Vad kan jag förvänta mig av uppvärmd framruta?
Moderator: Redaktion
- peterlauri
- Teslaägare
Vad kan jag förvänta mig av uppvärmd framruta?
Jag har köldpaketet, vilket inkluderar en symbol för att värma rutan. Vad kan jag förvänta mig av det? När ska man använda den?
Nu har det varit typ mellan 0 och 3 minus, och ibland så blir det lite is på rutan. När jag sätter på uppvärmning av framrutan, väntar ett tag, men märker inte riktigt av att något händer. Isen smälter inte, torkarbladen sitter fast, m.m.
Vad jag kan förvänta mig av detta?
Ruttet att inte kunna sätta på detta via appen... Buhu...
Nu har det varit typ mellan 0 och 3 minus, och ibland så blir det lite is på rutan. När jag sätter på uppvärmning av framrutan, väntar ett tag, men märker inte riktigt av att något händer. Isen smälter inte, torkarbladen sitter fast, m.m.
Vad jag kan förvänta mig av detta?
Ruttet att inte kunna sätta på detta via appen... Buhu...
Re: Vad kan jag förvänta mig av uppvärmd framruta?
Du kan förvänta dig att vindrutetorkarna inte fryser fast
Det är några värmeslingor längst ner
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- peterlauri
- Teslaägare
Antog det, men verkar inte funka så bra :/ Funkar bättre för mig att slå på luft på framrutan, det hjälper faktiskt...e5m1r skrev:Du kan förvänta dig att vindrutetorkarna inte fryser fast
ännu en anledning till att inte välja köldpaketet, känns som oerhört överreklamerat.peterlauri skrev:Antog det, men verkar inte funka så bra :/ Funkar bättre för mig att slå på luft på framrutan, det hjälper faktiskt...e5m1r skrev:Du kan förvänta dig att vindrutetorkarna inte fryser fast
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Har haft den typen av slingor under torkarna på två Subarus tidigare, upplevde det som helt meningslöst.
Model Y LR AWD 2022
Men ungarna älskar värmen i baksätet! 

Var dig själv, alla andra är upptagna
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
- Gustafsson
- Teslaägare
Just den delen av köldpaketet funkar mindre bra, faktiskt inte alls om man ska vara petig. Gör dock inte många kronor per månad på leasingen, så rattvärmen + stolvärmen för barna där bak motiverade köpet för mig...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Kalla mig blind, men vart har jag knappen för att aktivera värmen till torkarna?
Trodde den gick på tillsammans med bakrutan eller liknande?
/Jocce
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Inne i själva menyn för vinter paketetJocce skrev:Kalla mig blind, men vart har jag knappen för att aktivera värmen till torkarna?
/Jocce
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
e5m1r skrev:Inne i själva menyn för vinter paketetJocce skrev:Kalla mig blind, men vart har jag knappen för att aktivera värmen till torkarna?
/Jocce
Var tvungen att springa ut och kolla..och ja visst var den där, har missat den helt

Folk säger att den är dålig (förstår principen som kan göra dne dålig) men nu skall här provas

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Den är inte alls till att värma rutan utan som det skrivits endast för att värma torkarbladen. Finns ingen uppvärmning av rutan förutom förvärmning av kupén som jag tycker funkar OK. Hade gärna haft värmeslingor till tak och frunkhuv före värmeslingor i rutan för att underlätta borttagning av snö på bilen.peterlauri skrev:Jag har köldpaketet, vilket inkluderar en symbol för att värma rutan. Vad kan jag förvänta mig av det? När ska man använda den?
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- peterlauri
- Teslaägare
Tycker även torkarbladen fryser fast när jag använder den funktionen...Svenssons skrev:Den är inte alls till att värma rutan utan som det skrivits endast för att värma torkarbladen. Finns ingen uppvärmning av rutan förutom förvärmning av kupén som jag tycker funkar OK. Hade gärna haft värmeslingor till tak och frunkhuv före värmeslingor i rutan för att underlätta borttagning av snö på bilen.peterlauri skrev:Jag har köldpaketet, vilket inkluderar en symbol för att värma rutan. Vad kan jag förvänta mig av det? När ska man använda den?
Just nu skulle jag behöva värmeslingor i hjulhusen, framförallt vid framhjulen. Det går nästan inte att svänga längre. Håller på och petar bort stenhård snö stup i kvarten, men det byggs bara på igen. Jag hatar snö... 

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Samma här!mati skrev:Just nu skulle jag behöva värmeslingor i hjulhusen, framförallt vid framhjulen. Det går nästan inte att svänga längre. Håller på och petar bort stenhård snö stup i kvarten, men det byggs bara på igen. Jag hatar snö...

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Bästa köldpaketet är att starta värmen 10 min innan take off!
X100 lev.14/8-18.
+1far1far2 skrev:Bästa köldpaketet är att starta värmen 10 min innan take off!
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Kör man ofta med nån i baksätet finns energi att tjäna på köldpaketet, då rumpvärme är billigare än luftvärme. I synnerhet om den ska nå ända dit. Gotemp bak kostar massor på långa vinterfärder.
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Jag ska testa att sätta torkarna i serviceläge när jag parkerar. De stannar då mitt på rutan och borde värmas bra innan avfärd. Ser dock lite bonnigt ut men det får jag ta....
Det ingår även uppvärmda spolarmunstycken i paketet. Gott välkommet på saltade vägar.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Så gör jag varje dag (om jag kommer ihåg det) och det funkar men ser som sagt ganska bonnigt utstefan007 skrev:Jag ska testa att sätta torkarna i serviceläge när jag parkerar. De stannar då mitt på rutan och borde värmas bra innan avfärd. Ser dock lite bonnigt ut men det får jag ta....

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19