Är det tutan eller separat sirén?
Kan man trigga det manuellt på något sätt?
Vet att appen ger notifikation på larm, men chansen är större att jag hör bilen än telefonen beroende på när på dygnet osv, så bra att veta vad man ska reagera på

/Jocce
Moderator: Redaktion
Va, är det olika? Jag har en Model S från 2015 och det har varit tutan. Jag har dragit igång larmet två gånger, både gångerna så gick jag ifrån bilen (med nyckeln i fickan) för att köpa p-biljett men hade någon kvar i bilen. Bilen låste sig och vid rörelse drog den igång larmet.Telsa skrev:Det är en separat siren, och det går att trigga genom att låta familjen sitta kvar i bilen medans man själv går iväg med foben i fickan.
Märkt det.. Finns det någon vettig lösning på detta? Störigt när man går iväg med barnen fortfarande i bilen, vill helst slippa att lämna foben i bilen.Telsa skrev:Det är en separat siren, och det går att trigga genom att låta familjen sitta kvar i bilen medans man själv går iväg med foben i fickan.
HBrosenius skrev:Märkt det.. Finns det någon vettig lösning på detta? Störigt när man går iväg med barnen fortfarande i bilen, vill helst slippa att lämna foben i bilen.Telsa skrev:Det är en separat siren, och det går att trigga genom att låta familjen sitta kvar i bilen medans man själv går iväg med foben i fickan.
Jocce skrev:HBrosenius skrev:Märkt det.. Finns det någon vettig lösning på detta? Störigt när man går iväg med barnen fortfarande i bilen, vill helst slippa att lämna foben i bilen.Telsa skrev:Det är en separat siren, och det går att trigga genom att låta familjen sitta kvar i bilen medans man själv går iväg med foben i fickan.
Lägg i P-bromsen från skärmen så ska det gå bra! Då kan dom även lyssna på radio m.m.!
/Jocce
Ja Herre min tid-första gången jag blev medveten om detta!!! Höll på att sluta i divorce!Telsa skrev:Det är en separat siren, och det går att trigga genom att låta familjen sitta kvar i bilen medans man själv går iväg med foben i fickan.
Ok, jag köpte aldrig säkerhetspaketet, så det är väl därför min är annorlunda.bylund skrev:Tidigare var det separat siren bara om man hade säkerhetspaketet, men det ingår som standard nu.
Inte provat sedan V.8, men tidigare i menyn så heter den typ "E-Brake" eller "Parking-brake" eller liknande.jos32 skrev:
Hur gör man det? Mitt larm går stup i kvarten eftersom jag alltid lämnar löst folk i bilen som behagar att ej sitta still..
I version 7 iaf så här:far1far2 skrev:Hur lägger man i P från skärmen?
Istället för att gå i p-läge med växelspaken (heter den så???) så lägger du bara i N och går till "Parking & Brake nånting" i menyn. Tryck ned bromspedalen och peka sedan på den stora fyrkantiga knappen för parking brake. Jag tror faktiskt att du kan strunta i att lägga i N läge innan, det gör bilen själv när du trycker på denna knapp.jos32 skrev:Hur gör man det? ...
Aha, tackar. Ingen dag utan man lär nåt nytt. Konstaterar att inget P kommer upp på lilla displayen när man gör så!Surfaren skrev:I version 7 iaf så här:far1far2 skrev:Hur lägger man i P från skärmen?
Controls > E-Brake & Power Off >
Stor knapp längst upp. Kan kräva rätt kombo när man aktiverar (minns inte om den funkar om man redan lagt i P med spaken, eller om man måste gå från D med fotbroms).