(minns inte hur embedding fungerar)
Fler modeller! http://www.electricclassiccars.co.uk/ Vill-ha begäret är rätt stort, om än bara för att driva med alla fossilister på CCW.

Moderator: Redaktion
Reverend Gadget från filmen Who killed the electric car gör ju sådana konverteringar i Kalifornien.StefL skrev:Vill minnas att det för ett tag sen även länkades till en film om nån amerikansk firma som gjorde liknande konverteringar. Nu blir man ju nästan sugen på att leta upp en gammal Saab V4 (min barndoms fordon) och sätta igång
I takt med att priser på batterier går ner och volymerna ökar borde det egentligen inte vara omöjligt att konverteringskit för eldrift rentav blir "överkomliga". Kanske inte så att gemene man konverterar sin halvnya Toyota Corolla istället för att köpa en "riktig" elbil, men konvertering av entusiastfordon borde inte vara fullständigt oöverkomligt - särskilt inte om man kanske nöjer sig med en måttlig batterimängd och därmed körsträcka. Jag skulle som sagt kunna tänka mig en elkonverterad Saab V4 - helst en 95'a - eftersom vi hade en sån sån andrabil i familjen från det jag föddes tills jag flyttade från Umeå vid 28 års ålder.Teslaspolen skrev:Det som imponerade mig speciellt den här gången var att den var såpass advancerad. Regen bromsar, olika kör-lägen, Typ-2 ladduttag och så vidare.
Skit oxå, skulle aldrig sålt min Volvo P1800 som jag hade i nästan 30 år. Lite hottat hjulupphängning o en elmotor med bra drag i hade suttit som en smäck på den bilen. En toksnygg Volvo med prestanda är ju en bristvaraStefL skrev:I takt med att priser på batterier går ner och volymerna ökar borde det egentligen inte vara omöjligt att konverteringskit för eldrift rentav blir "överkomliga". Kanske inte så att gemene man konverterar sin halvnya Toyota Corolla istället för att köpa en "riktig" elbil, men konvertering av entusiastfordon borde inte vara fullständigt oöverkomligt - särskilt inte om man kanske nöjer sig med en måttlig batterimängd och därmed körsträcka. Jag skulle som sagt kunna tänka mig en elkonverterad Saab V4 - helst en 95'a - eftersom vi hade en sån sån andrabil i familjen från det jag föddes tills jag flyttade från Umeå vid 28 års ålder.Teslaspolen skrev:Det som imponerade mig speciellt den här gången var att den var såpass advancerad. Regen bromsar, olika kör-lägen, Typ-2 ladduttag och så vidare.
Prestandaökningen i den konverterade VW-bubblan är onekligen imponerande, även om det då också krävt uppdatering av bromsar och stötdämpare vilket förstås ökat kostnaden.