Model X fem säten, bilder

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

vigge50

Model X fem säten, bilder

Inlägg av vigge50 »

Mu har uppdaterat(uppdaterar) Tesla designstudion för Model X med fem säten. Jag kan inte se det men nedanstående bild har sätts i designstudion vilket visar att andra sätesraden kan fällas platt men inte i golvnivå.

Bild

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... st-1814673

När jag kollar där man väljer interiör så ser man också att huvudstäder på mittensätet när fem säten väljs är något lägre än de andra vilket antagligen är för att förbättra sikten bakåt.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Model X fem säten, bilder

Inlägg av LarsL »

Det ser ut som att de lyft in Model S baksätet i X för den 5-snitsiga versionen. Blir ju bra för lastkapaciteten om inte annat.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Hade dom dessutom kunnat kasta in tredje sätesraden så hade ju faktiskt bilen varit användbar :!:
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

Man tappar en av de stora fördelarna med X nämligen de individuella sätena. Jag hade föredragit fällbara individuella säten. Även på modellen med 6säten som jag är sugen på
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

HelectriC skrev:
Hade dom dessutom kunnat kasta in tredje sätesraden så hade ju faktiskt bilen varit användbar :!:
Hade varit ett bra komplement med 2 extra säten till den 5-sitsiga. Det hade varit en perfekt kombination för mig, tror jag.
Riktigt nice hade det varit om baksätet hade kunnat fällas och sänkas ner så att det hade blivit en helt plan yta, utrymmet finns ju.
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

LarsL skrev:
Det ser ut som att de lyft in Model S baksätet i X för den 5-snitsiga versionen. Blir ju bra för lastkapaciteten om inte annat.
Låter logiskt, billigare än att ha en specialversion. Blir dock sämre komfort mot 6/7-sätesvarianten.

Undra om de som beställt 5-sätesvarianten känner sig lite blåsta på att inte få de bättre sätena tro?
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

chpaulin skrev:
LarsL skrev:
Låter logiskt, billigare än att ha en specialversion. Blir dock sämre komfort mot 6/7-sätesvarianten.

Undra om de som beställt 5-sätesvarianten känner sig lite blåsta på att inte få de bättre sätena tro?
Du blir alltid lite blåst av Tesla ;) Klagar man så kan de ju iofs alltid slänga in Model X sätena eftersom allt verkar vara modulärt, smart.
Kanske någon som vill byta andra raden på sin 7-sitsiga med den i 5-sitsen.
vigge50

Inlägg av vigge50 »

chpaulin skrev:
LarsL skrev:

Jag tycker det ser ut som två olika baksäten, baksäten i Model X är väldigt lika framsätena.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Märkte just deta själv när jag var inne o scrolla på Tesla. Alltid nån som hinner före med infon :p
Användarvisningsbild
MSO
Teslaägare

Inlägg av MSO »

... och där är plötsligt X en möjlig bil!
Bra bra.
  1. 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Vasp

Inlägg av Vasp »

Nu blev man jäkla sugen:) Synd bara att man inte har råd:( Jag får hålla ut tills Model Y kommer.
Skriv svar