Använde förmedlings tjänsten Sixt denna gången och jag har även använt Perpetum innan(http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 538#p36526). Sixt är dyrare än Perpetum, men Perpetum hade ingen ledig så det blev Sixt som jag hyrde av.
När jag hämtade bilen förstod jag att det inte fans någon type 2 sladd i bilen. Tyckte detta borde vara med i en hyrbilen. Det fanns dock Fransk schudok i bilen och så standard ladd sladden. Bilen jag fick hade några skavanker, men det får man räkna med när man bokar en anonym älskarinna. Den hade även imma i backlyktan. Dock så var det 3 saker med bilen som Sixt borde ha fixat innan jag fick den.

Väl i bilen så bar det söder ut. Jag hade funderat på vad jag skulle gör när jag hade bilen och tänkte varför inte försöka att göra "The Supercharger Challange" (http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... allenge%2A). Planen var att åka motsols med första laddning i Falkenberg och sedan avsluta i Uddevalla. Har sedan innan laddat på 4 platser under min gamla tur så de två första och de två sista på turen hade jag redan varit på. Min stora fundering var om jag skulle orka åka de ca. 300milen själv på tre dagar.

Första dagen så avverkade jag: Falkenberg, Löddeköpinge, Kristianstad, Karlskrona, Kalmar, Toftaholm, Ödeshög och Sillekrog.
Mest action var det i Kristianstad. Här fick jag dema bilen för två personer, "hjälpa" service teamet som mätte förbrukningen på SuCen och så klart var här två Teslor: en norsk som åkte precis när jag kom och en svensk som kom. Pratade lite med han som kom.
I Sillekrog så fick jag hjälp att hitta rätt av en röd Tesla som guidade mig via smittvägen. Hade nog hittat själv men det var bara att haka på.
Man blir lätt beroende av AP när man väl har börjat använda den på motorväg, det är så enkelt och bekvämt! Körde sista timmarna i mörker och man märker att strålkastarna inte är de bästa...
Det blev 109mil på 17 timmar. Stressade inte någonstans och med ett länger stopp i Karlskrona.
Efter några timmars sömn i Södertälje så på började nästa dag, kände direkt att jag inte skulle orka att köra +100mil i 3 dagar och bestämde att jag skulle skippa Sundsvall och Krokom. Jag börja bli för gammal!

Under andra dagen avverkade jag Upplands Väsby x2, Gävle, Mora, Karlstad, Arboga och Jung. Skippade Uddevalla pga. regnet. Ingen bra kombination med att vara trött, ha dåliga strålkastare, det regnar och är mörkt. Om jag köper en MS så skulle jag helt klart monterat extra ljus på bilen samt försöka förbättra halvljuset också.
Kan också konstatera att AP skall man inte lita på helt, framför allt inte på små vägar med slitna vägmarkeringar och diken vid sidan.
Sistadagen blev vikt åt att låta mina döttrar köra och åka MS runt Göteborg, så att de vet vilken bil de skall ha!

Totalt så körde jag 234mil, förbrukade 416kwh och hade en snittförbrukning på 177wh/km. Detta kändes helt okej för en icke tränad elbils förare. Är lite glad åt förbrukningen till Karlstad, 157wh/km, men det var ju inte så ofta man var över 100km/h. Fast ni erfarna säger säker att detta är normala siffror...
Trots nackdelarna med ljusen och AP's tillkortakommanden på småvägar (och i mörker med regn) så är AP fantastisk (är redan beroende av den) och MS är den bästa bil jag har kört och vill köpa direkt... Fast jag skall snart provköra X så då kanske jag får en ny favorit!

För den som är intresserad av lite siffror så kommer här lite:
Falkenberg: 105,4km 19,5kwh 185wh/km
Löddeköpinge: 152km 28,6kwh 188wh/km
Kristianstad: 92,9km 15,5kwh 167wh/km
Karlskrona: 115,5km 19,8kwh 171wh/km
Kalmar: 88,4km 14,2kwh 161wh/km
Toftaholm: 188,6km 34,8kwh 185wh/km
Ödeshög: 153,1km 30,3kwh 198wh/km
Sillekrog: 191,6km 38kwh 198wh/km
Tesla Store, Upplands Väsby: 103,8km 17,1kwh 165wh/km
Upplands väsby: 0,6km 0,1kwh 210wh/km
Gävle: 146km 28,6kwh 196wh/km