/h tor kag itne en P100D gör, men det återstår att se.
Så siffror som står överallt på internet, på många olika ställen med olika källor, är alltså felaktiga därför att du hade en bil av en helt annan modell som du hade trimmat, och den var snabbare...? Oooookay....

Om Björns Model X P90DL klarar 0-200 på under 12 s så är det inte alls osannolikt att en Model S P100DL är nere och nosar på närmare 10 s.
Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare

Inlägg av zyax »

"Ljusår" påminner lite om när man var liten och fick slut på argument om min pappa vs din pappa. Stjärnstopp fanns alltid att ta till, väntar på att Gustav plockar fram "Stjärnstopp" snart :)
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
GustavT

Inlägg av GustavT »

M760Li kommer nog lämna godtycklig Tesla mångaa år framöver i backspegeln. Se o njut ;)

Pontus skrev:
Vi pratade ju inte 911 Turbo eftersom du vill åka i komfort med massage stolar i 20 timmars körpass. Eller har du bytt inställning nu?
GustavT

Inlägg av GustavT »

M5 klarar 0-200 km/h på under 12 s.

Anyway en GRYM sklillnad på 12 till 10 s 0-200 km/h. Carrera GT gör 9,9 till 200 km/h...
danni skrev:
GustavT skrev:

Så siffror som står överallt på internet, på många olika ställen med olika källor, är alltså felaktiga därför att du hade en bil av en helt annan modell som du hade trimmat, och den var snabbare...? Oooookay....

Om Björns Model X P90DL klarar 0-200 på under 12 s så är det inte alls osannolikt att en Model S P100DL är nere och nosar på närmare 10 s.
GustavT

Inlägg av GustavT »

Hah inte jag som talar om resor till Mars, kloster o annat svammel ;)

Tesla är slut över 200 km/h fortfarande, tyvärr.
zyax skrev:
"Ljusår" påminner lite om när man var liten och fick slut på argument om min pappa vs din pappa. Stjärnstopp fanns alltid att ta till, väntar på att Gustav plockar fram "Stjärnstopp" snart :)
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Tesla har ju flera saker som, tex en cykadelisk färggrann väg i displayen, som inga andra bilar har och då är ju dom också ute ur matchen beroende på vilka önskemål man har. Bara inse att det finns ingen bil som har allt inte ens alla dina egna önskemål finns det någon som uppfyller eller?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare

Inlägg av AnteF »

Schysst trolltråd. Schysst trafikfiske till youtube-filmerna. Påminner liknande om trolltråden från samma avsändare på sporthoj.com där M5orna skulle spöa motorcyklarna..... Det gick ju sådär måste jag säga....
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Sponsra min Roadster2! http://---
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

Skulle man inte kunna sätta upp en tabell där vi har olika bilar och sedan olika 'kvaliteter' / features/ Benefits / capabilities på dem och så ser vi vilka bilar som matchar bäst mot det som man finner värdefullt.

Det är ett antal Tesla ägare som även har en Ferrari som används för bankörning och för annat där den passar bättre än deras Tesla. Med en sådan tabell så kan vi alla ha våra bilder av vilken bil som passar bäst om man bara letar efter en och vilka två, eller tre eller fyra som passar bäst om man har möjligheten att hålla sig med flera.

Jag har personligen bara praktisk möjlighet att ha en bil. Med 3 barn och ibland behov av att ta med kompisar eller svärmor osv (dvs sjusitsig) till dem osv så finns bara Tesla Model S och X när man vill ha en snygg, komfortabel bil med väl fungerande förarsupport system (e.g. autopilot) möter någorlunda miljönivåer osv. Jag har gjort mitt val och andra kommer göra sina val beroende på deras krav och förutsättningar (praktiskt och ekonomiskt).

Jag tror bara inte att vi här förstår vilka behov och krav GustavT har och vad som gör att hen väljer de valen som förs fram.
Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare

Inlägg av zyax »

GustavT skrev:
Hah inte jag som talar om resor till Mars, kloster o annat svammel ;)
Tesla är slut över 200 km/h fortfarande, tyvärr.
Fullständigt borta, ljusår bort ju!

Var kom resorna till Mars in? Vilket svammel? Slut på argument? Ibland försöker du vara seriös men när det inte funkar ser man att felstavningarna hopar sig ikapp med trolleriet. Jag tycker dock att det är lysande underhållning!
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

GustavT skrev:
M760Li kommer nog lämna godtycklig Tesla mångaa år framöver i backspegeln. Se o njut ;)

Pontus skrev:
Men varför tar du upp den här bilen, den är ju död???
På tok för långsam 0-200, den går ju inte att använda.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
GustavT

Inlägg av GustavT »

Gick helt OK tycker jag, jämtn skägg:

AnteF skrev:
Schysst trolltråd. Schysst trafikfiske till youtube-filmerna. Påminner liknande om trolltråden från samma avsändare på sporthoj.com där M5orna skulle spöa motorcyklarna..... Det gick ju sådär måste jag säga....
Skriv svar