Mu har uppdaterat(uppdaterar) Tesla designstudion för Model X med fem säten. Jag kan inte se det men nedanstående bild har sätts i designstudion vilket visar att andra sätesraden kan fällas platt men inte i golvnivå.
När jag kollar där man väljer interiör så ser man också att huvudstäder på mittensätet när fem säten väljs är något lägre än de andra vilket antagligen är för att förbättra sikten bakåt.
Man tappar en av de stora fördelarna med X nämligen de individuella sätena. Jag hade föredragit fällbara individuella säten. Även på modellen med 6säten som jag är sugen på
Hade dom dessutom kunnat kasta in tredje sätesraden så hade ju faktiskt bilen varit användbar
Hade varit ett bra komplement med 2 extra säten till den 5-sitsiga. Det hade varit en perfekt kombination för mig, tror jag.
Riktigt nice hade det varit om baksätet hade kunnat fällas och sänkas ner så att det hade blivit en helt plan yta, utrymmet finns ju.
Det ser ut som att de lyft in Model S baksätet i X för den 5-snitsiga versionen. Blir ju bra för lastkapaciteten om inte annat.
Låter logiskt, billigare än att ha en specialversion. Blir dock sämre komfort mot 6/7-sätesvarianten.
Undra om de som beställt 5-sätesvarianten känner sig lite blåsta på att inte få de bättre sätena tro?
Du blir alltid lite blåst av Tesla Klagar man så kan de ju iofs alltid slänga in Model X sätena eftersom allt verkar vara modulärt, smart.
Kanske någon som vill byta andra raden på sin 7-sitsiga med den i 5-sitsen.