Eingang: 1 x CEE-Gerätestecker 16A 5-polig 400 Volt, Ausgang: 1 x CEE-Dose 32A 5-polig 400 Volt
HJÄLP !! Med laddning i Danmark.
Moderator: Redaktion
Re: HJÄLP !! Med laddning i Danmark.
Nu är inte min tyska så bra, men är inte denna tvärtom?
			
			
									
						Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
			
						Re: HJÄLP !! Med laddning i Danmark.
sry den jag länkade var fel denna däremot
http://www.hornbach.de/shop/CEE-Adapter ... tikel.html
			
			
									
						http://www.hornbach.de/shop/CEE-Adapter ... tikel.html
ms 76132 "Eleamore"
			
						Re: HJÄLP !! Med laddning i Danmark.
Nja en väsentlig skillnad är där och de är att micron eller lamporna är designade för att sitta i ett shuko uttag och ingen adapter används, i detta fallet använder du en adapter.. .Jocce skrev:Jag TROR att det är så att det MÅSTE vara en säkring där emellan, men som sagt, exemplet med Micron, eller lamporna blir samma sak.chaffis75 skrev:Ja du har nog rätt i sak dock så skulle jag fortfarande kunna tänka mig att försäkringsbolaget kan reagera för jag tror inte man får göra så enligt reglerna för du hade säkert adaptern funnits till salu i vanliga butiker... Kanske finns någon här som känner till reglerna som kan kommentera?
/Fredrik
/Jocce
Men som sagt rent praktiskt är de nog inga problem eftersom tesla dessutom är designad för att kunna kopplas till ett 32A uttag, de är bara sladdarna mellan som kan börja brinna
 
   Fredrik
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
			
						Re: HJÄLP !! Med laddning i Danmark.
Okej, vi gör så här då.chaffis75 skrev:Nja en väsentlig skillnad är där och de är att micron eller lamporna är designade för att sitta i ett shuko uttag och ingen adapter används, i detta fallet använder du en adapter.. .Jocce skrev:Jag TROR att det är så att det MÅSTE vara en säkring där emellan, men som sagt, exemplet med Micron, eller lamporna blir samma sak.chaffis75 skrev:Ja du har nog rätt i sak dock så skulle jag fortfarande kunna tänka mig att försäkringsbolaget kan reagera för jag tror inte man får göra så enligt reglerna för du hade säkert adaptern funnits till salu i vanliga butiker... Kanske finns någon här som känner till reglerna som kan kommentera?
/Fredrik
/Jocce
Men som sagt rent praktiskt är de nog inga problem eftersom tesla dessutom är designad för att kunna kopplas till ett 32A uttag, de är bara sladdarna mellan som kan börja brinna
Fredrik
10A Schuko är normalr, men vi använder ett, 13 eller 16A Schuko.
Samma Micro eller samma uppsättning lampor.
Eller ännu "värre", vi gör så här:
Vi sätter 900W Micron i denna:

Då blir det så pass "motsvarande" det kan bli, en övergång, till ett annat sorts uttag, utan säkring, i den kopplar vi en apparat som är gjord för Schukon (Micron, lamporna/whatever) men som tar strömmen från CEE-donet.
Blir det kortis blir det ändå mer än 16A, så säkringen brinner av för att förhindra ström.
Blir det bara "lite fel" kommer micron kunna elda på som bara den utan att säkringen går!
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
			
						Re: HJÄLP !! Med laddning i Danmark.
är nu en bra tråd att hänvisa denna typ av diskussioner till
ps "piiip" vad laddagg till mobilen skulle brinna... undrar hur länge dock
			
			
									
						ps "piiip" vad laddagg till mobilen skulle brinna... undrar hur länge dock
ms 76132 "Eleamore"
			
						- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19957
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: HJÄLP !! Med laddning i Danmark.
Lattjo, jag har en sån oxoJocce skrev:Okej, vi gör så här då.chaffis75 skrev:Nja en väsentlig skillnad är där och de är att micron eller lamporna är designade för att sitta i ett shuko uttag och ingen adapter används, i detta fallet använder du en adapter.. .Jocce skrev:Jag TROR att det är så att det MÅSTE vara en säkring där emellan, men som sagt, exemplet med Micron, eller lamporna blir samma sak.chaffis75 skrev:Ja du har nog rätt i sak dock så skulle jag fortfarande kunna tänka mig att försäkringsbolaget kan reagera för jag tror inte man får göra så enligt reglerna för du hade säkert adaptern funnits till salu i vanliga butiker... Kanske finns någon här som känner till reglerna som kan kommentera?
/Fredrik
/Jocce
Men som sagt rent praktiskt är de nog inga problem eftersom tesla dessutom är designad för att kunna kopplas till ett 32A uttag, de är bara sladdarna mellan som kan börja brinna
Fredrik
10A Schuko är normalr, men vi använder ett, 13 eller 16A Schuko.
Samma Micro eller samma uppsättning lampor.
Eller ännu "värre", vi gör så här:
Vi sätter 900W Micron i denna:
Då blir det så pass "motsvarande" det kan bli, en övergång, till ett annat sorts uttag, utan säkring, i den kopplar vi en apparat som är gjord för Schukon (Micron, lamporna/whatever) men som tar strömmen från CEE-donet.
Blir det kortis blir det ändå mer än 16A, så säkringen brinner av för att förhindra ström.
Blir det bara "lite fel" kommer micron kunna elda på som bara den utan att säkringen går!
/Jocce
 och den har jag laddat min Leaf med flera ggr, har även en med 3 Schukon på dvs en per fas...
 och den har jag laddat min Leaf med flera ggr, har även en med 3 Schukon på dvs en per fas...S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
			
						S75D-18
SP100D-19

