Att folk står kvar till 100% kommer du inte åt, det har med räckviddsångest och/eller oförstånd att göra. Många tror nog att de tankar en fossil fortfarande och ska fylla ända upp i röret. Det enda som jag tror hjälper emot sådan är att spärra laddning över 90%, tex.chaffis75 skrev:Priser är väl en sak och jag kan hålla med om att 2-3 kr mer minut låter mycket dessutom tycker nog även jag att man bör ta betalt per KW timme men kanske en lägsta kostnad per minut då man kanske inte vill att folk ska stå och sega upp den till 100%, dvs att man måste ladda med säg minst 20KW annars blir det minut pris... Men vad kostnaden ska vara det överlåter jag till debatten.
Men det finns en bättre lösning och det är att ha många uttag till samma laddare. På det sättet kan laddaren utnyttjas optimalt även om det finns människor som absolut måste ladda till 100%.
Enda gången det ska kosta per minut är om det är en attraktiv parkeringsplats som laddaren står på. Men det känns nästan som ett undantag eftersom de flesta borde stå utmed de vägarna där ingen egentligen vill stanna...